Ευρωπαϊκός τουρισμός: Ανάκαμψη στο 2019 και πρόοδο σε ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα καταγράφει η ΕΕ

23-10-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Πρόοδο σε επίπεδο ανάκαμψης των τουριστικών επιδόσεων μετά τη πανδημία, στις υποδομές διαδικτύου και στο βιώσιμο τουρισμό καταγράφει στους Ευρωπαϊκούς προορισμούς το διαδραστικό εργαλείο στατιστικής της ΕΕ, EU Tourism Dashboard.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, το 2022 η ζήτηση για τουρισμό βρισκόταν ήδη κοντά στο 96% των επιπέδων του το 2019. Αυτό υποδεικνύει μια σχεδόν καθολική ανάκαμψη, κατά μέσο όρο, για την ΕΕ, με χώρες όπως το Βέλγιο, η Δανία, η Γαλλία, η Ιρλανδία και οι Κάτω Χώρες να υπερβαίνουν τα προπανδημικά επίπεδα.

Ωστόσο, η ανάκαμψη στους τουριστικούς προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης ήταν πιο αργή, ίσως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι η ζήτηση για διεθνή τουρισμό ανακάμπτει πιο αργά από τον εγχώριο τουρισμό, παραμένοντας το 2022 στο 91% των επιπέδων του 2019.

Όσον αφορά την ψηφιοποίηση, η υποδομή του διαδικτύου συνεχίζει να βελτιώνεται, καλύπτοντας τους τουριστικούς προορισμούς με ολοένα και αυξανόμενες ταχύτητες σύνδεσης: το 2019, μόνο το 10% της χωρητικότητας του τουρισμού είχε ταχύτητα διαδικτύου άνω των 100 Mb/s. Αυτό έχει βελτιωθεί στο 42% και 63% το 2021 και το 2023 αντίστοιχα.

Όσον αφορά την βιωσιμότητα, περίπου 850 καταλύματα τουρισμού είχαν το Ευρωπαϊκό Λογότυπο Περιβαλλοντικής Σήμανσης της ΕΕ το 2022 ή ήταν εγγεγραμμένα στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του Περιβάλλοντος (EMAS). Το EU Tourism Dashboard αναγνωρίζει επίσης ότι άλλα 4750 καταλύματα τουρισμού στις χώρες της ΕΕ, της Ελβετίας, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας διαθέτουν άλλες αξιόπιστες περιβαλλοντικές ετικέτες. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός αποτελεί ακόμη μια μικρή μερίδα από τα σχεδόν 650.000 τουριστικά καταλύματα σε αυτές τις χώρες.

Καλύτερα δεδομένα για το σχεδιασμό πολιτικών για έναν πιο βιώσιμο τουρισμό

Τα νέα δεδομένα που συλλέγονται και παρέχονται στο αναβαθμισμένο EU Tourism Dashboard θα βοηθήσουν τα κέντρα λήψης αποφάσεων  να αναγνωρίζουν αδυναμίες και ευκαιρίες και να σχεδιάζουν αποτελεσματικές στρατηγικές για να καταστήσουν το οικοσύστημα του τουρισμού στην ΕΕ πιο βιώσιμο και ανθεκτικό σε πιθανούς κραδασμούς, όπως για παράδειγμα, προωθώντας περαιτέρω την υιοθέτηση αξιόπιστων περιβαλλοντικών ετικετών και σχημάτων από τα καταλύματα.

Το EU Tourism Dashboard αποτελεί μια πηγή γνώσης για τους πολιτικούς της ΕΕ, μέσα από την οποία θα μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα πώς εξελίσσεται ο τουρισμός ως προς την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και να αξιολογήσουν την τοπική κοινωνικοοικονομική ανθεκτικότητα.

Μπορεί επίσης να συμβάλλει στο έργο των εμπειρογνωμόνων στις χώρες της ΕΕ, των ερευνητών, καθώς και των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που προωθούν τον τοπικό και περιφερειακό τουρισμό.

Οι δείκτες στον πίνακα οργανώνονται στο πλαίσιο τριών κύριων πυλώνων πολιτικής: περιβαλλοντικοί, ψηφιακοί και κοινωνοοικονομικοί. Ο πίνακας περιλαμβάνει επίσης δείκτες ζήτησης και προσφοράς στον τουρισμό, όπως ποσοστά απασχόλησης, μέση διάρκεια διαμονής, παρουσία ιστορικών τοποθεσιών της UNESCO κλπ.

Ο EU Tourism Dashboard, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022, αναπτύχθηκε από το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) και τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρών Επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνεργασία με τη Eurostat και με τον συντονισμό των κρατών μελών της ΕΕ, μετά από αίτημα των κρατών μελών της ΕΕ το 2021 για το σχεδιασμό ενός εργαλείου παρακολούθησης της μετάβασης και της ανθεκτικότητας του οικοσυστήματος του τουρισμού.

διαβάστε ακόμα

"Το Ξενοδοχείο των δύο Κόσμων" στην Αρχαία Μεσσήνη
Lemnos Philema: Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου στη Λήμνο
Πολιτιστικό Φεστιβάλ Ροδοφέγγαρο στη Ροδαυγή Άρτας
Σε επίπεδα 2019 φέτος ο Γερμανικός τουρισμός – 3ος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα
Αυστριακός τουρισμός: Η αύξηση στις τιμές διακοπών ξεπερνά τον πληθωρισμό
Βιώσιμος τουρισμός κρουαζιέρας στη Σαντορίνη - Συνάντηση της CLIA με τοπικούς παράγοντες
Κέρκυρα: Απομακρύνθηκαν τραπεζοκαθίσματα και ξαπλώστρες που είχαν τοποθετηθεί χωρίς παραχώρηση απλής χρήσης
Διαφημιστική καμπάνια ΕΟΤ | Γέμισαν Ελλάδα οι δρόμοι και το μετρό του Παρισιού
IAG - British Airways | Έρχονται αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια στην Ευρώπη
Συνάντηση Όλγας Κεφαλογιάννη με τον Πρέσβη της Ιαπωνίας - επίσκεψη στο Τόκυο