Το mantra ότι «τα ταξίδια επέστρεψαν» δεν βρίσκει πλέον ανταπόκριση τους καταναλωτές, οι οποίοι επιζητούν στις αποδράσεις τους προσωποποιημένες εμπειρίες που ταιριάζουν στις αξίες και στον τρόπο ζωής τους.
Η Euromonitor International παρουσιάζει οκτώ κατηγορίες ταξιδιωτών στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν οι ταξιδιωτικές εταιρίες και να συνδεθούν αυθεντικά με του σύγχρονους ταξιδιώτες ικανοποιώντας τις ανάγκες τους.
Στην έρευνα Voice of the Consumer: Travel Survey της Euromonitor, αναλύονται οι οκτώ κατηγορίες ταξιδιωτών, τα χαρακτηριστικά τους και η μοναδική αντίληψη που έχουν για τα ταξίδια.
Η αειφορία παρουσιάζεται ως θεματική σε όλες τις κατηγορίες ταξιδιωτών, όμως ορισμένες, όπως οι Eco-Adventurers, δίνουν έμφαση στην ίδια την αειφορία και άλλοι, όπως οι Cultural Explorers, ελκύονται περισσότερο στο value της εμπειρίας.
Παράγοντας-κλειδί ώστε οι ταξιδιωτικές εταιρίες να πλαισιώσουν ξεκλειδώσουν το ενδιαφέρον για αειφόρα ταξίδια είναι ο τρόπος με τον οποίο πλαισιώνουν τις πρωτοβουλίες τους στο κομμάτι της αειφορίας.
Οι Eco-Adventurers εμφανίζουν πολύ υψηλότερη προτίμνηση για περιβαλλοντικά βιώσιμες πρωτοβουλίες σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες ταξιδιωτών, επιλέγοντας τον οικολογικό τουρισμό (23%) και εναλλακτικές επιλογές της πτήσης (33%).
Οι Cultural Explorers τείνουν να ενδιαφέρονται 5 φορές περισσότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο για εμβύθιση στην τοπική κουλτούρα του προορισμού, που αποτελεί τμήμα των κοινωνικά βιώσιμων ταξιδιών.
Παράλληλα, το 79% των Eco-Adventurers αλλά και των Cultural Explorers προτίθενται να αυξήσουν τα έξοδά τους έως και 10% για πιο βιώσιμα χαρακτηριστικά στα ταξίδια τους.
Οι Luxury Seekers και Digital Travellers εστιάζονται στα ταξίδια υψηλού επιπέδου και έχουν γίνει ιδιαίτερα σημαντικοί μετά την πανδημία, καθώς οι ταξιδιωτικές εταιρίες αναζητούν ταξιδιώτες με υψηλές δαπάνες ώστε να ανεβάσουν τα έσοδά τους.
Το 60% των Luxury Seekers και το 59% των Digital Travellers πιστεύουν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα βελτιωθεί στο μέλλον, με το ποσοστό τους να είναι κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Το ενδιαφέρον τους για πολυτελή ταξίδια τους καθιστά επίσης ιδανικούς υποψήφιους για τα προγράμματα loyalty της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Εταιρίες όπως οι Expedia, Delta και Accor έχουν λανσάρει μεγάλες πρωτοβουλίες σε επίπεδο loyalty το 2023 και η σημασία του στην κερδοφορία έχει αυξηθεί χάρη στις co-branded πιστωτικές κάρτες. Το 34% των Luxury Seekers και το 32% Digital Travellers προτιμούν να ψωνίζουν από εμπόρους που προσφέρουν προγράμματα loyalty, καθιστώντας τις ομάδες αυτές ιδιαίτερα επικερδείς για τις ταξιδιωτικές εταιρίες.
Οι Luxury Seekers προτιμούν τις εμπειρίες και επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικές και ποιοτικές εμπειρίες ως ανταπόδοση κάποιου προγράμματος loyalty και οι Digital Travellers αναζητούν άνετες ψηφιακές υπηρεσίες και προσωποποιημένες προσφορές.
Η έμφαση στην πολυτέλεια θα αποτελέσει σημαντικό σημείο ανάπτυξης των ταξιδιωτικών εταιριών μέσα στα επόμενα χρόνια. Η Euromonitor εκτιμά ότι τα πολυτελή ξενοδοχεία θα σημειώσουν Σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξη 7,1% κατά την περίοδο 2023-2028, ενώ θα αποτελέσουν και το τμήμα της ξενοδοχειακής αγοράς που θα ανακάμψει πλήρως.
H Euromonitor εκτιμά ότι ο παγκόσμιος μέσος όρος δαπάνης ανά διεθνές ταξίδι πρόκειται να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 8% το 2023, στα 1.360 δολάρια ΗΠΑ λόγω των αυξημένων τιμών και του πληθωρισμού. Η αύξηση των τιμών έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κομμάτι των ταξιδιωτών Leisure Seeker, οι οποίοι αναζητούν προσιτές ταξιδιωτικές επιλογές. Οι Leisure Seekers έχουν εκτενέστερη παρουσία στα επίπεδα χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κατηγορίες ταξιδιωτών.
Ενώ σε παγκόσμια κλίμακα, στην κατηγορία Leisure Seeker ταιριάζει το 23% των διεθνών ταξιδιωτών, το ποσοστό τους στη Λατινική Αμερική ανέρχεται σε 32%, αντιπροσωπεύοντας τις προκλήσεις που συναντούν οι ταξιδιώτες αυτοί στο πλαίσιο του πληθωρισμού και την ανάγκη ορισμένων εξ αυτών να αναζητούν προσιτές επιλογές ταξιδιών.
Σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον, οι Blended Travellers ωστόσο, μπορεί να αντικαταστήσουν τα διεθνή ταξίδια με ταξίδια εσωτερικού.
Σημειώνεται ότι οι ταξιδιώτες δείχνουν μεγάλη διάθεση να καταβάλλουν μεγαλύτερο χρηματικό ποσό προκειμένου να έχουν στοιχεία που λατρεύουν στο ταξίδι τους, όπως άνεση και αειφορία. Η εμβάθυνση στην τοπική κουλτούρα και η ποιότητα του φαγητού και της εστίασης είναι συμβατά περισσότερο με τους Digital Travellers και Luxury Seekers και η προώθηση της μοναδικής αξίας των εμπειριών αυτών θα τους πείσουν να δαπανήσουν περισσότερα για ποιότητα στα ταξίδια τους, παρά τις προκλήσεις της οικονομίας.