H ποδηλασία κερδίζει έδαφος σε βάρος του τουρισμού γκολφ ανάμεσα στους άνδρες που ανήκουν στη μέση ηλικία. Οι άνθρωποι αυτοί εγκαταλείπουν σταδιακά τα γκολφ κλαμπ και δημιουργούν ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό, που διακρίνεται με την ονομασία «MAMILs» (άνδρες μέσης ηλικίας σε φόρμες λίκρα).
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα για τις παγκόσμιες τάσεις στον τουρισμό, WTM Global Trends Report 2014 η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με το Euromonitor International και παρουσιάστηκε σήμερα στην διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου WTM.
Η δραστηριότητα του γκολφ στις ΗΠΑ εμφανίζει σημαντικές απώλειες οπαδών της από τη δεκαετία του 2000, οπότε μετρούσε 15 εκατ. παίκτες. Όσοι συνέχισαν να ασχολούνται με το άθλημα και το 2013, δεν ξεπέρασαν τα 19 εκατ.
Στο μεταξύ, ο αριθμός των οπαδών της ποδηλασίας αυξήθηκε από 3,5 εκατ. το 2012 σε 3,8 εκατ. το 2013, σύμφωνα με τον Elliot Gluskin της εταιρίας ερευνών για την ποδηλασία Gluskin Townley Group.
Ως αποτέλεσμα των τάσεων αυτών, η ποδηλασία έχει γίνει ισχυρός ανταγωνιστής του γκολφ στη διεκδίκηση του κοινού που αποτελείται από άνδρες μέσης ηλικίας.
Προορισμοί όπως το Όρεγκον αυτοχαρακτηρίζονται ως φιλικοί στους ποδηλάτες, τόσο για τους τουρίστες όσο και για τους κατοίκους τους. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, οι τουρίστες που έχουν ως βασική δραστηριότητα την ποδηλασία ξοδεύουν 20% περισσότερα ανά διανυκτέρευση σε σχέση με τον μέσο ταξιδιώτη.
Τουρ οπερέιτορ, σπεσιαλίστες στον ποδηλατικό τουρισμό, όπως ο DuVine Cycling & Adventure Co, έχουν εντοπίσει ότι ο συνδυασμός τηςποδηλασίας με άλλες δραστηριότητες όπως το καγιάκ και η πεζοπορία βοηθούν στη διατήρηση του ενδιαφέροντος των υπαρχόντων πελατών αλλά και στην προσέλκυση νέων.
Οι ποδηλάτες ενδιαφέρονται επίσης για συμβουλές διατροφής και εξάσκησης κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Στην έρευνα των παγκόσμιων τάσεων της WTM για το 2014, φαίνεται ότι όσο η ποδηλασία σταδιακά εξαπλώνεται ανάμεσα στους ταξιδιώτες που επιθυμούν να κάνουν διακοπές δραστηριοτήτων, ο τουρισμός γκολφ απαντά παρέχοντας παράπλευρες δραστηριότητες που ενθαρρύνουν πολλά ηλικιακά γκρουπ ανθρώπων να επισκεφθούν resort με εγκαταστάσεις για γκολφ.
Επιπλέον, η εταιρία ερευνών στην ποδηλασία, Gluskin Townley Group, εντόπισε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα, το οποίο έγκειται στο ότι όσο οι άνδρες μέσης ηλικίας θα μεγαλώνουν και λιγότερα παιδιά θα εντρυφούν μεγαλώνοντας στο πάθος της ποδηλασίας, ενδέχεται να δημιουργηθεί ένα κενό στην αγορά.
«Οι ευκατάστατοι άνδρες μέσης ηλικίας είναι πάντα ο βασικός στόχος αγοράς για τους τουρ οπερέιτορ, είτε φορούν λίκρα είτε όχι!», τόνισε ο διευθυντής της World Travel Market, Simon Press. «Η διαμάχη μεταξύ των επιχειρήσεων γκολφ και ποδηλασίας στις ΗΠΑ για τη διεκδίκηση μεριδίου είναι μια ενδιαφέρουσα δυναμική η οποία θα μπορούσε να παρατηρηθεί και σε άλλες αγορές», δήλωσε.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η επικεφαλής Ταξιδίων και Τουρισμού της Euromonitor International, Caroline Bremner, η ποδηλαδία μπορεί να είναι στη μόδα αυτή τη στιγμή αλλά η βιομηχανία του γκολφ απαντά, δημιουργώντας περιθώρια πραγματικών εναλλακτικών για τους καταναλωτές.