Παρά την οικονομική κρίση, το 56% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι προγραμματίζει διακοπές με πολυτελείς ανέσεις. Τα ταξίδια εκτός τουριστικής αιχμής, επίσης, καταγράφουν υψηλή ζήτηση.
Το εύρημα αυτό αναδεικνύεται στην έρευνα, που διεξήγαγε η Barceló Hotel Group στα κοινωνικά δίκτυα. Στην έρευνα μετείχαν πάνω από 8.700 άτομα από 20 χώρες, που κλήθηκαν να αποκαλύψουν τις ταξιδιωτικές τάσεις για το 2024.
Ανάμεσα στις κύριες τάσεις ξεχωρίζει το προφίλ του «gastro-lover», με το 76% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι εκτιμά τις γαστρονομικές παραδόσεις του προορισμού, το οποίο επιλέγει.
Επίσης, το 52% των ταξιδιωτών σκοπεύουν να δώσουν προτεραιότητα στις εμπειρίες ξεκούρασης και αυτοφροντίδας κατά τη διάρκεια των διακοπών τους φέτος. Ως αποτέλεσμα, προορισμοί και καταλύματα που προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες ευεξίας, όπως σπα, αθλητικά κέντρα ή δραστηριότητες όπως η γιόγκα, θα έχουν μεγάλη ζήτηση.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 26% των ερωτηθέντων προτιμά να συμμετέχει ενεργά σε δράσεις βιώσιμου τουρισμού, που παρέχει το ξενοδοχείο, όπως η ανακύκλωση ρούχων, η συλλογή απορριμμάτων στην παραλία και η μείωση της κατανάλωσης νερού στο ντους. Το 25% υπογραμμίζει την αξία της χρήσης αποδοτικών ενεργειακών συστημάτων και εξοικονόμησης νερού στα ξενοδοχεία, ενώ το 22% θεωρεί κρίσιμη τη μείωση της χρήσης πλαστικού και την εφαρμογή ενός σχεδίου μηδενικών αποβλήτων.
Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι το 2024 θα είναι η χρονιά των αξέχαστων ταξιδιών, με το 79% των ταξιδιωτών να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα σε μοναδικές εμπειρίες, τόσο σε τοπικό όσο και σε premium. Οι προσωποποιημένες υπηρεσίες είναι επίσης μια αυξανόμενη τάση, με το 39% των ερωτηθέντων να αναμένει εμπειρίες που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής τους, προσφέροντας διάφορες επιλογές.
Δύο ακόμη σημαντικά ευρήματα της έρευνας: