Τουρκία: «Πληγή» τα Ελληνικά νησιά για τον τουρισμό φέτος – «Είναι της μόδας και κάνουν μόνο ένα πράγμα καλά...»

10-07-24 | ΤΑΣΕΙΣ

Μια σεζόν με προκλήσεις αντιμετωπίζει ο τουριστικός κλάδος της Τουρκίας καθώς οι υψηλές τιμές και οι οικονομικές συνθήκες οδηγούν τους τουρίστες να αναζητούν πιο προσιτές εναλλακτικές λύσεις. Δημοφιλείς προορισμοί όπως το Μπόντρουμ, το Τσεσμέ και η Ντάτσα καταγράφουν σημαντική μείωση δραστηριότητας σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, με πολλούς τουρίστες να κατευθύνονται στα Ελληνικά νησιά.

Στο Μπόντρουμ, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και οι ξενοδόχοι λαχταρούν τις μέρες του παρελθόντος, όμως οι τιμές εισόδου στις παραλίες, στα νυχτερινά κέντρα και στα εστιατόρια έχουν αυξηθεί σημαντικά. Για να μπει κανείς σε μια παραλία μεσαίας κατηγορίας, πρέπει να καταβάλει από 4.000 έως 5.000 λίρες Τουρκίας, ενώ σε παραλίες υψηλής ποιότητας, αυτό το ποσό μπορεί να ανέλθει από 8.000 έως 10.000 λίρες. Ομοίως, οι τιμές των εστιατορίων έχουν φτάσει στα ύψη. Για παράδειγμα, ένα Λαχματζούν ξεκινά από 300 λίρες και μπορεί να φτάσει έως και τις 950 λίρες σε πολυτελείς χώρους. Αυτό το υψηλό κόστος απομακρύνει τόσο τους ντόπιους όσο και τους ξένους τουρίστες από το Μπόντρουμ.

Η κατάσταση στο Τσεσμέ και την Ντάτσα είναι αντίστοιχη. Στο Τσεσμέ, οι τιμές εισόδου σε παραλία και των εστιατορίων είναι επίσης σε υψηλά επίπεδα, ενώ στη Ντάτσα, η αύξηση των τιμών των καταλυμάτων και των τροφίμων φέρνει τους τουρίστες σε δύσκολη θέση. Το υψηλό κόστος σε αυτούς τους δημοφιλείς προορισμούς έχει οδηγήσει τους Τούρκους τουρίστες να αναζητήσουν πιο προσιτές επιλογές διακοπών, με τα ελληνικά νησιά να αναδεικνύονται ως προτιμώμενη εναλλακτική λύση.

Οι τοπικές δημόσιες παραλίες και εναλλακτικές λύσεις που διαχειρίζονται οι τοπικές κυβερνήσεις και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού παραμένουν διαθέσιμες, αν και η δωρεάν είσοδός τους επισκιάζεται από το υψηλό κόστος διαμονής και διατροφής. Η ζήτηση για δημόσιες παραλίες συνεχίζει να είναι σημαντική ακόμη και σε ακριβά θέρετρα διακοπών.

Κόντρα στην πραγματικότητα αυτή, οι επιχειρηματίες αμφισβητούν ότι τα Ελληνικά νησιά είναι φθηνότερα, υπογραμμίζοντας τις διαφορές στην ποιότητα των υπηρεσιών. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Τσεσμέ (CESTOB), Yakup Demir, τονίζει ότι τα καταλύματα στα Ελληνικά νησιά συχνά είναι παλαιότερα και λιγότερο πολυτελή, και, όπως αναφέρει, τα περισσότερα σπίτια και ξενοδοχεία δεν έχουν ανακαινιστεί εκτενώς, ενώ δεν υπάρχουν τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία.

Ο ίδιος σημειώνει ότι η αγορά φιλοξενίας και εστίασης στα Ελληνικά νησιά αποτελείται κυρίως από οικογενειακές επιχειρήσεις που στερούνται επαγγελματικού προσωπικού το οποίο υπάρχει στα Τουρκικά θέρετρα, κάτι που εάν επικρατούσε στην Τουρκία θα υπήρχαν μεγάλες αντιδράσεις από τους τουρίστες, τόνισε. Αναγνώρισε ωστόσο ότι οι Τούρκοι επισκέπτες επιλέγουν τα Ελληνικά νησιά επειδή «κάνουν ένα πράγμα πολύ καλά»: έχουν δωρεάν παραλίες.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής της Akbaldan Tourism, Murat Akbal, ανέφερε ότι τα Ελληνικά νησιά δεν αποτελούν άμεσο αντικατάστατο των παραλιακών θερέτρων της Τουρκίας καθώς δεν έχουν την ίδια αξία. Όπως είπε, «παρότι τα Ελληνικά νησιά είναι όμορφα και πολύτιμα από μόνα τους, δεν συγκρίνονται με τις ακτές της Τουρκίας γιατί το υποκατάστατό μας δεν είναι τα ελληνικά νησιά».

Αναφερόμενος στη διαφορά κόστους σύγκρινε τη Μαρμαρίδα με τη Ρόδο: Οι τρεις διανυκτερεύσεις με πρωινό σε πεντάστερο ξενοδοχείο στη Μαρμαρίδα κοστίζουν 45.000 λίρες Τουρκίας, έναντι 64.750 λίρες (1.850 ευρώ) που κοστίζει η αντίστοιχη διαμονή στη Ρόδο. Παράλληλα αναφέρθηκε στα λειτουργικά έξοδα που αντιμετωπίζουν οι Τουρκικές επιχειρήσεις, όπως το ενοίκιο, οι εργαζόμενοι, η ασφάλιση και οι φόροι, τα οποία σπρώχνουν τις τιμές προς τα επάνω και κατέληξε: “Οι άνθρωποι ταξιδεύουν στα Ελληνικά νησιά γιατί είναι της μόδας, αλλιώς η διαφορά στην ποιότητα και στις υπηρεσίες είναι σημαντική».

Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Μεχμέτ Νουρί Ερσόι, απέδωσε τη μείωση του αριθμού των τουριστών στα τουριστικά θέρετρα στο EURO 2024. Όπως ανέφερε, 10.000 άτομα ταξίδεψαν στο εξωτερικό για να παρακολουθήσουν τους αγώνες και τα άτομα αυτά ήταν πιθανοί πελάτες της περιοχής των παραθεριστικών θερέτρων της χώρας. Ο ίδιος, προβλέπει αναζωπύρωση της επισκεψιμότητας στα Τουρκικά παράλια μετά το πρωτάθλημα.

διαβάστε ακόμα

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Χρηματοδότηση σε 234 επενδυτικά σχέδια ΜμΕ
Η Ελλάδα προβάλλεται ως προορισμός τουρισμού περιπέτειας στη βρετανική αγορά
Πρόγραμμα ‘‘FutureShapers Greece’’ | Εκπαίδευση 1.000 επιχειρηματιών και επαγγελματιών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Ε.Ξ.Μαγνησίας - ΕΟΤ | Ομάδα εργασίας για την προώθηση των πτήσεων και την τουριστική προβολή της Μαγνησίας
Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών
Ζήτηση ακινήτων στη Λάρνακα από Λιβανέζους επενδυτές
Marketing Greece | Συμβουλευτικές υπηρεσίες στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων
Μειώνεται ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο
Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
Πρόγραμμα κατάρτισης για την επανειδίκευση  και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τουρισμό