Σημαντικές διαφοροποιήσεις στις ταξιδιωτικές συνήθειες σε σύγκριση με ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, παρουσιάζει η Gen Z, καθώς σύμφωνα με έρευνα της Simon-Kucher & Partners, η γενιά αυτή επιλέγει τακτικότερα, μικρότερης διάρκειας, φθηνότερα και συχνά μοναχικά ταξίδια.
Η έρευνα διεξήχθη τον Απρίλιο του 2024 σε συνεργασία με το ανεξάρτητο Ινστιτούτο ερευνών Cint σε δείγμα 982 καταναλωτών στη Γερμανία.
Τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι η Gen Z περιορίζει δραστικά τον προϋπολογισμό διακοπών κατά 14%, όμως ταξιδεύει 4,5 φορές πιο συχνά από τους Baby Boomers. Αυτό επιτυγχάνεται με σύντομα ταξίδια που δεν υπερβαίνουν τη μία εβδομάδα (μέσος όρος 6,5 ημέρες), έναντι 7,7 ημερών των Millennials, 8,8 ημερών των Gen X και 9,5 ημερών των Baby Boomers. Αυτό που παρατηρείται δηλαδή είναι ότι οι κλασικές καλοκαιρινές διακοπές των δύο εβδομάδων ξεθωριάζουν.
Η τάση για μείωση του προϋπολογισμού διακοπών είναι τόσο ισχυρή που προκαλεί μείωση και στην ευρύτερη γερμανική αγορά ταξιδιωτών, της τάξης του 3,5%, αντίθετα με τις παγκόσμιες τάσεις. Η τάση αυτή αποδίδεται στο κυνήγι του value for money στις εμπειρίες διακοπών.
Τους καλοκαιρινούς μήνες, οι ταξιδιώτες της Gen Z, παρά τον μικρό προϋπολογισμό διακοπών, ταξιδεύουν συχνότερα από άλλες γενιές με 2,6 διεθνή ταξίδια το μήνα, έναντι 1,7 ταξίδια των Millennials και 0,8 ταξίδια των Gen X, ενώ οι Gen Z ταξιδεύουν σχεδόν 9 φορές πιο συχνά από τους baby boomers.
Το ένα τέταρτο (24%) των Gen Z και των Millennials κάνει τουλάχιστον 2 μοναχικά ταξίδια κάθε εξάμηνο, ενώ εκτός από την αειφορία και τις δραστηριότητες που προσφέρονται σε τοπικό επίπεδο, τα προγράμματα ανταμειβής είναι πολύ πιο σημαντικά για τη γενιά Z (24%) παρά για τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες ταξιδιωτών (7% των Baby Boomers τα θεωρούν σημαντικά).
Οι επιτόπιες δραστηριότητες είναι πολύ πιο σημαντικές για τη Gen Z (43%) από άλλες γενιές (23-33%) αλλά και η βιωσιμότητα (23%, έναντι 16-19% μεγαλύτερων ηλικιών). Τέλος, μόνο οι ταξιδιώτες πολυτελείας, από όλες τις ηλικιακές ομάδες, αποδίδουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία στη βιωσιμότητα.
Οι νεότερες γενιές βασίζονται επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό στις θετικές κριτικές (58% έναντι 30% των baby boomers) και την εξατομίκευση (17% έναντι 11% των baby boomers).