Γερμανικός τουρισμός: “Πεθαίνουν” οι κλασικές διακοπές 2 εβδομάδων – Πώς η Gen Z αλλάζει τα δεδομένα

16-07-24 | ΤΑΣΕΙΣ

Σημαντικές διαφοροποιήσεις στις ταξιδιωτικές συνήθειες σε σύγκριση με ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, παρουσιάζει η Gen Z, καθώς σύμφωνα με έρευνα της Simon-Kucher & Partners, η γενιά αυτή επιλέγει τακτικότερα, μικρότερης διάρκειας, φθηνότερα και συχνά μοναχικά ταξίδια.

Η έρευνα διεξήχθη τον Απρίλιο του 2024 σε συνεργασία με το ανεξάρτητο Ινστιτούτο ερευνών Cint σε δείγμα 982 καταναλωτών στη Γερμανία.

Τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι η Gen Z περιορίζει δραστικά τον προϋπολογισμό διακοπών κατά 14%, όμως ταξιδεύει 4,5 φορές πιο συχνά από τους Baby Boomers. Αυτό επιτυγχάνεται με σύντομα ταξίδια που δεν υπερβαίνουν τη μία εβδομάδα (μέσος όρος 6,5 ημέρες), έναντι 7,7 ημερών των Millennials, 8,8 ημερών των Gen X και 9,5 ημερών των Baby Boomers. Αυτό που παρατηρείται δηλαδή είναι ότι οι κλασικές καλοκαιρινές διακοπές των δύο εβδομάδων ξεθωριάζουν.

Η τάση για μείωση του προϋπολογισμού διακοπών είναι τόσο ισχυρή που προκαλεί μείωση και στην ευρύτερη γερμανική αγορά ταξιδιωτών, της τάξης του 3,5%, αντίθετα με τις παγκόσμιες τάσεις. Η τάση αυτή αποδίδεται στο κυνήγι του value for money στις εμπειρίες διακοπών.

Τους καλοκαιρινούς μήνες, οι ταξιδιώτες της Gen Z, παρά τον μικρό προϋπολογισμό διακοπών, ταξιδεύουν συχνότερα από άλλες γενιές με 2,6 διεθνή ταξίδια το μήνα, έναντι 1,7 ταξίδια των Millennials και 0,8 ταξίδια των Gen X, ενώ οι Gen Z ταξιδεύουν σχεδόν 9 φορές πιο συχνά από τους baby boomers.

Το ένα τέταρτο (24%) των Gen Z και των Millennials κάνει τουλάχιστον 2 μοναχικά ταξίδια κάθε εξάμηνο, ενώ εκτός από την αειφορία και τις δραστηριότητες που προσφέρονται σε τοπικό επίπεδο, τα προγράμματα ανταμειβής είναι πολύ πιο σημαντικά για τη γενιά Z (24%) παρά για τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες ταξιδιωτών (7% των Baby Boomers τα θεωρούν σημαντικά).

Οι επιτόπιες δραστηριότητες είναι πολύ πιο σημαντικές για τη Gen Z (43%) από άλλες γενιές (23-33%) αλλά και η βιωσιμότητα (23%, έναντι 16-19% μεγαλύτερων ηλικιών). Τέλος, μόνο οι ταξιδιώτες πολυτελείας, από όλες τις ηλικιακές ομάδες, αποδίδουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία στη βιωσιμότητα.

Οι νεότερες γενιές βασίζονται επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό στις θετικές κριτικές (58% έναντι 30% των baby boomers) και την εξατομίκευση (17% έναντι 11% των baby boomers).

 

διαβάστε ακόμα

Εργασίες αποκατάστασης σε διατηρητέο κτήριο με χρήση ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη
Χαλκίδα: Τουριστική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων και εκτάσεων του πρώην εργοστασίου ΣΕΛΜΑΝ
Κηφισιά: Θετική γνωμοδότηση για χρήση Γραφείων σε διατηρητέο (ξενοδοχείο ΠΑΛΛΑΣ)
Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση τουριστών στο επτάμηνο
Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού
Η ECTAA αντιτίθεται στους ανεφάρμοστους κανόνες για τις αποζημιώσεις στο προτεινόμενο Πακέτο Κινητικότητας Επιβατών
Mitsis Grand Hotel | Νέος προορισμός πολυτελείας στη Ρόδο - ανακαίνιση 80 εκατ. ευρώ - Τι είπε η Όλγα Κεφαλογιάννη
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.
H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας