Πιο περίπλοκη από όσο φαίνεται είναι η σχέση μεταξύ εισοδήματος και αειφορίας στα ταξίδια, με τα υψηλότερα εισοδήματα ταξιδιωτών να ενδιαφέρονται ελαφρώς λιγότερο για την αειφορία σε σχέση με τους ταξιδιώτες με μέσο ετήσιο εισόδημα έως 100.000 δολάρια.
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα της MMGY για τη στάση των ταξιδιωτών στα αειφόρα ταξίδια, δείχνοντας τον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία θα πρέπει να προσαρμόσει το μήνυμα της αειφορίας.
Τα οικονομικά οφέλη του αειφόρου τουρισμού, όπως η στήριξη των τοπικών κοινωνιών, χρειάζεται να τεθούν στο επίκεντρο της προβολής στην προσπάθεια να αλλάξουν οι αντιλήψεις και οι συμπεριφορές των ταξιδιωτών από όλες τις κατηγορίες εσόδων.
Με το 60% των ταξιδιωτών να λαμβάνει υπόψη την υπερσυγκέντρωση τουριστών κατά την επιλογή προορισμού, η συζήτηση για τον υπερτουρισμό έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Δεν αφορά μόνο εκνευρισμένους ντόπιους ή πολυσύχναστους δρόμους αλλά τον ευρύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον και τον συχνά εύθραυστο ιστό αυτών των κοινοτήτων. Οι πρόσφατες διαδηλώσεις σε πόλεις όπως η Βενετία και η Βαρκελώνη δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά, αλλά σύμπτωμα ενός βαθύτερου, συστημικού ζητήματος στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε το μάρκετινγκ ταξιδιών και προορισμών.
Η έρευνα έδειξε ακόμα μια τεράστια διαφορά στον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες προσεγγίζουν τη βιωσιμότητα με βάση αποκλειστικά την ηλικία τους. Το 92% των Gen Z και το 89% των Millennials είναι έτοιμοι να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές τους συμπεριφορές για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ενώ μόνο το 5% των Boomers λέει ότι η βιωσιμότητα παίζει σημαντικό ρόλο στις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις. Και αυτό δεν είναι απλώς μια στιγμιαία προτίμηση, είναι επίσης ένας δείκτης του τρόπου με τον οποίο οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες και το μάρκετινγκ πρέπει να εξελιχθούν για να ανταποκριθούν στις μελλοντικές απαιτήσεις ενός ταξιδιώτη με μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση.
Παράλληλα, καταγράφεται μια αλλαγή στην Ευρώπη, όπου το 58% των ταξιδιωτών θέλουν να ξέρουν πώς να κάνουν τα ταξίδια τους πιο αειφόρα. Αυτή η στροφή προς τον συνειδητό καταναλωτισμό στα ταξίδια είναι μια ευκαιρία για προορισμούς και ταξιδιωτικές εταιρείες να επανεξετάσουν τις προσφορές τους. Η προώθηση τοπικών προϊόντων, η μείωση των πλαστικών μιας χρήσης και η ενθάρρυνση των επισκέψεων εκτός σεζόν δεν είναι απλώς ηθικές επιλογές, αλλά αποτελούν τη βάση για αναζωογονητικά ταξίδια που δημιουργούνται από τις απαιτήσεις των καταναλωτών για ενσυνείδητη αειφορία.