Amex Trendex: Σε ταξίδια και βιωματικές εμπειρίες στρέφονται οι καταναλωτές για την εορταστική περίοδο του 2024

17-09-24 | ΤΑΣΕΙΣ

Τα ταξίδια, η διασκέδαση και τα δώρα πρόκειται να είναι οι κυρίαρχες τάσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά την επερχόμενη εορταστική περίοδο του 2024, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση Amex Trendex.

Από την έκθεση, η οποία βασίστηκε σε παγκόσμια έρευνα που διεξήχθη από την American Express με απαντήσεις καταναλωτών από 13 χώρες, προκύπτει άνοδος της προτίμησης για ταξίδια, των κοινωνικών συναθροίσεων καθώς και μια αυξανόμενη προτίμηση σε δώρα με σημασία, που έχουν στο επίκεντρό τους την απόκτηση εμπειριών.

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (58%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για να επισκεφθούν μέλη της οικογένειας και φίλους, ενώ ένα επιπλέον 55% σκοπεύουν να κάνουν ταξίδι που δεν περιλαμβάνει επίσκεψη σε αγαπημένα πρόσωπα. Το 85% των ταξιδιωτών εξέφρασε την διάθεση να ξοδέψει περισσότερα για να εξασφαλίσει ότι το ταξίδι θα είναι και ευχάριστο και βολικό.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (75%) πιστεύουν ότι οι γιορτές είναι μια ρομαντική εποχή.

Φέτος, οι κοινωνικές συγκεντρώσεις, τα φεστιβάλ και οι ζωντανές παραστάσεις βρίσκονται στο επίκεντρο των εορτασμών, με τους περισσότερους ερωτηθέντες (57%) να σχεδιάζουν είτε να παρευρεθούν είτε να διοργανώσουν τέτοιες εκδηλώσεις. Οι εποχικές αγορές και τα φεστιβάλ είναι επίσης δημοφιλή, με το 45% να δηλώνει ότι θα παρακολουθήσει τέτοιου είδους εκδηλώσεις, ενώ το 28% σχεδιάζει να παρακολουθήσει ζωντανές εκδηλώσεις.

Όσον αφορά τα δώρα, πολλοί καταναλωτές επιλέγουν να δώσουν προτεραιότητα στις βιωματικές εμπειρίες και όχι στα υλικά αντικείμενα. Περίπου το 38% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να προσφέρει σε αγαπημένα πρόσωπα δώρα που βασίζονται στην εμπειρία, ενώ το 32% επιλέγει αντίστοιχα δώρα για τα παιδιά τους. Οι πιο δημοφιλείς τύποι εμπειριών περιλαμβάνουν την ψυχαγωγία (59%), τα ταξίδια (54%) και τις εκδρομές με επίκεντρο το φαγητό και το ποτό (49%).

Οι φίλοι φαίνεται να προτιμούν τα δώρα που βασίζονται στην εμπειρία. Σύμφωνα με την έκθεση, το 69% των ερωτηθέντων προτιμούν να μοιράζονται εμπειρίες με τους φίλους τους παρά να ανταλλάσσουν δώρα. Η έμφαση στα δώρα συναισθηματικής αξίας αυξάνεται, με το 73% να δηλώνουν ότι προτιμούν να κάνουν ένα δώρο από καρδιάς παρά κάποιο πιο συμβατικό.

Όσον αφορά τα δώρα που εύχονται να λάβουν, το 70% προτιμά συναισθηματικής αξίας δώρα, το 67% δώρα που προέρχονται από μικρές επιχειρήσεις και το 65% ζωντανές εμπειρίες αντί για υλικά δώρα.

 

 

διαβάστε ακόμα

Ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Ανδρέας Φιορεντίνος στη διεθνή Έκθεση Τουρισμού IFTM – Top Resa
Τουρισμός για Όλους 2024: Άυλη Χρεωστική Κάρτα για δικαιούχους και επιχειρήσεις
Ryanair: Νέα χειμερινή σύνδεση Μιλάνο - Αθήνα
Sabre Hospitality και Google εισάγουν την τεχνητή νοημοσύνη στα ξενοδοχεία
Blend Development | Αγορά και ανακαίνιση δύο κτιρίων στην Αθήνα- θα λειτουργήσουν ως ξενοδοχεία
Η Βαλένθια κόβει νερό και ρεύμα στις παράνομες βραχυχρόνιες μισθώσεις – Μέτρα και για την κρουαζιέρα
Brussels Airlines: Νέα σύνδεση Βρυξέλλες – Αθήνα καθόλη τη διάρκεια του έτους
FedHATTA: Αντιδράσεις από τους ευρωπαίους τουρ οπερέιτορ για τον φορολογικό κλοιό στον Ελληνικό τουρισμό
¨Παλατάκι" Θεσσαλονίκη | Με συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας ξεκινάει η αξιοποίηση του Κυβερνείου
Δικαστήριο της ΕΕ: Οι ρήτρες καλύτερης τιμής δεν είναι αντικειμενικά αναγκαίες, πλήττουν τον ανταγωνισμό και τις μικρές πλατφόρμες