Τις 7 κορυφαίες τάσεις στις πολυτελείς διακοπές των ταξιδιωτών υψηλών εισοδημάτων το 2025, αποκαλύπτει το κορυφαίο δίκτυο ταξιδιωτικών γραφείων πολυτελών διακοπών και διακοπών με έμφαση στις εμπειρίες, Virtuoso.
Οι τάσεις παρουσιάζονται μέσα από την έκθεση Luxury Travel Trend Watch: 2025, και είναι οι ακόλουθες...
1. Ευεξία αντιγήρανσης «Silver Bullet Wellness» | Ο τουρισμός ευεξίας, που προβλέπεται να έχει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,6% και να φτάσει τις 1,6 τρισ. λίρες έως το 2027 (Global Wellness Institute), καταγράφει άνοδο του "Silver Bullet Wellness", που παρέχει εξατομικευμένες συνήθειες υγείας και σχέδια μακροζωίας.
Οι ταξιδιώτες πολυτελείας αναζητούν πλέον θεραπείες για ζητήματα όπως η αϋπνία, η βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών και η πρόληψη ασθενειών, πέρα από τις παραδοσιακές θεραπείες περιποίησης σε προγράμματα παράτασης της ζωής.
Η Ελβετία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Ταϊλάνδη είναι μεταξύ των χωρών που ηγούνται της τάσης αυτής, με τους πλούσιους ταξιδιώτες να προτιμούν όλο και περισσότερο τα θέρετρα που προσφέρουν μεταμόρφωση μυαλού και σώματος. Με έναν στους 8 πελάτες της Virtuoso να ταξιδεύει για λόγους ευεξίας, η ζήτηση για εξειδικευμένες θεραπείες εκτινάσσεται στα ύψη.
Όσοι ακολουθούν το Silver Bullet Wellness επιθυμούν να επιστρέψουν στο σπίτι έχοντας αναζωογονηθεί και ανανεωμένοι, είτε αυτό οφείλεται σε κάποιο καταφύγιο διαλογισμού επιπέδου μοναχών στο Aleenta Retreat Chiang Mai στην Ταϊλάνδη, είτε σε γενετικό έλεγχο στο Buchinger Wilhelmi στη Γερμανία, είτε σε θεραπεία εμμηνόπαυσης στο Amilla Maldives, είτε σε «κβαντική θεραπεία» στο Kintsugi Space στο Άμπου Ντάμπι.
2. F**k-It Lists | Ο όρος «bucket list» κυριαρχεί εδώ και πολύ καιρό στα ταξίδια, όμως τώρα, η έμφαση έχει μετατοπιστεί σε αυθόρμητες, βραχυπρόθεσμες εμπειρίες, που αντανακλούν μια νοοτροπία «αδράξτε την ημέρα».
Από το 2025 και μετά, οι ταξιδιώτες αγκαλιάζουν τις «F**k-It Lists» – αυθόρμητες, διασκεδαστικές και απελευθερωτικές περιπέτειες που δίνουν προτεραιότητα στη στιγμή. Καθώς οι εύποροι ταξιδιώτες συνεχίζουν να προτιμούν τις εμπειρίες σε σχέση με τα πολυτελή αγαθά, η τάση αυτή τροφοδοτεί τις υπερβολές στα ταξίδια, όπως ναυλώσεις γιοτ, πτήσεις πρώτης θέσης και ιδιωτικά τζετ.
Οι «F**k-It Lists» χρησιμεύουν επίσης για να απομακρύνουν τους ταξιδιώτες από τη ζώνη άνεσής τους, εστιάζοντας στην προσωπική ολοκλήρωση και όχι στα συμβατικά τουριστικά μέρη. Παραδείγματα αυτής της τάσης είναι η παρατήρηση σφυροκέφαλων καρχαριών στην Κόστα Ρίκα, το canyoneering στο Εθνικό Πάρκο Zion της Γιούτα, η βόλτα με αερόστατο στη Ναμίμπια ή η συμμετοχή σε μια ψυχεδελική τελετή.
Εταιρίες όπως η Pelorus διοργανώνουν οδικά ταξίδια με supercar, ενώ η Based on a True Story προσφέρει μοναδικές εμπειρίες με ηθοποιούς, κοστούμια και σενάρια, όπως αιφνιδιαστικές απαγωγές ή κυνήγι θησαυρού πειρατών. Για τους ακραίους τυχοδιώκτες, η Desert Island Survival διδάσκει δεξιότητες ναυαγών σε ακατοίκητα νησιά, σε μέρη όπως η Τόνγκα και ο Παναμάς, όπου οι συμμετέχοντες πρέπει να επιβιώσουν χωρίς εκπαιδευτές αφού μάθουν βασικές δεξιότητες επιβίωσης.
3. Mood Boarding | Κατά τον σχεδιασμό ενός ταξιδιού, οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τους προορισμούς και τις δραστηριότητες, συχνά παραβλέποντας πώς θέλουν να αισθάνονται σε αυτό. Πολλοί αναζητούν χαλάρωση, αλλά εξακολουθούν να σκέφτονται τη δουλειά ενώ βρίσκονται δίπλα στην πισίνα. Στην πραγματικότητα, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει σωματικές δραστηριότητες όπως η πεζοπορία μπορεί να βοηθήσει πιο αποτελεσματικά στην αποσύνδεση από το επαγγελματικό άγχος.
Καθώς οι σύμβουλοι ταξιδιών θέτουν τις σωστές ερωτήσεις για να αξιοποιήσουν τα αληθινά κίνητρα των πελατών τους, μπορούν να αντιμετωπίσουν βαθύτερες συναισθηματικές τους ανάγκες, προκαλώντας την τάση για «Mood Boarding» στις συζητήσεις πριν από το ταξίδι.
Ο φιλόσοφος Alain de Botton σημειώνει ότι η πρόκληση του ταξιδιού είναι ότι «παίρνεις τον εαυτό σου μαζί σου», τονίζοντας τη σημασία της κατανόησης του σκοπού πίσω από τα ταξίδια. Η Virtuoso πιστεύει ότι οι σύμβουλοι ταξιδιών πολυτελείας θα πρέπει να βοηθούν τους πελάτες να διακρίνουν μεταξύ των «θέλω» και των «αναγκών» τους, σχηματίζοντας εμπειρίες που προσφέρουν τροφή στο συναίσθημα. Για παράδειγμα, ένα δείπνο στην παραλία υπό το φως των κεριών μπορεί να αφορά λιγότερο το ίδιο το γεγονός και περισσότερο τη σύνδεση μεταξύ των δύο συντρόφων.
Ο Philippe Brown, ιδρυτής του πρακτορείου-μέλους της Virtuoso, Brown + Hudson, ήταν από τους πρωτοπόρους του «Mood Boarding», χρησιμοποιώντας ψυχομετρικά ερωτηματολόγια για να αξιολογήσει τις ψυχολογικές προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Το 2023, η Black Tomato κυκλοφόρησε το «See You in the Moment», μια σειρά από εμπειρίες που έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργήσουν διαρκή ψυχολογικό αντίκτυπο προωθώντας την συνειδητή παρουσία στη στιγμή, όπως ένα συμπόσιο υπό το φως των κεριών μέσα σε ένα ηφαίστειο στην Ισλανδία.
4. XZ Beta Travel | Μέχρι το 2025, για πρώτη φορά στην ιστορία 7 γενιές θα ταξιδεύουν μαζί, καθώς τα «Beta Babies» γεννιούνται από γονείς Gen Z (ηλικίας 16-30). Αυτό περιλαμβάνει τους Generation Alpha (ηλικίας 1-15 το 2025), Millennials, Gen X, Boomers και Matures. Η τάση "XZ Beta Travel" σημαίνει ότι οι νεαροί γονείς Gen Z θα ταξιδεύουν με τα παιδιά τους και τους παππούδες Gen X, οι οποίοι συχνά χρηματοδοτούν τα ταξίδια.
Η Gen Z, με 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους που αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 27% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού έως το 2025, είναι μια αναπτυσσόμενη και φιλόδοξη ομάδα καταναλωτών. Η McKinsey αναφέρει ότι το 35% της αγοράς πολυτελών ταξιδιών αποτελείται από «επίδοξους» ταξιδιώτες με καθαρή περιουσία μεταξύ 100.000 και 1 εκατ. δολαρίων, συνήθως κάτω των 40 ετών και αυξανόμενη προέλευση από την Ασία. Αυτά τα δημογραφικά στοιχεία ευθύνονται για πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 239 δισ. δολαρίων πολυτελών ταξιδιών.
Η πρόκληση αφορά αυτή τη νέα ομάδα νεαρών γονέων, οι οποίοι βρίσκουν συχνά έμπνευση στο TikTok (το 60% των χρηστών είναι Gen Z). Ενώ πολλοί Gen Z καθυστερούν ή αποχωρούν από τη γονεϊκότητα, ακόμη και ένα μικρό ποσοστό που αποκτά παιδιά, θα συνεχίζει να ανέρχεται σε εκατομμύρια, και τα ξενοδοχεία προσαρμόζονται σε αυτό.
Το νησί Shangri-La του Χονγκ Κονγκ, για παράδειγμα, μετέτρεψε έναν ολόκληρο όροφο σε πολυτελές καταφύγιο για τα Beta Babies και τη Generation Alpha, με κοινόχρηστους χώρους και θεματικά δωμάτια που θυμίζουν δεντρόσπιτα και υποβρύχια.
5. Wander Women | Η άνοδος των ανεξάρτητων ταξιδιών από γυναίκες πρόκειται να αυξηθεί από το 2025, με περισσότερες γυναίκες όλων των ηλικιών να επιλέγουν μεμονωμένα, περιπετειώδη ταξίδια. Οι πάροχοι ταξιδιών ανταποκρίνονται προσφέροντας προσαρμοσμένες εμπειρίες για να καλύψουν αυτήν την τάση η οποία ονομάζεται «Wander Women».
Σύμφωνα με τη Virtuoso, το 71% των μεμονωμένων ταξιδιωτών είναι γυναίκες, με το 47% από αυτές να είναι διαζευγμένες, χωρισμένες ή χήρες, γεγονός που υπογραμμίζει την αύξηση των ταξιδιών μετά την αποχώρηση του συντρόφου ή την ανατροφή της οικογένειας.
Η AmaWaterways αφαίρεσε τις μεμονωμένες συμπληρωματικές υπηρεσίες για μοναχικούς ταξιδιώτες σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές κρουαζιέρες ποταμού το 2024, ενώ το ελβετικό ταξιδιωτικό δίκτυο A Small World λάνσαρε την Solo Cruise Company, με στόχο γυναίκες 55+.
Στα μικρά ομαδικά ταξίδια, το Intrepid Travel θα κάνει το ντεμπούτο του στα ταξίδια μόνο για γυναίκες στη Σαουδική Αραβία τον Νοέμβριο του 2024, σε συνεργασία με τοπικό φορέα. Οι εμπειρίες περιλαμβάνουν επίσκεψη σε σπίτια γυναικών και παραλίες μόνο για γυναίκες.
Εν τω μεταξύ, νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Mom'z προσφέρουν «babymoons» στην Ισπανία για έγκυες γυναίκες και η Amilla Maldives οργάνωσε ένα καταφύγιο «ευημερίας μέσης ηλικίας» για περιεμμηνοπαυσιακές και εμμηνοπαυσιακές γυναίκες το 2024.
Οι πάροχοι πολυτελείας ανακαλύπτουν νέες υπηρεσίες στα σόλο γυναικεία ταξίδια, εστιάζοντας στις προσωπικές σχέσεις, τις μοναδικές εμπειρίες και τις εξειδικευμένες ανάγκες των γυναικών.
6. Memoirs in Motion | Η τάση «Memoirs in Motion» περιλαμβάνει ταξιδιώτες πολυτελείας που προσλαμβάνουν επαγγελματικά κινηματογραφικά συνεργεία για να αποτυπώνουν τα ταξίδια τους, μετατρέποντας τις διακοπές σε κινηματογραφικές εμπειρίες και προσωπική κληρονομιά. Σε αντίθεση με την τάση "Set-Jetting", η οποία επικεντρώνεται στην επίσκεψη σε σετ ταινιών, αυτή η νέα τάση επιτρέπει στους ταξιδιώτες να πρωταγωνιστήσουν στα δικά τους ντοκιμαντέρ, αντανακλώντας την αυξανόμενη ζήτηση για εξατομικευμένη αφήγηση και διατήρηση των αναμνήσεων.
Με τους περισσότερους ανθρώπους να αποθηκεύουν χιλιάδες αχρησιμοποίητες φωτογραφίες και βίντεο στα τηλέφωνά τους, εταιρείες πολυτελείας όπως η Cookson Adventures καλύπτουν την ανάγκη για ουσιαστικές αναδρομές. Εμπνευσμένη από τα ντοκιμαντέρ τύπου David Attenborough, η Cookson παρέχει στους πελάτες τους κινηματογραφιστές για να δημιουργούν καθημερινά μοντάζ ταινιών και πλήρη ντοκιμαντέρ, ξεκινώντας από 13.000 λίρες.
Σύμφωνα με τον Louis Waite, επικεφαλής φωτογραφίας του Cookson, η καταγραφή των συναισθημάτων των επισκεπτών είναι εξίσου σημαντική με τη μαγνητοσκόπηση της δράσης, με ορισμένους πελάτες να ζητούν ακόμη και εν κινήσει επεξεργασία για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Άλλες εταιρείες πολυτελών ταξιδιών όπως η Quintessentially Travel, η Pelorus και η Joro Experiences προσφέρουν παρόμοιες υπηρεσίες, με το κόστος να κυμαίνεται από 25.000 £ και να φτάνει ή να ξεπερνάει τις 350.000 £. Αυτές οι εταιρείες μεταμορφώνουν τα ταξίδια σε κινηματογραφικές αναμνήσεις, παρέχοντας μια οπτικά εκπληκτική καταγραφή των εμπειριών.
7. Αθλητισμός ρακέτας/ «Racketeering» | Η τάση του «Racketeering», που επινοήθηκε από την Globetrender, αντανακλά την αυξανόμενη δημοτικότητα των αθλημάτων ρακέτας όπως το τένις, το pickleball και το padel κατά τη διάρκεια των διακοπών, με αφορμή την ταινία του 2024 «Challengers». Εταιρείες όπως το Pickleball in Paradise οργανώνουν διακοπές με θέμα τον αθλητισμό ρακέτας. Τα θέρετρα σε όλο τον κόσμο αξιοποιούν αυτήν την τάση προσθέτοντας γήπεδα, μαθήματα και τουρνουά τελευταίας τεχνολογίας.
Αξιοσημείωτοι προορισμοί περιλαμβάνουν το Marbella Club, τη γενέτειρα του padel στην Ευρώπη, και το νησί Necker, όπου ο Richard Branson φιλοξενεί το αποκλειστικό τουρνουά τένις Necker Cup. Το κτήμα του στο Moskito Island προσφέρει επίσης εγκαταστάσεις τένις. Πολυτελή θέρετρα όπως το Hotel du Cap-Eden-Roc στη Γαλλία, σε συνεργασία με τη Lacoste, έχουν αγκαλιάσει αυτήν την τάση με επώνυμα γήπεδα τένις και μια συλλογή ρούχων τένις περιορισμένης έκδοσης.
Εν τω μεταξύ, τα θέρετρα Soneva Fushi και Soneva Jani των Μαλδίβων πρόσθεσαν γήπεδα padel, φιλοξενώντας επαγγελματίες παίκτες μέσω του προγράμματος "Soneva Stars". Άλλοι προορισμοί όπως το One&Only Aesthesis στην Ελλάδα, το Bürgenstock Resort και το Le Grand Bellevue στην Ελβετία έχουν επίσης αγκαλιάσει τα αθλήματα ρακέτας . Ακόμη και οι εταιρείες κρουαζιέρας, όπως η Crystal Cruises, προσφέρουν πλέον γήπεδα pickleball και padel στα πλοία τους.