Τουρισμός: Α.Ι., βιωσιμότητα και... Ελλάδα στο επίκεντρο της προσοχής των Ευρωπαίων ταξιδιωτών για το 2025

15-10-24 | ΤΑΣΕΙΣ

Αύξηση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια και διατήρηση της βιωσιμότητας στους 5 πιο σημαντικούς παράγοντες για ταξίδια έδειξε η πιο πρόσφατη έκθεση της MMGY με τίτλο «2024 Portrait of European Travellers™», η οποία παρουσιάζει τις αλλαγές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Ευρωπαίων βάσει έρευνας στο Ην. Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, με τους Ευρωπαίους να σχεδιάζουν να κάνουν κατά μέσο όρο 2,9 διεθνείς διακοπές μέσα στην ερχόμενη διετία, ενώ οι ταξιδιώτες από τις γενιές Gen Z και Millennial σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.

Η αειφορία αποτελεί σημείο-κλειδί για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, και ιδιαίτερα για τη γενιά Gen Ζ όπου το 33% των ταξιδιωτών προτίθενται να πληρώσουν 100 λίρες ή ευρώ περισσότερα ανά πτήση προκειμένου να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, έναντι 27% του μέσου όρου του συνόλου των Ευρωπαίων.

Ενώ η Ευρώπη παραμένει ο δημοφιλέστερος προορισμός, με πρωταγωνιστές την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, η αυξημένη ελκυστικότητα που καταγράφεται για τις ΗΠΑ υποδηλώνει μια πιθανή στροφή των ταξιδιωτικών προτιμήσεων στις μακρινές αγορές.

Όπως επισημαίνει η πρόεδρος της MMGY, Caroline Moultrie, η έρευνα καταγράφει ισχυρή διάθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια το 2024, με τις προθέσεις δαπανών να ξεπερνούν αυτές της τελευταίας διετίας. Ιδιαίτερα οι βρετανοί ταξιδιώτες ηγούνται της τάσης σε επίπεδο δαπανών αλλά και συχνότητας ταξιδιών το ερχόμενο έτος. Αυτή η άνοδος του ενθουσιασμού των Βρετανών για ταξίδια υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της αγοράς το 2025 και είναι ένδεικη σημαντικού αντίκτυπου σε βασικούς προορισμούς. Επιπλέον, η ευκολία με την οποία οι ταξιδιώτες αγκαλιάζουν τις νέες τεχνολογίες και τις βιώσιμες πρακτικές είναι καθοριστικός δείκτης του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν έμπνευση και παρακινητικούς παράγοντες για να οδηγηθούν στην κράτηση.

Η έκθεση έδειξε επίσης τα ακόλουθα...

- Social Media και AI: Με την αυξανόμενη παρουσία και χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και τον αντίκτυπό της στον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία χρησιμοποιεί την τεχνολογία, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ΑΙ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ταξιδιωτικού σχεδιασμού για τους Ευρωπαίους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση κοινού σε διάφορες πλατφόρμες. Το YouTube κατατάσσεται στην κορυφή της λίστας με τα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα, με το Instagram να κατατάσσεται δεύτερο στη δημιουργία ταξιδιωτικής έμπνευσης. Επιπλέον, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης συνεχίζει να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, με τη γενιά Gen Z να χρησιμοποιεί το ChatGPT για τον προγραμματισμό του ταξιδιού αλλά και την έμπνευση για διακοπές.

-Βιωσιμότητα: Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες εξακολουθούν να επηρεάζουν τον ταξιδιωτικό προγραμματισμό σε όλες τις αγορές, με το 27% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον 100 £/100 ευρώ ανά πτήση για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Οι Ισπανοί ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να αποφύγουν έναν προορισμό ή μια επιλογή μεταφοράς εάν αυτά δεν δεσμεύονται για βιώσιμες πρακτικές, με ποσοστό 36% σε σύγκριση με 29% του συνόλου των Ευρωπαίων. Επιπλέον, με ποσοστό 65%, οι Gen Z επηρεάζονται περισσότερο από την έμφαση που δίνει ένας ταξιδιωτικός πάροχος στη βιωσιμότητα σε σύγκριση με το 51% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών συνολικά.

- Ενδιαφέρον στον προορισμό: Οι ΗΠΑ ήταν ο μόνος προορισμός που παρουσίασε ετήσια αύξηση στην πρόθεση ταξιδιού, και κατατάσσεται στα 11 από τα πιο δημοφιλή μέρη σε όλο τον κόσμο για ταξίδια. Η Ευρώπη παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός συνολικά, με τους ερωτηθέντες να εκφράζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, ιδιαίτερα μέσα στην ερχόμενη τριετία.

-Επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής: Το 70% των Ευρωπαίων θα επεκτείνει τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια για σκοπούς αναψυχής, με τους Βρετανούς και τους Γερμανούς να πρωταγωνιστούν της τάσης αυτής. Οι δραστηριότητες που είναι διαθέσιμες σε έναν προορισμό είναι ο παράγοντας με τη μεγαλύτερη επιρροή κατά τη λήψη απόφασης για παράταση ενός επαγγελματικού ταξιδιού.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2024, επιδιώκοντας να διερευνήσεις τις προθέσεις των ερωτηθέντων για ταξίδια στο εξωτερικό μέσα στο ερχόμενο 12μηνο.

διαβάστε ακόμα

Brussels Airlines | Πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Αθήνας όλο το έτος
Royal Caribbean | Ο επόμενος προορισμός Perfect Day στις ακτές του Μεξικού στην Καραϊβική το 2027
Marriott: Πρόστιμο 52 εκατ. δολαρίων για 3 περιπτώσεις κλοπής προσωπικών δεδομένων από το 2014
Ο δημοφιλής ταξιδιωτικός οδηγός της Γαλλίας Routard σε Ήπειρο και Θεσσαλία
Metaxa Hospitality Group: Ολοκληρωμένη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης με ορίζοντα το 2030
Συνάντηση στο υπουργείο Τουρισμού | Η ανάπτυξη της τουριστικής εκπαίδευσης στην Κρήτη
Schauinsland Reisen | Σε τουριστικά γραφεία το πρόγραμμα για Ελλάδα το 2025 - Σαρώνει η Τουρκία στις πρόωρες κρατήσεις
Expedia: Έτσι θα ταξιδέψουν το 2025 οι Ασιάτες της μεσαίας τάξης – Σε ποιες υπηρεσίες κατευθύνονται οι δαπάνες τους
Καταλύματα- εστίαση | Πρωταθλήτρια στην αύξηση τζίρου τον Αύγουστο η Ρόδος- χαμηλότερη αύξηση στη Θεσσαλονίκη
Τουρισμός: Α.Ι., βιωσιμότητα και... Ελλάδα στο επίκεντρο της προσοχής των Ευρωπαίων ταξιδιωτών για το 2025