Βαρόμετρο Booking.com 2024: Τελευταία στην Ευρώπη τα Ελληνικά ξενοδοχεία ως προς την πρόσβαση σε κεφάλαια

12-11-24 | ΤΑΣΕΙΣ

Τελευταία στην Ευρωπαϊκή λίστα χωρών ως προς την ικανότητα πρόσβασης των ξενοδοχείων τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία και κεφάλαια είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταλυμάτων 2024 που παρουσιάζει η Booking.com σε συνεργασία με τη Statista.

Η χώρα μας είναι η μοναδική στην κατάταξη των 9 μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών όπου περισσότεροι ξενοδόχοι ανέφεραν δυσκολία παρά ευκολία ως προς την πρόσβαση σε κεφάλαια, αντικατοπτρίζοντας τις προκλήσεις από το 2022 και το καλοκαίρι του 2023 (τα στοιχεία αναφέρονται στην Άνοιξη του 2024).

Σε αντίθεση με την Ισπανία όπου η πρόσβαση σε χρηματοδότηση είναι εξαιρετικά δύσκολη μόλις για το 9% των καταλυμάτων, το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα είναι 35%, το μεγαλύτερο της κατάταξης. Αντίστοιχα, ενώ το 50% των Ισπανικών καταλυμάτων δεν συναντά καμία δυσκολία στην πρόσβαση σε χρηματοδότηση, το αντίστοιχο ποσοστό που δηλώνει το ίδιο από την Ελλάδα δεν ξεπέρασε το 20%, και ήταν το χαμηλότερη της λίστας.

Όλες οι χώρες κατέγραψαν μείωση στην ευκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση από το φθινόπωρο, με εξαίρεση την Ισπανία όπου σημειώθηκε μικρή άνοδος από 48% σε 50%. Σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2023, η Πορτογαλία παρουσίασε βελτίωση κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες, από 30% σε 48%.

Συνολικά, οι σκανδιναβικές χώρες και η Ισπανία ανέφεραν τις λιγότερες δυσκολίες στην εξασφάλιση χρηματοδότησης και τα επίπεδα αυτά φαίνεται να παρέμειναν σταθερά χαμηλά, ενώ περισσότεροι από το ένα τέταρτο των Γάλλων ξενοδόχων (28%) δηλώνουν τώρα ότι η χρηματοδότηση είναι (πολύ) δύσκολη.

Παράλληλα, το 65% των ερωτηθέντων από τα Ελληνικά καταλύματα αναμένουν θετική πορεία ανάπτυξης μέσα στο ερχόμενο 6μηνο, σε αντιστοιχία με το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στην Ν. Ευρώπη και τις Σκανδιναβικές χώρες, όπου καταγράφεται ιστορικά υψηλό ποσοστό υψηλών προσδοκιών για το μέλλον.

Εντύπωση παρουσιάζει το γεγονός ότι παρά τις θετικές προοπτικές για το μέλλον, οι αντιλήψεις των καταλυμάτων για τον κίνδυνο μελλοντικής πτώχευσης της επιχείρησής τους παραμένουν. Τις μικρότερες ανησυχίες ανέφεραν οι Αυστριακοί και Γερμανοί ξενοδόχοι, σε ποσοστά 3% και 6% για την πιθανότητα πτώχευσης μέσα στην ερχόμενη τριετία, ενώ και η Ελλάδα συγκέντρωσε ποσοστό 11%, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να ανέρχεται σε 13% και το μεγαλύτερο ποσοστό ανησυχίας να συγκεντρώνουν οι Σκανδιναβικές χώρες (18%) και η Ισπανια, Πορτογαλία, Ολλανδία (15%).

Οι παράγοντες που δημιουργούν τους σημαντικότερους κινδύνους για τα Ευρωπαϊκά καταλύματα τώρα ή μέσα στο ερχόμενο 6μηνο είναι το ενεργειακό κόστος (80%), το κόστος προσωπικού (66%) και η έλλειψη προσωπικού με δεξιότητες (59%). Ωστόσο, για τους Έλληνες ξενοδόχους, μετά την πρώτη ανησυχία που είναι το ενεργειακό κόστος (93%), ακολουθούν η πιθανή αύξηση της φορολογίας (75%), η γεωπολιτική αβεβαιότητα (70%) και το κόστος προσωπικού (65%).

Συνολικά, οι επενδύσεις στο στυλ και την αισθητική αναγνωρίστηκαν ως η μεγαλύτερη ευκαιρία για τα ξενοδοχεία (69%), με τους κομψούς εσωτερικούς χώρους, τα μοντέρνα σχέδια και τους χώρους που είναι ιδανικοί για το «Instagram» να βοηθούν στην προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών και τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Ακολούθησαν οι επενδύσεις στην άνεση και την παροχή κινήτρων για επαναλαμβανόμενες επισκέψεις (και οι δύο από 67%). Αυτοί οι τομείς κορυφαίων ευκαιριών διαφέρουν από το βαρόμετρο του 2023, όπου είχε αναδειχθεί η προσφορά τοπικών εμπειριών (62%) και η προσέλκυση περισσότερων οικογενειών (56%).

Όσον αφορά τις τάσεις που παρατηρούνται στους καταναλωτές, οι κυριότερες είναι η κράτηση μικρότερης διάρκειας διαμονής (50%), η κράτηση από πιο νωρίς (48%), η επιλογή πιο περιοριστικών πολιτικών ακύρωσης (46%), η επιλογή φθηνότερων δωματίων (45%), οι μικρότερες δαπάνες για επιπλέον υπηρεσίες (41%), η στροφή σε ταξίδια εσωτερικού (37%), η πραγματοποίηση λιγότερων ταξιδιών ετησίως (33%) και η αποφυγή της υψηλής σεζόν (22%).

Όσον αφορά τις επενδύσεις στην αειφορία, τα Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία φαίνεται ότι έχουν να διανύσουν ακόμη πολύ δρόμο. Η πρόθεση για επενδύσεις στη βιωσιμότητα διαφέρει σε όλη την Ευρώπη, με το 45% των επιχειρήσεων να σκοπεύει να διαθέσει περίπου το ένα τέταρτο των επενδύσεων. Λίγα ξενοδοχεία προτίθενται να επενδύσουν περισσότερα, αν και 1 στους 10 είπε ότι θα επένδυε σχεδόν τις μισές επενδύσεις του, ενώ περίπου το ένα τρίτο  δήλωσε ότι δεν θα επενδύσει τίποτα ή πολύ μικρό ποσό στη βιωσιμότητα.

 

διαβάστε ακόμα

AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
Γιάννης Χατζής (ΠΟΞ) | Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
Ποιον Ελληνικό προορισμό αποθεώνει ο οδηγός Fodor's Travel, ανάμεσα στους 25 καλύτερους στον κόσμο για το 2025
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
Προβολή της Πιερίας με καθοδήγηση από την Marketing Greece
Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών
Τουρισμός: Αυτές θα είναι οι 7 πιο καταλυτικές αλλαγές στα ταξίδια το 2025 - Από την αστροπαρατήρηση και τα dupes μέχρι την A.I.
Deloitte | Οι τάσεις των εμπορικών ακινήτων