Έναν νέο, πολυδιάστατο ταξιδιώτη ο οποίος αντιπροσωπεύει τις δυναμικές αλλαγές που έχει υποστεί η ταξιδιωτική βιομηχανία, με σχέδια που συνδυάζουν τις νεότερες τάσεις αλλά και το παραδοσιακό, τον «everything traveller», ο οποίος αναμένεται να πρωταγωνιστήσει κατά τη νέα χρονιά, παρουσιάζει η έκθεση της SiteMinder, με τίτλο Changing Traveller Report 2025.
Η εξελιγμένος αυτός ταξιδιώτης, θα φέρει μαζί του νεοφανείς περιπλοκότητες που θα πρέπει να δώσουν το σήμα για θεμελιώσεις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων.
Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε έρευνα 12.000 ταξιδιωτών σε 14 από τις μεγαλύτερες τουριστικές αγορές του κόσμου (μεταξύ άλλων οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ισπανία, η Ταϊλάνδη και η Αυστραλία), αποκαλύπτει ως παράδειγμα της σύνθετης φύσης του everything traveller, ότι ενώ το 78% παγκοσμίως επιθυμούν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη σε κάποιο σημείο της διαδικασία καταλύματος, μόλις ένας στους 10 (12%) επιθυμούν να χρησιμοποιούν μηχανήματα για τη διαχείριση όλων των λειτουργιών του ξενοδοχείου.
Παράλληλα, ενώ το 72% σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό το 2025, αυξημένο κατά 65% από φέτος, λιγότεροι σκοπεύουν να ταξιδέψουν αποκλειστικά διεθνώς, με τον αριθμό όσων επιθυμούν ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού να είναι σχεδόν διπλάσιος.
Επιπλέον συμπεράσματα που προκύπτουν από την έκθεση είναι..
- Αν και το 80% σκοπεύει να αναζητήσει εμπειρίες κατά τη διάρκεια παραμονής του στο κατάλυμα, το 41% σχεδιάζει επίσης να εργαστεί, ποσοστό αυξημένο κατά 5% από το 2024.
- Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για μια εκδήλωση, με το αντίστοιχο ποσοστό της γενιάς Gen Z να ανεβαίνει στο 83%. Ωστόσο, μόλις βρεθούν στο κατάλυμα, περισσότεροι από τους μισούς αναμένουν να περάσουν «την περισσότερη ώρα» (19%) ή «σημαντικό χρόνο» (32%) εκεί, αυξημένοι κατά 1,5% από φέτος.
- Σχεδόν οι μισοί (46%) σχεδιάζουν να κάνουν κράτηση για Standard (βασικής ποιότητας) δωμάτιο, ωστόσο η πλειονότητα θα δαπανήσει χρήματα για ο,τι έχει σημασία, με το 87% να προτίθεται να ξοδέψει σε επιπλέον για παροχές όπως το πρωινό (47%), το μέγεθος δωματίου (30%) και η θέα (28%) και το 70% εμφανίζεται θετικό να πληρώσει περισσότερα για μια οικολογική διαμονή.
Η έκθεση αποκαλύπτει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ του τρόπου με τον οποίο οι ταξιδιώτες από διαφορετικές περιοχές αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν τις ανερχόμενες τεχνολογίες.
- Πάνω από το 90% των ταξιδιωτών από περιοχές υψηλής ανάπτυξης (Ταϊλάνδη 98%, Κίνα 96%, Ινδία 94%, Μεξικό 91%) είναι ανοιχτοί στη χρήση AI σε κάποια φάση του προγραμματισμού, της κράτησης και της εμπειρίας διαμονής. Το ποσοστό μειώνεται στο 60% περίπου για τους ταξιδιώτες από πιο παραδοσιακούς προορισμούς όπως ο Καναδάς και η Αυστραλία (62% για καθέναν) καθώς και η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (63%).
- Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (51%) πιστεύουν ότι τα ξενοδοχεία προηγούνται (33%) ή βρίσκονται πολύ μπροστά (18%) στη καμπύλη που αφορά την υιοθέτηση νέων λύσεων, μια αντίληψη που φτάνει στο 80% στην Ινδονησία, αλλά μόλις έως το 30% στη Γαλλία.
- Το 70% των Gen Z (18-27) έχουν εγκαταλείψει μια online κράτηση λόγω αρνητικής εμπειρίας, σε σύγκριση με το 47% των Gen X (44-59), το 28% των Baby Boomers (60-78) και μόνο το 13% των Radio Babies (79-96).
- Ο Ιταλός ταξιδιώτης είναι πιο πιθανό να ξεκινήσει την έρευνά του σε ξενοδοχεία χρησιμοποιώντας μηχανή αναζήτησης (50%), ενώ ο Κινέζος λιγότερο πιθανό να κάνει το ίδιο (20%), προτιμώντας συγκεκριμένα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.