Οι 10 τάσεις στα ξενοδοχεία μπουτίκ το 2015

18-12-14 | ΤΑΣΕΙΣ

Λίγο πριν την εκπνοή του 2014, οι νέες τάσεις στα μπουτίκ και lifestyle ξενοδοχεία προμηνύουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους το νέο έτος, προδιαγράφοντας μια χρονιά γεμάτη με τάσεις που βασίζονται στη νέα τεχνολογία, στις νέες υπηρεσίες, στο marketing και σε μια εναλλακτική τιμολογιακή πολιτική.

Το boutiquehotelnews.com αναδεικνύει τις τάσεις αυτές.

1. Πληρωμές μέσω κινητού – η στιγμή της πληρωμής γίνεται συναρπαστική

Ο τρόπος πληρωμής μέσω κινητού αποτελεί τρόπο για την ευκολότερη υιοθέτηση νέων τρόπων για το μοίρασμα του κόστους, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και την προσθήκη μιας νέας διάστασης στους επισκέπτες των ξενοδοχείων.

Το 2015 είναι το έτος κατά το οποίο οι πλατφόρμες για πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων θα εξαπλωθούν σε μεγάλο βαθμό στις ΗΠΑ. Η Apple Pay κατέγραψε 1 εκατ. κάρτες κατά τις τρεις πρώτες ημέρες μετά την έναρξη λειτουργίας της στις ΗΠΑ και τα Starbucks μετρά πληρωμές ύψους 7 εκατ. δολαρίων την εβδομάδα. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 450 εκατ. πληρωμών μέσω κινητού μέχρι το 2017, έναντι των 245 εκατ. δολαρίων στα τέλη του 2013.

Η δυνατότητα για μοίρασμα του κόστους και η χρήση νέων μορφών εργαλείων που λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο και δεδομένων που βοηθούν τους καταναλωτές να μοιράζονται τα κόστη, θα αποτελέσει τον κανόνα στον ταξιδιώτη της νέας γενιάς. 

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 45% των ταξιδιωτών αυτών στις  ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο θα ήθελε να χρησιμοποιήσει το κινητό τηλέφωνο ώστε να μοιραστεί τα κόστη με φίλους και όχι απλώς για προϊόντα αλλά και για τις υπηρεσίες και εμπειρίες του.

2. Κοσμικοί χαμαιλέοντες

Έρευνες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών στα social media συντείνουν στο ότι οι αλλαγές στον τρόπο αντίδρασής τους αλλάζει συνεχώς. Οι καταναλωτές από όλο τον κόσμο διαμορφώνουν τις δικές τους ταυτότητες πιο ελεύθερα από ποτέ, με ορισμένους να υιοθετούν χαρακτηριστικά διαφορετικών προσωπικοτήτων ανάλογα με το κοινωνικό μέσο που χρησιμοποιούν. Αντιλαμβάνονται τη χρήση διαφορετικών καναλιών ως απαραίτητο στοιχείο της καθημερινής ζωής τους. Οι έρευνες έχουν εντοπίσει 12 διαφορετικούς τύπους προσωπικότητας στα social media.

Ως εκ τούτου, η κατανάλωση δεν καθοδηγείται πια από τα παραδοσιακά δεδομένα όπως η ηλικία, το γένος, η περιοχή, το εισόδημα, η οικογενειακή κατάσταση κτλ. Τα επιτυχημένα μπουτικ ξενοδοχεία και brand σήμερα μεταβάλλουν τα δημογραφικά κριτήριά τους εισάγοντας προσωποποιημένες υπηρεσίες. 

3. Τιμολόγηση με… κατανόηση

Οι επισκέπτες των ξενοδοχείων δέχονται ένθερμα την γενναιοδωρία και την ανταμοιβή σε ανταπόδοση της καλής τους συμπεριφοράς. Η τιμολόγηση με… κατανόηση αποτελεί έναν άκρως πρακτικό τρόπο με τον οποίο το ξενοδοχείο μπορεί να τροφοδοτήσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών και να κερδίσει επαναλαμβανόμενους πελάτες. 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επανεξετάσουν τρόπους τιμολόγησης που θα περιλαμβάνουν γενναίες εκπτώσεις που θα γίνονται για έναν κοινό σκοπό. Το ξενοδοχείο δείχνει με αυτόν τον τρόπο ότι νοιάζεται για την πάγια ανησυχία του επισκέπτη του, που είναι η τιμή, συνδέοντάς την με έναν προσωπικό ή σημαντικά κοινό σκοπό.

Παράδειγμα της τάσης που όμως δεν δείχνει μεγάλο ποσοστό δέσμευσης, είναι η εγγύηση επιστροφής χρημάτων της Booking.com και η εγγύηση καλής διανυκτέρευσης στην Premier Inn.

Μόνο το 30% των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο πιστεύει ότι τα brand έχουν σοβαρή δέσμευση απέναντι στους πελάτες τους, δείχνει έρευνα του Οκτωβρίου της Edelman.

4. Εσωτερική σύνδεση ως κοινότητα 

Η τάση θέλει τους ξενοδόχους να συνδέονται με την ανθρωπότητα και το περιβάλλον του ξενοδοχείου, μετά τον κορεσμό όλων από εικονικά ερεθίσματα. Τα καταλύματα θα λειτουργούν σαν πύλες της κοινότητας, όπως τα ταχυδρομεία, τα κοινωνικά κέντρα, τις βιλιοθήκες, τις παμπ, τα κλαμπ κτλ. Έτσι, θα συστήνουν τους επισκέπτες τους στις τοπικές εμπειρίες οι οποίες θα αποτελούν μέρος της προσέγγισης marketing ενός ξενοδοχείου.

5. Γρήγορη εξυπηρέτηση πελατών

Οι πελάτες των ξενοδοχείων, ιδιαίτερα οι επαναλαμβανόμενοι, θα ζητούν όλο και περισσότερο την άμεση εξυπηρέτησή τους, κατά τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο. Υπηρεσίες που δεν περιορίζονται στο τσεκ ιν αλλά αφορούν και την προτεραιότητα εξυπηρέτησης σε μπαρ, στις παραγγελίες φαγητού και ποτού κτλ.

Τα επιτυχημένα ξενοδοχεία θα σχεδιάσουν τέτοιες λύσεις για όλους τους πελάτες τους.

Το 2014, οι Hyatt, Hilton και Starwood πιλοτικά επέτρεψαν στα μέλη του προγράμματος επαναλαμβανόμενων πελατών τους να κάνουν τσεκ ιν μέσω των εφαμοργών και να κάνουν χρήση των κινητών τους ως κλειδί που ξεκλειδώνει τις πόρτες των δωματίων, ώστε να αποφευχθούν οι ουρές στο λόμπι.

6. Διανομή παντού 

Οι ξενοδόχοι θα εστιάσουν στη διαχείριση πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων μέσα από τα αναπτυσσόμενα κανάλια διανομής. 

Κουρασμένοι από τις αυξήσεις του κόστους λειτουργίας και διανομής, αναζητούν άγνωστη μέχρι σήμερα κανάλια διανομής, και περισσότεροι ιδιοκτήτες μπουτίκ ξενοδοχείων διαπραγματεύονται ήδη με τα διαδικτυακά πρακτορεία για μειωμένες προμήθειες. 

Η Amazon και η Apple αναμένεται να αναταράξουν τα πράγματα, καθώς διαθέτουν τεράστιες ικανότητες εξατομίκευσης. Ήδη στις ΗΠΑ βρίσκεται σε δοκιμαστικό επίπεδο το κουμί «Αγορά» στο twitter. Στο μέλλον η διαδικασία προώθησης και κράτησης ενός ξενοδοχείου στο Twitter θα περιλαμβάνει πληρωμή έναντι ενός μικρού ποσού συναλλαγής. Το Facebook βρίσκεται στη διαδικασία να γίνει μια «κοινωνική μηχανή αναζήτησης», οπου θα γίνονται αναζητήσεις για τα ξενοδοχεία.

7. Γεύματα Peer2Peer

To μοντέλο ενοικίασης κατοικιών έχει ωθήσει στη μετάβαση στη φθηνή διαμονή με την παράλληλη απόκτηση μοναδικών εμπειριών στις κουζίνες διάφορων οικιών. 

Τον τελευταίο καιρό έχουν δημιουργηθεί site για γεύματα Peer2Peer, όπως το mealtango και το eatwith, ωθώντας μεγάλες εταιρίες όπως η Trip Advisor να ακολουθήσουν τη νέα μόδα.

Τα γεύματα Peer2Peer προσφέρουν στους τουρίστες μια μοναδική και αυθεντική εμπειρία, χαμηλού μπάτζετ, με κριτικές χρηστών και φωτογραφίες που ενδείκνυνται για σχολιασμό της εμπειρίας.

8. Σταντ ξενοδοχειακών brand

Με τους γρήγορους ρυθμούς διάδοσης της πληροφορίας, τα πολυτελή ξενοδοχεία θα ανοίξουν διάλογο με τους πελάτες τους γιατί γνωρίζουν ότι ο βασικός στόχος τους είναι η συναισθηματική εμπλοκή των επισκεπτών, οι οποίοι, αν επηρεαστούν, ξοδεύουν περισσότερα.

Άλλωστε, οι επισκέπτες των ξενοδοχείων πιστεύουν ότι τα ξενοδοχειακά brand θα έπρεπε να εκφράζονται, ενώ θα πρέπει να πρέπει να παρέχεται περιεχόμενο και να γίνεται διάλογος εφόσον όλα τα brand έχουν μπει στο παιχνίδι του περιεχομένου. 

Είναι κάτι που προσέχουν οι επισκέπτες. 

9. Bleisurites

Ο συνδυασμός υπηρεσιών αναψυχής με τα επαγγελματικά ταξίδια προσφέρει πολλές εναλλακτικές σε ένα ταξίδι. 

10. Robohotel

Πολλοί επισκέπτες ξενοδοχείων θα έχουν την πρώτη τους συνάντηση με ρομπότ μέσα στο 2015. 

Ο Τζεφ Μπέζος δήλωσε πρόσφατα στους μετόχους ότι η Amazon θα διαθέτει 10.000 Kiva ρομπότ μέχρι το τέλος του 2014 (από μόλις 1.400 το 2013), και ότι αυτό θα μπορούσε να μειώσει το κόστος για μια μέση παραγγελία κατά 20-40% (Boston Consulting Group, Αύγουστος 2014).

Κι ενώ το χαμηλότερο κόστος θα είναι η δικαιολογία για την υποβολή προτάσεων εισαγωγής των ρομπότ στο ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια του 2015, η έξυπνη επιχειρηματική τακτική ενός ξενοδοχείου προβλέπει τον σχεδιασμό όχι μόνο του τρόπου με τον οποίο τα ρομπότ θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος, αλλά και το πώς μπορεί επίσης να αυξήσει την ικανοποίηση του επισκέπτη.

 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις