H Αναπτυξιακή Εταιρεία του Επιμελητηρίου Κέρκυρας προκήρυξε διαγωνισμό για τον "Σχεδιασμό και την υλοποίηση τριών προγραμμάτων εργαστηρίων (workshops) για τη διαμόρφωση διαπεριφερειακής ηλεκτρονικής υποστήριξης στις μη ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τουρισμού".
Ο διαγωνισμός εντάσσεται στο πλαίσιο της Πράξης <> (C.E.T.A.) / Πρόγραμμα διαπεριφερειακής ηλεκτρονικής υποστήριξης για τις μη ξενοδοχειακές μονάδες επιχειρήσεων τουρισμού: υπηρεσίες πληροφόρησης για την προσφορά και την ζήτηση που έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδας Ιταλίας 2007- 2013.
Ο διαγωνισμός με προυπολογισμό 30.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ θα διενεργηθεί στις 2 Ιουνίου.
Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά σε δράσεις κατάρτισης και πληροφόρησης προς εκείνους που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού και εντός του εύρους του έργου CETA (μικρές μη ξενοδοχειακές επιχειρήσεις) και συγκεκριμένα, της υπο-δραστηριότητας «3 τοπικές συναντήσεις εργασίας/ κατάρτισης (workshops) στη Κέρκυρα με όχι λιγότερο από 30 καλεσμένους στις συναντήσεις». Η διοργάνωση του κάθε εργαστηρίου περιλαμβάνει:
-Οργάνωση εργαστηρίου
-Γραμματειακή υποστήριξη
-Παραγωγή υλικού και προσκλήσεων
- Επικοινωνία της θεματολογίας του εργαστηρίου
-Υπηρεσίες φιλοξενίας: Υπηρεσίες φιλοξενίας στον χώρο διεξαγωγής των εκδηλώσεων (εκτίμηση επάρκειας υποψηφίων χώρων και εξοπλισμού, Κλείσιμο χώρων διεξαγωγής, Υποδοχή καλεσμένων, Διεκπεραίωση εγγραφών, Επιτόπου παροχή χρηστικών πληροφοριών, λήψη οπτικο-ακουστικού υλικού από τις διοργανώσεις).
Το C.E.T.A. έιναι ένας διαδραστικός οδηγός για τον «ιδιαίτερο» τουρίστα που κινείται πέρα από την «πεπατημένη» και ανακαλύπτει ασυνήθιστες διαδρομές και δρομολόγια και τοπικές παραδόσεις.
Οι εταίροι του έργου είναι :
1. Εμπορικό Επιμελητήριο του Bari / Επικεφαλής εταίρος
2. InnovaPuglia SpA / ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των social media/ Έδρα: Valenzano, Ιταλία.
3. Επιμελητήριο Κέρκυρας
4. Ιόνιο Πανεπηστήμιο
Το έργο αυτό γεννήθηκε από την αυξανόμενη συνειδητοποίηση ότι η ανάπτυξη των μη- ξενοδοχειακών μονάδων τουρισμού στην περιοχή, είναι τελείως άγνωστη. Η αναφορά γίνεται στην παροχή μη ξενοδοχειακών υπηρεσιών τόσο στην Απουλία όσο και την Ελλάδα, όπου οι πληροφορίες είναι λιγοστές και δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου και ποιοτικής κατηγοριοποίησης. Πρόκειται για μια βιομηχανία από μικρές κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις τους μόνο κατά την τρίμηνη διάρκεια του καλοκαιριού. Οι αδυναμίες του κλάδου έχουν οδηγήσει σε αδυναμία συμβατότητας μεταξύ του τι είναι σε πρώτη ζήτηση (tour operators, ταξιδιωτικά και τουριστικά γραφεία, διοργανωτές ταξιδιών, κ.λπ.) και του τι είναι σε προσφορά (δομές φιλοξενίας, υπηρεσίες, κλπ.). Αυτή η ιδέα ωρίμασε την πάροδο του χρόνου, κυρίως λόγω προηγούμενης εμπειρίας των εταίρων του έργου. Στόχος του έργου C.E.T.A. είναι να προτείνει μια βάση πάνω στην οποία θα βασίζεται η πραγματοποίηση μιας ηλεκτρονικής διασυνοριακής ανταλλαγής, μιας πύλης B2B που θα δώσει προβολή στις μικρές τουριστικές επιχειρήσεις που υπάρχουν στην περιοχή που αναπτύσσεται το έργο και που δεν έχουν τη δυνατότητα αυτοπροβολής και αυτό-προώθησης.