Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον εν μέσω μιας διαρκούσης πανδημίας, οι εταιρείες τροφίμων αλλάζουν τη στρατηγική πωλήσεών τους και απευθύνονται όλο και περισσότερο κατευθείαν στον τελικό καταναλωτή.
Οι προκλήσεις για τις εταιρείες τροφίμων στο νέο πεδίο πωλήσεων είναι τεράστιες. Καλούνται να ανταγωνιστούν ή να προσαρμοστούν στο πλαίσιο που έχουν ήδη θέσει κολοσσοί του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon. Το δίλημμα θα γίνεται όλο και πιο έντονο, καθώς οι τάσεις είναι ξεκάθαρες. Σύμφωνα με στοιχεία από την αμερικανική αγορά το 2021 προβλέπεται συνολική αύξηση του e-commerce κατά 14%. Αν οι εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων δεν μπουν στο παιχνίδι θα χάσουν πελάτες, ιδίως στις δημογραφικές αυτές ομάδες που είναι απολύτως εξοικειωμένες με τις διαδικτυακές συναλλαγές.
Τα πλεονεκτήματα της απευθείας πώλησης στον καταναλωτή είναι πολλά, αλλά το σημαντικότερο είναι η αδιαμεσολάβητη σχέση με τον αγοραστή, χωρίς τα ενδιάμεσα στάδια της εμπορικής αλυσίδας που επιβαρύνουν την τελική τιμή του προϊόντος. Η σχέση παραγωγού και καταναλωτή καθίσταται αμοιβαία επωφελής, χωρίς ενδιάμεσους.
Η τάση είχε ήδη ξεκινήσει προ πανδημίας, κατά τη διάρκεια ωστόσο της τελευταίας έλαβε άλλες διαστάσεις. Σύμφωνα με τον κ. Simon Harvey της GlobalData, ο κορωνοϊός ώθησε τους καταναλωτές να προτιμήσουν το διαδίκτυο για τις αγορές ακόμα και προϊόντων που μέχρι πρότινος ήταν εκτός του οπτικού πεδίου καταναλωτικής τους συμπεριφοράς στο ίντερνετ. Έτσι, άλλαξαν συνεπακόλουθα και οι προτεραιότητες των εταιριών. Εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό της σχετικής τάσης, είναι ότι ακόμη και κολοσσοί, όπως οι PepsiCo, Nestle και Kraft Heinz έχουν δημιουργήσει πλέον ιστοσελίδες με επιλογές απευθείας αγοράς των προϊόντων τους από τους καταναλωτές.