Στην 21η θέση για το 2021 έπεσε η Ελλάδα, από την 20η θέση όπου βρισκόταν το 2020, στον Δείκτη Εθνικών Επωνυμιών - National Brands Index - NBI τον οποίο δημοσίευσε η εταιρεία Ipsos.
Αναλυτικά, η Γερμανία εξακολουθεί να διατηρεί τη πρώτη θέση και φέτος, φθάνοντας στα επίπεδα των ΗΠΑ, οι οποίες τερμάτιζαν στην 1η θέση για 7 συναπτά έτη.
Η διατήρηση της πρώτης θέσης από τη Γερμανία για 7η συνολικά φορά και 5η συνεχόμενη χρονιά, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ισχυρή οικονομία της και στην αντιμετώπιση δυσκολιών όπως είναι η πανδημία του κορωνοϊού, λαμβάνοντας έτσι ψήφο εμπιστοσύνης από καταναλωτές και επιχειρηματίες σε όλο τον κόσμο.
Άλλες χώρες που ισχυροποίησαν τη θέση τους είναι μεταξύ άλλων η Ιταλία, η οποία από την 6η θέση περνά στην 4η και οι ΗΠΑ, οι οποίες από τη 10η θέση ανέβηκαν στην 8η. Αντιθέτως, το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο πέρυσι κατατάχθηκε στη 2η θέση φέτος πέφτει στην 5η θέση ενώ η Γαλλία, η Σουηδία και η Αυστραλία χάνουν από μία θέση στον Δείκτη Εθνικών Επωνυμιών για το 2021.
Οι λόγοι για την μεταβολή στις θέσεις των χωρών, είναι κυρίως οι επιδόσεις τους στις εξής κατηγορίες: Διακυβέρνηση, Εξαγωγές, Τουρισμός, Πολιτισμός, Άνθρωποι, Μετανάστευση και Επενδύσεις.
Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΝΒΙ δημοσίευσε την πλήρη λίστα με τις ταξινομήσεις και τις βαθμολογίες των χωρών, με την προσθήκη 10 νέων χωρών, ενώ το παγκόσμιο δείγμα αυξήθηκε από 20.000 συμμετοχές σε 60.000 συμμετοχές ετησίως.