Το σήμα Made in Germany δεν επαρκεί πλέον για την εδραίωση στις διεθνείς αγορές

19-12-21 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Το σήμα made in Germany δεν επαρκεί πλέον για τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας στις διεθνείς αγορές.

Όπως επισημαίνει πρόσφατη μελέτη της μεγάλης εταιρείας συμβούλων McKinsey και της εταιρείας marketing Jung von Matt, για πολλά χρόνια το σήμα made in Germany, συνώνυμο της τεχνολογικής υπεροχής και της απαράμιλλης ποιότητας των γερμανικών προϊόντων, αποτελούσε πρώτης τάξης εισιτήριο για την επικράτηση και διατήρηση δεσπόζουσας θέσης στην παγκόσμια αγορά.

Αυτό είχε, άλλωστε, συχνά ως συνέπεια, πολλές γερμανικές εταιρείες να επαναπαύονται και να μην επιδίδονται σε πολυδάπανες στρατηγικές marketing για τη διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων στις αγορές.

Σήμερα, με την εμφάνιση πολυάριθμων νεών ανταγωνιστών από Ασία, Αμερική και Ευρώπη με ισχυρή τεχνολογική βάση, καινοτόμα προϊόντα και προωθημένες πολιτικές marketing, το made in Germany δεν επαρκεί και οι γερμανικές εταιρείες οφείλουν να εξειδικεύουν στρατηγικές marketing που θα τις διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές τους.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, ελάχιστες γερμανικές B2B εταιρείες, ιδιαίτερα μικρού και μεσαίου μεγέθους, δίνουν βάρος, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης τους, στα εταιρικά τους σήματα – σχεδόν μία στις δύο μικρομεσαίες εταιρείες θέτει ζητήματα marketing σε ανώτατο επίπεδο διεύθυνσης μόνο μια φορά ετησίως. Επιπρόσθετα, μόλις το 2% του κύκλου εργασιών τους κατευθύνεται στην υλοποίηση προγραμμάτων marketing, ενώ στις επιχειρήσεις που παράγουν τελικά προϊόντα για το καταναλωτικό κοινό (B2C), το ποσοστό αυτό ανέρχεται από 5 – 15%.

Όπως επισημαίνεται στην μελέτη της McKinsey, επιχειρήσεις που επενδύουν σε δαπάνες marketing και χτίζουν ισχυρά εμπορικά σήματα, επιτυγχάνουν κατά μέσο όρο 21% μεγαλύτερα λειτουργικά κέρδη. Άλλωστε, ένα ισχυρό εμπορικό σήμα συμβάλλει στην εδραίωση της φήμης μιας εταιρείας ως έναν ελκυστικό εργοδότη και σφυρηλατεί μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες της. Όπως υπογραμμίζεται στην μελέτη, σχεδόν το ήμισυ των επιχειρηματικών Β2Β πωλήσεων και η επιλογή επιχειρηματικών εταίρων πραγματοποιείται ενστικτωδώς και με διαισθητικό τρόπο.

Ειδικοί marketing συμβουλεύουν τις ανωτέρω επιχειρήσεις, αρχικά, να καταρτίσουν μία βάση δεδομένων που θα περιέχει τις ανάγκες των πελατών και συνεργατών τους, προκειμένου να σκιαγραφήσουν, σε μία πρώτη προσέγγιση, το πώς εκλαμβάνονται και αξιολογούνται τα εμπορικά τους σήματα από την αγορά. Ακολούθως, και σε δεύτερο βήμα, κρίνεται σκόπιμη η προσφυγή στις υπηρεσίες ειδικού σε θέματα marketing.

διαβάστε ακόμα

Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς