Οι Rolls-Royce και easyJet ανακοίνωσαν ότι πρόκειται να θέσουν ένα νέο ορόσημο στην ταξιδιωτική βιομηχανία δημιουργώντας το πρώτο μοντέλο μιας σύγχρονης μηχανής υδρογόνου στα αεροσκάφη.
Η δοκιμή εδάφους διεξήχθη σε μια πρώιμη επίδειξη της ιδέας χρησιμοποιώντας πράσινο υδρογόνο που δημιουργήθηκε από την αιολική και παλιρροϊκή ενέργεια. Η προσπάθεια αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την απόδειξη ότι το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι ένα αεροπορικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα για το μέλλον και αποτελεί βασικό αποδεικτικό σημείο στις στρατηγικές των δύο εταιριών για μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Και οι δύο εταιρείες έχουν στόχο να αποδείξουν ότι το υδρογόνο μπορεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα να παρέχει ισχύ για κινητήρες πολιτικών αεροσκαφών και ήδη σχεδιάζουν δεύτερη σειρά δοκιμών, με μακροπρόθεσμη φιλοδοξία να πραγματοποιήσουν πτητικές δοκιμές.
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε υπαίθρια μονάδα δοκιμών στο MoD Boscombe Down του Ην. Βασιλείου χρησιμοποιώντας έναν μετασκευασμένο κινητήρα τζετ Rolls-Royce AE 2100-A. Το πράσινο υδρογόνο για τις δοκιμές προήλθε από το EMEC (Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας), και παρήχθη με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις παραγωγής υδρογόνου και παλιρροϊκών δοκιμών στο Eday στα νησιά Orkney, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Μετά την ανάλυση αυτής της πρώιμης δοκιμής εδάφους, οι δύο εταιρίες σχεδιάζουν σειρά περαιτέρω δοκιμών που θα οδηγήσουν σε μια δοκιμή εδάφους πλήρους κλίμακας ενός κινητήρα τζετ Rolls-Royce Pearl 15.
Η συνεργασία είναι εμπνευσμένη από την παγκόσμια καμπάνια Race to Zero, υποστηριζόμενη από τον ΟΗΕ, την οποία έχουν υπογράψει και οι δύο εταιρείες, δεσμευόμενες να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.