Πρεμιέρα θα κάνει στις 10 Ιουνίου ο νέος ψηφιακός τουριστικός βοηθός για τους τουρίστες αλλά και τους κατοίκους της χώρας, που υλοποίησαν τα υπουργεία Τουρισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Οι πόροι αφορούν σε σύμβαση του ΥΨηΔ για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ) .
Πρόκειται για τη νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που ονομάζεται «mAiGreece», το οποίο αντλεί πληροφορίες από την ψηφιακή πύλη του ΕΟΤ, Visit Greece και χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για κάθε ταξιδιώτη στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, στο «mAiGreece» ενσωματώνονται πληροφορίες για αξιοθέατα, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες με γαλάζια σημαία, νοσοκομεία και κέντρα υγείας, αστυνομικά τμήματα, πρεσβείες και προξενεία ξένων χωρών, καθώς και το περιεχόμενο του visitgreece.gr. Επιπλέον, θα διαθέτει λειτουργία έκτακτης ανάγκης μέσω πλήκτρου 112, το οποίο θα στέλνει μήνυμα (SMS) στο κέντρο επιχειρήσεων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τη γεωγραφική θέση του αποστολέα.
Η εφαρμογή εντάσσεται στις ενέργειες του υπουργείου Τουρισμού για την ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, στην Αθήνα όπου μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του mAiGreece.
Στόχος, είπε η υπουργός, είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνολογία ώστε κάθε επισκέπτης της χώρας μας να έχει μια απρόσκοπτη εμπειρία στην Ελλάδα και να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας και φιλοξενίας στον Ελληνικό τουρισμό.
Κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας της, η εφαρμογή, η οποία συνεχώς θα εμπλουτίζεται με πληροφοριακό υλικό αλλά και θα προσαρμόζει τις ταξιδιωτικές προτάσεις της στις προτιμήσεις κάθε χρήστη, θα προσφέρει υποστήριξη σε 31 γλώσσες. Εντοπίζοντας αυτόματα τη γεωγραφική θέση του χρήστη, στόχος της θα είναι να παρέχει βοήθεια σε περίπτωση που το ταξίδι επηρεάζεται από έκτακτες καταστάσεις όπως η απώλεια διαβατηρίου και οι φυσικές καταστροφές.
Μέσα από αυτήν, οι επισκέπτες θα έχουν άμεση πρόσβαση στο 112 για αποστολή ακριβούς γεωγραφικής θέσης, και θα καλούνται να περιγράψουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Περιλαμβάνονται ακόμη πληροφορίες για τα πλησιέστερα νοσοκομεία, αστυνομικά τμήματα, προξενικές αρχές, παραλίες με γαλάζια σημαία κλπ. Θα προσφέρει ακόμα πλοήγηση μέσω της Google Maps.
Η προώθηση για την εφαρμογή θα ξεκινήσει με ενέργειες προβολής στο αεροδρόμιο της Αθήνας, οι οποίες στη συνέχεια θα επεκταθούν και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας, ενώ προβλέπεται και προώθηση από τα Γραφεία ΕΟΤ του εξωτερικού σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Παράλληλα, σε όσους ταξιδιώτες χρησιμοποιούν την περιαγωγή, θα αποστέλλεται μήνυμα για τη διαθεσιμότητα του βοηθού.
Η κ. Κεφαλογιάννη διευκρίνισε ότι ο βοηθός δεν συνδέεται με εμπορική δραστηριότητα, επομένως δεν θα περιλαμβάνει προτάσεις για διαμονή σε ξενοδοχεία.
H υλοποίηση του έργου έγινε από τον ΟΤΕ, την Accenture και τη UBITECH, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.