Μια σύμπραξη με έντονο στρατηγικό αποτύπωμα για δύο από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας –τον τουρισμό και τη γαστρονομία– διαμορφώνει η φετινή συνδιοργάνωση των εκθέσεων Philoxenia–Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop. Από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου, το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σε κόμβο εξωστρέφειας, δικτύωσης και εμπορικής δραστηριότητας, με περισσότερους από 550 εκθέτες και πάνω από 4.350 προγραμματισμένα B2B ραντεβού.
Τα εγκαίνια των δύο εκθέσεων θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, στις 19:30, από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ Απόστολο Τζιτζικώστα, επιβεβαιώνοντας τη βαρύτητα του θεσμού.
40 χρόνια Philoxenia – Η «ναυαρχίδα» του τουρισμού σε νέα εποχή
Η φετινή Philoxenia σηματοδοτεί τα 40 χρόνια από την πρώτη της διοργάνωση, έναν θεσμό που έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη της ελληνικής τουριστικής προβολής. Με στρατηγικό συνεργάτη τον ΕΟΤ, η έκθεση παρουσιάζει ειδικές επετειακές δράσεις, όπως έκθεση τουριστικής αφίσας από το 1985 έως σήμερα και τον φωτογραφικό διαγωνισμό «40 Years of Philoxenia» σε συνεργασία με τους Greek Instagramers.
Η Philoxenia–Hotelia φιλοξενεί φέτος 300 εκθέτες από την Ελλάδα και 21 χώρες, ανάμεσά τους η Αρμενία, η Αίγυπτος, η Γεωργία, η Σερβία, η Πορτογαλία και η Ινδονησία. Ιδιαίτερη παρουσία έχει η Σερβία, με το Βελιγράδι, τη Βοϊβοντίνα και άλλες περιοχές να συμμετέχουν ενεργά, ενώ ισχυρή είναι και η εκπροσώπηση από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στο επίκεντρο βρίσκεται το ενισχυμένο B2B πρόγραμμα, που φέτος αποκτά διττή μορφή:
- Corporate Meetings, με παρουσιάσεις υπηρεσιών από τους εκθέτες σε εταιρικούς πελάτες.
- Hosted Buyers Program, με 110 προσκεκλημένους από 36 χώρες, συνοδευόμενο από δράσεις γαστρονομικής προβολής της Πελοποννήσου, city tour από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και εθελοντική υποστήριξη από το ΔΙΠΑΕ.
Μέσα από αυτά τα δύο προγράμματα θα πραγματοποιηθούν περισσότερα από 3.700 στοχευμένα B2B ραντεβού. Η διοργάνωση θα υποδεχθεί επίσης δύο επιχειρηματικές αποστολές από Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία, καθώς και πολυμελή αποστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων.

Παράλληλες εκδηλώσεις – Ο τουρισμός στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα
Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου θα διεξαχθεί το συνέδριο «Philoxenia in a Digital Era: Beyond 4.0», επικεντρωμένο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της φιλοξενίας και των προορισμών. Το συνέδριο συνδιοργανώνουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Αντιπεριφέρεια Τουρισμού, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, του ΣΕΠΕ και του ΣΕΤΠΕ, με χορηγό φιλοξενίας τη Fraport Greece.
Παράλληλα, στο «Ι. Βελλίδης» θα πραγματοποιηθεί το Thessaloniki #JobFestival 2025 του skywalker.gr, ενισχύοντας τη διασύνδεση του τουρισμού με την αγορά εργασίας.

FOOD & DRINKS by Detrop – Η γαστρονομία στο προσκήνιο της εξωστρέφειας
Σε άμεση συνέργεια με τον τουριστικό κλάδο, η έκθεση FOOD & DRINKS by Detrop συγκεντρώνει 250 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετέχουν οι Περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και Βορείου Αιγαίου, ενώ ισχυρή είναι η παρουσία από χώρες όπως η Γερμανία, η Αιθιοπία, η Νότια Αφρική, η Αυστραλία, η Κίνα και η Βουλγαρία.
Η δομή της έκθεσης οργανώνεται σε στοχευμένα θεματικά αφιερώματα:
Drinks & Wine by Oenos, Golden Olive, Dairy, Herbs & Honey, Global & Local, καθώς και το ιδιαίτερα ενισχυμένο All about Café, που καταγράφει ρεκόρ συμμετοχών με περισσότερα από 60 μεγάλα brands. Για πρώτη φορά, σημαντικές εταιρείες δίνουν δυναμικό «παρών» στο Coffee Village (sponsored by Eurogat), με πλήθος workshops και σεμιναρίων.
Διεθνείς αγοραστές – 650 B2B συναντήσεις στον κλάδο τροφίμων & ποτών
Η FOOD & DRINKS by Detrop διασφαλίζει την παρουσία αγοραστών από μεγάλες ξένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ισχυρούς εισαγωγείς από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αμερική και τα Βαλκάνια. Παράλληλα, Έλληνες buyers από τη λιανική και την εστίαση συμμετέχουν σε προκαθορισμένα ραντεβού. Συνολικά θα πραγματοποιηθούν πάνω από 650 B2B συναντήσεις, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και το Enterprise Europe Network – Hellas.
Ωράριο λειτουργίας
Οι δύο εκθέσεις θα λειτουργήσουν:
- Παρασκευή & Σάββατο: 10:00–20:00
- Κυριακή: 10:00–18:00
Αν θέλεις, μπορώ να το προσαρμόσω σε ύφος πιο σύντομο, πιο αναλυτικό ή σε μορφή δελτίου Τύπου.
Is this conversation helpful so far?







