Τουρισμός 2023: Τα σημάδια που (δεν;) είδαμε νωρίς
Η φετινή σεζόν είναι αδιαμφισβήτητα δύσκολη για τον τουρισμό στα ελληνικά νησιά. Οι προσδοκίες των ιδιοκτητών καταλυμάτων και καταστημάτων εστίασης ή λιανικής πώλησης, σίγουρα, δεν έχουν εκπληρωθεί από τη μέχρι τώρα εικόνα, ενώ το τοπίο δεν φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική μεταβολή τους επόμενους μήνες.
Η φετινή τουριστική χρονιά αποτελεί ένα εκπληκτικό παράδειγμα για το πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει η δυναμική στο πεδίο του τουρισμού στα νησιά μας και ένα σημαντικό μάθημα για τη σημασία της μελέτης των data και της online παρουσίας μιας τουριστικής επιχείρησης καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Κι αυτό γιατί, η ιδιαιτερότητα της φετινής σεζόν είχε ήδη διαφανεί από τους πρώτους μήνες του χρόνου, με πολλαπλές ακυρώσεις και αλλαγές στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών.
Τα 3 σημάδια που είδαμε νωρίς:
1. Γνωρίζουμε ότι το ενδιαφέρον αναζήτησης για την Ελλάδα ξεκινά έντονα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων στο πλαίσιο της προετοιμασίας ενός ταξιδιού. Ψηφιακά, το ενδιαφέρον αυτό αποτυπώνεται με επαναλαμβανόμενες αναζητήσεις και αναζητήσεις συναφείς με τον στόχο του επισκέπτη (αναζήτηση ξενοδοχείου/καταλύματος, αεροπορικών/ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, έρευνα για τον προορισμό και τις πιθανές δραστηριότητες, αναζήτηση εναλλακτικού καταλύματος κ.λπ.). Τη φετινή χρονιά η ένταση αυτών των αναζητήσεων ατόνισε πολύ γρήγορα (ήδη από τον Ιανουάριο) σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
2. Η ένταση εμφάνισης διαφημίσεων (ad depth), άρα και των αναζητήσεων, για τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, την πρώτη περίοδο της σεζόν και όλο το πρώτο εξάμηνο του 2023, κινήθηκε επίσης πτωτικά σε σχέση με τα δεδομένα του 2021 και του 2022. Η ένταση αναζήτησης κινήθηκε πτωτικά περίπου κατά 10%. Συγκεκριμένα, εν δυνάμει επισκέπτες από χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Πολωνία και η Ελβετία δεν αναζήτησαν τους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας με ένταση και πάθος, όπως άλλες χρονιές. Έκαναν μία αρχική έρευνα αγοράς για την χώρα μας, όμως οι αναζητήσεις τους δεν ήταν επαναληπτικές, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι -πιθανότατα- δεν αποτέλεσαν τελικούς επισκέπτες της Ελλάδας.
3. Το βασικότερο «σημάδι» όμως ήταν ο όγκος των αναζητήσεων και οι κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, οι αναζητήσεις του Απριλίου παρουσίασαν μία έντονα πτωτική τάση, με αποτέλεσμα ο Απρίλιος να μοιάζει περισσότερο με… Σεπτέμβριο αναφορικά με το ενδιαφέρον των χρηστών για την Ελλάδα. Έτσι ο Απρίλιος -ένας, παραδοσιακά, σημαντικός μήνας σε αναζητήσεις και κρατήσεις- θύμιζε περισσότερο κλείσιμο παρά άνοιγμα της τουριστικής σεζόν.
Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων ξενοδοχείων ή καταλυμάτων που μπόρεσαν να ανιχνεύσουν εγκαίρως αυτά τα δεδομένα και την ασθενική πορεία του καλοκαιριού, πρόλαβαν να μεταβάλλουν τη στρατηγική τους και να πραγματοποιήσουν προσφορές early booking ή άλλα πακέτα, καταφέρνοντας έτσι να ενισχύσουν τις πληρότητές τους ή έστω να τις διατηρήσουν από νωρίς σε σταθερό επίπεδο.
Στον αντίποδα βρίσκονται οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων ξενοδοχείων ή καταλυμάτων που δεν είχαν προγενέστερη γνώση κι έτσι, βλέποντας -αργότερα- στην πράξη την πτωτική τάση της φετινής σεζόν, πραγματοποιούσαν προσφορές της τελευταίας στιγμής. Σε κάποιες περιπτώσεις, αυτή η ενέργεια όχι μόνο δεν επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα αλλά ακυρώθηκε και μέρος των υφιστάμενων κρατήσεών τους.
Τι μπορεί να γίνει τώρα;
Εάν εμπλέκεστε σε ηγετικές θέσεις στον τομέα του τουρισμού και θέλετε να προσπαθήσετε να “σώσετε το παιχνίδι” έστω και την τελευταία στιγμή, δεν έχετε παρά να προσαρμόσετε την προσφορά σας στην τάση αγοράς και να εστιάσετε τις ενέργειές σας στην online διαφήμιση “στοχεύοντας” όμως τους τουρίστες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή στην οποία δραστηριοποιείστε.
Αποφύγετε, όσο μπορείτε, κινήσεις πανικού με μεγάλες εκπτώσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά το brand σας. Μελετήστε από σήμερα τις φετινές σας ενέργειες και αποφάσεις και αξιοποιήστε τα data της επιχείρησής σας προς όφελός σας ώστε να προετοιμαστείτε σωστά για το 2024.
Μελετήστε εγκαίρως τα δεδομένα της σεζόν που έρχεται και προετοιμάστε μια στρατηγική πωλήσεων που ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση. Προετοιμάστε ένα πλάνο early booking με βάση τις ανάγκες και το budget σας και ακολουθήστε μια συνέπεια στις ενέργειές σας, η οποία όμως θα προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και του εθνικού και διεθνούς ανταγωνισμού.
Τέλος, απευθυνθείτε σε έμπειρους συνεργάτες digital transformation και digital marketing. Εκείνοι, μελετώντας εις βάθος την επιχείρησή σας, τους στόχους σας, τον ανταγωνισμό και την τάση της τουριστικής κίνησης της περιοχής που δραστηριοποιείστε, όχι μόνο θα σας ενημερώνουν για τις τασεις της αγοράς αλλά θα βελτιώσουν σημαντικά την οnline παρουσία της επιχείρησής σας, θα την προβάλλουν στο καταλληλότερο κοινό κι εσείς θα κατακτήσετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε με τη χαμηλότερη διαφημιστική δαπάνη.
Στη Brandery σας βοηθάμε να χαράξετε τη στρατηγική σας, μέσα από τη συνεχή μελέτη των data, των τάσεων και της αγοράς. Επικοινωνήστε μαζί μας στο info@brandery.io ή στο +30 210 220 2173.
- 1) “WHITE VILLAS III” - ELOUNDA HILLS RESORT | Οι νέες εξοχικές κατοικίες της Potiropoulos+Partners στην Ελούντα της Κρήτης
- 2) Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS
- 3) Ο αναπληρωτής CEO της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος επίτιμος δημότης Πάτμου
- 4) Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών
13/11 07:49
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη
13/11 07:43
Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort
13/11 07:38
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο
13/11 07:30
13/11 07:25
12/11 22:36
Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη
12/11 22:19
12/11 22:13
Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο
12/11 18:23
Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος
12/11 18:20
WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;
12/11 18:14
Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη
12/11 17:22
Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
12/11 15:05
12/11 14:39
12/11 13:50
Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας
12/11 13:45
FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη
12/11 13:23
Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα
12/11 13:10
12/11 13:07
12/11 12:40
Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση
12/11 11:32
12/11 10:50
Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους
12/11 07:30
Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη
12/11 07:28
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου
12/11 07:21
Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο
11/11 22:28
Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής | Αυξημένες προκρατήσεις για το 2025 στη βρετανική αγορά
11/11 16:28
11/11 16:25
11/11 15:49
11/11 15:34
Τουρκικός τουρισμός | 1,5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στο 9μηνο
11/11 15:25
FedHATTA/ΗΑΤΤΑ: Η Ελλάδα στο επίκεντρο των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά οργανωμένων ταξιδιών
11/11 12:42
TUI: Τάση για solo ταξίδια σε all in ξενοδοχεία – Τι δείχνουν οι κρατήσεις
11/11 12:24
Πράσινο φως για νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στην Αλεξανδρούπολη
11/11 12:17
Ελλάδα - ΕΟΤ | «Χρυσοί» νικητές στα αμερικανικά τουριστικά βραβεία Travvy Awards 2024
11/11 12:15
11/11 11:28
Air Canada: Εως τρεις καθημερινές πτήσεις προς Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
11/11 11:23
Νέο σύστημα ΦΠΑ στην ΕΕ | Πλατφόρμες όπως η Airbnb υπεύθυνες για την είσπραξη του ΦΠΑ
11/11 11:14
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση του ξενοδοχείου Grand Hyatt Athens από τη Blackstone
11/11 10:08
Τουρισμός | Ταξίδια στην πόλη, τεχνητή νοημοσύνη και solo ταξίδια οι κυρίαρχες τάσεις το 2025
11/11 07:52
Γαστρονομικός Τουρισμός: Ανακάλυψη της Μαγειρικής Κληρονομιάς της Κοιλάδας του Στρυμόνα
11/11 07:34
11/11 07:09
11/11 07:07
10/11 16:46
10/11 12:15
10/11 12:14
'Εγκριση Περιβαλλοντικών 'Ορων και Περιορισμών για το ξενοδοχείο Castello Antico στο Γύθειο
10/11 10:52
10/11 07:39
10/11 07:36
09/11 19:31
Συνάντηση της Όλγας Κεφαλογιάννη με την ηγεσία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
09/11 19:25
09/11 10:07
09/11 09:55
09/11 09:44
09/11 09:35
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δράσεις προώθησης του αγροδιατροφικού τομέα
08/11 15:06
Θετική γνωμοδότηση για το Six Senses Porto Heli - επένδυση 150 εκατ. ευρώ
08/11 14:36
Βραβεύσεις προορισμών στα Greek Travel Awards του ΕΟΤ Βρετανίας
08/11 13:40
Τα smartphones και ο αθέατος κίνδυνος που κρύβεται στις οθόνες μας
08/11 11:40
"Μην χρησιμοποιείτε τον όρο "υπερτουρισμό". Κάνει κακό στη Μαγιόρκα"
08/11 10:59
08/11 10:50
Ένταξη των πρώτων 67 προτάσεων χρηματοδότησης μονοπατιών στο Ταμείο Ανάκαμψης
08/11 10:40
Καθοδήγηση των tour operators με βάση τους στόχους κάθε προορισμού | Παρουσίαση στην WTM'24
08/11 09:50
FedHATTA/ ΗΑΤΤΑ: Τα Ελληνικά τουριστικά γραφεία στην διεθνή τουριστική έκθεση WTM του Λονδίνου
08/11 09:30
Συνεργασία για την καλύτερη διαχείριση των αφίξεων κρουαζιέρας σε ελληνικά νησιά
08/11 09:22
Μη χορήγηση άδειας για την ανέγερση ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Αλόννησο
08/11 07:25
08/11 07:12
Δήμος Ξηρομέρου: SOS για την προστασία της νήσου Φορμίκουλα - Επισκέπτες καταδιώκουν τις φώκιες
08/11 07:04
08/11 07:02
07/11 21:08
Squaremouth: Τρεις προβλέψεις για το πώς θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί το 2025
07/11 16:56
Οδηγός της Formula 1 ομιλητής σε ειδική κρουαζιέρα της Celestyal
07/11 16:52
07/11 15:37
07/11 15:35
Κατώτατος μισθός | 12 ερωτήσεις απαντήσεις για το πώς καθορίζεται - νομοχέδιο
07/11 15:11
Τουρισμός όλου του χρόνου και όλων των χρόνων | Συνεργασία του ΕΟΤ με το Monocle
07/11 14:59
ΟΔΑΠ | Συνέδριο στην έκθεση Philoxenia - Η αλληλένδετη σχέση μεταξύ Τουρισμού και Πολιτισμού
07/11 14:58
07/11 12:24
Διμερείς συναντήσεις Όλ. Κεφαλογιάννη στο περιθώριο της WTM στο Λονδίνο
07/11 12:12
07/11 11:10
Wanderlust Awards: Σημαντικές διακρίσεις για την Ελλάδα, τα ελληνικά νησιά και την Αττική
07/11 10:59
MSC Cruises | Χειμερινές κρουαζιέρες στη Μεσόγειο με αφετηρία τον Πειραιά
07/11 10:39
07/11 10:22
Οι ευρωπαϊκές δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια θα φτάσουν τα 391 δισ. δολάρια το 2024
07/11 07:52
Άδειες για 2 γεωτρήσεις και χρήση νερού από πηγάδι σε ξενοδοχεία σε Μήλο και Νάξο
07/11 06:54
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Δράση ανάδειξης σε πρώτη Περιφέρεια Ισότητας στην Ευρώπη
07/11 06:47
07/11 06:41
07/11 01:09
WTM"24 | O συνδυασμός επαγγελματικών ταξιδιών και αναψυχής θα απογειώσει τον παγκόσμιο τουρισμό
07/11 00:50
Τουρισμός | WTM'24: 1,5 δισ. διεθνείς αφίξεις το 2024, 5,5 τρισ. δολ. οι δαπάνες
07/11 00:31
WTM'24 | Μελέτη: Η δίψα για περιπέτεια ωθεί την καινοτομία στα ταξίδια
07/11 00:13
06/11 19:31
06/11 16:56
06/11 14:51
Οι εκδηλώσεις Cultural DestiNAtions συνεχίζονται στο αεροδρόμιο της Αθήνας
06/11 14:37
Η κλοπή ταυτότητας, μία από τις πιο ύπουλες απειλές στον ψηφιακό κόσμο
06/11 14:08
Ελληνικός τουρισμός | WTM'24: Συνεργασία του Υπ. Τουρισμού με τον όμιλο easyjet για δράσεις προβολής
06/11 12:42
WTM'24 | Νίκος Χαρδαλιάς: Η Αττική δεν έχει φτάσει σε σημεία υπερτουρισμού
06/11 12:41
Rhomberg Reisen: Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Λευκάδα και Ήπειρος στα προγράμματα διακοπών του 2025
06/11 12:28
Γερμανικός Τύπος | Οι ΗΠΑ αποφάσισαν συνειδητά υπέρ του Τραμπ
06/11 12:12
Τουρισμός | 3 στους 10 Βρετανούς έκλεισαν ήδη τις διακοπές τους για το 2025
Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη
Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο
Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη
Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας
WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;
Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος
Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο
FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη
Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο
Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση
Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου
Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη
Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort
( 0 )