Ξενοδοχεία: Η ανθρώπινη επαφή κερδίζει την ψηφιακή αυτοματοποιημένη επικοινωνία
Τις τελευταίες δεκαετίες, τα ξενοδοχεία προσπαθούν να εξασφαλίσουν ένα μερίδιο της αγοράς από τρίτους, όπως είναι οι online ταξιδιωτικές πλατφόρμες, μειώνοντας παράλληλα και το κόστος της απόκτησης πελατών. Τεράστια ποσά δαπανώνται σε στρατηγικές πρωτοβουλίες όπως είναι για παράδειγμα οι διαφημιστικές καμπάνιες και η ενημέρωση των προγραμμάτων επιβράβευσης επισκεπτών, διασφαλίζοντας ότι η ιστοσελίδα αφηγείται την ιστορία του ξενοδοχείου, ώστε να είναι ομαλή η πορεία αναζήτησης της κράτησης.
Σήμερα ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Doug Kennedy, πρόεδρος της Αμερικανικής εταιρείας Kennedy Training Network, Inc. στη Hospitality net, τα εργαλεία που θα ενθαρρύνουν έναν νέο πελάτη να πραγματοποιήσει μία κράτηση, έχουν αλλάξει: Το μεγαλύτερο «όπλο», είναι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση.
Είτε μέσω τηλεφώνου, συνομιλίας, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κατ’ ιδίαν, είναι οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά.
Για πολύ καιρό, η βιομηχανία της φιλοξενίας έχει εμμονή με το ψηφιακό μάρκετινγκ, σε βάρος της ανθρώπινης εμπλοκής. Ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ψηφιακές συναντήσεις διευκολύνουν την εμπειρική μέτρηση και εξασφαλίζουν ακριβή στατιστικά, ενώ η φύση των ανθρώπινων επαφών επιτρέπει μόνο ανεπίσημες αποδείξεις.
Όμως η αναδυόμενη τεχνολογία διευκολύνει και τη μέτρηση των ανθρώπινων συναντήσεων. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι τηλεφωνικοί πάροχοι που βασίζονται στο cloud, προσφέρουν ηχογραφήσεις κλήσεων, επιτρέποντας στους διαχειριστές να εκπαιδεύσουν την ομάδα τους. Αρκετά από αυτά τα τηλεφωνικά συστήματα επιτρέπουν στους αρμόδιους να παρακολουθούν «κώδικες διάθεσης» για θέρετρα και πολυτελή ξενοδοχεία και να μετατρέπουν εισερχόμενες κλήσεις σε στοιχεία που στη συνέχεια μπορούν να αξιοποιηθούν. Επιπλέον, οι επικεφαλής έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα chat-logs και τις ανταλλαγές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταξύ του προσωπικού και των μελλοντικών επισκεπτών.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Kennedy, προτείνει τους εξής τρόπους κατάκτησης νέων πελατών:
Ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να τηλεφωνήσουν
Αναρτήστε τον αριθμό τηλεφώνου του ξενοδοχείου σας σε εμφανή θέση αντί να τον κρύψετε στη σελίδα «Επικοινωνήστε μαζί μας».
Χρησιμοποιήστε έναν τοπικό, γνωστό κωδικό περιοχής αντί ενός εμπορικού κωδικού.
Εκπαιδεύστε την ομάδα σας ώστε να απαντά ευγενικά αλλά στοχευμένα και γρήγορα, ψάχνοντας παράλληλα ευκαιρίες δημιουργίας γέφυρας επικοινωνίας και βοηθητικής πορείας προς την ολοκλήρωση της κράτησης.
Θυμίστε στο προσωπικό σας ότι η συνομιλία με τους επισκέπτες δεν είναι σαν να στέλνεις μηνύματα σε φίλους. Πρέπει να επανα-ανθρωποποιήσουν το μέσο αντιδρώντας σε ό,τι αναφέρει ο πελάτης. Για παράδειγμα, στην ερώτηση, «Οργανώνω τον μήνα του μέλιτος. Μήπως αυτός ο τύπος δωματίου περιλαμβάνει king-size κρεβάτι;» Αντί για την απλή απάντηση, «ναι, πάντα, να είστε βέβαιος", μπορείτε να προσθέσετε «τι καλά, συγχαρητήρια!» και «επίσης, αν κάνετε κράτηση απευθείας μαζί μας, μπορώ να σημειώσω την ειδική σας περίσταση και να το μεταφέρω.»
Επικοινωνία με email:
Όπως και με την τηλεφωνική συνομιλία, οι υποψήφιοι επισκέπτες συχνά στέλνουν email στο ξενοδοχείο με ερωτήσεις σχετικά με τιμές, τύπους δωματίων και ειδικά αιτήματα. Το προσωπικό πρέπει πάντα να εξατομικεύει τις απαντήσεις.
Τέλος με μια πρόταση όπως «Θα θέλαμε να σας βοηθήσουμε προσωπικά με την ολοκλήρωση της κράτησής σας μαζί μας άμεσα. Μπορείτε τηλεφωνήσετε τις εξής ώρες και ημέρες ή μπορώ να σας καλέσω απευθείας.»
Μην ξεχνάτε ότι οι σημερινές ερωτήσεις για κρατήσεις είναι μεταμφιεσμένες ως «Έχω μια γρήγορη ερώτηση για...»
Εκπαιδεύστε την ομάδα σας ώστε, αφού πρώτα απαντήσει σε μια ερώτηση, στη συνέχεια, να πει: «Τώρα που απάντησα στην ερώτησή σας, μπορώ να ρωτήσω τι ημερομηνίες και τύπους δωματίων κοιτάτε;»
Συχνά οι επισκέπτες ρωτούν απλώς για συγκεκριμένους τύπους δωματίων και τιμές. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλές πλατφόρμες εμφανίζουν τον τύπο δωματίου με διαφορετικά ονόματα ή/και επιλογές τιμών από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.
Όταν οι πελάτες προφανώς συγκρίνουν τις τιμές που βλέπουν online, εκπαιδεύστε την ομάδα σας ώστε να ρωτήσει «Μπορώ να ρωτήσω σε ποια ιστοσελίδα είστε;»
Είναι επίσης σημαντικό να μάθετε στην ομάδα σας το πώς να πωλεί τα πλεονεκτήματα της απευθείας κράτησης.
Παροχή κινήτρων:
Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε ένα απλό, άμεσο κίνητρο, όπως 1 ή 3 ευρώ ανά κράτηση-αυτό έχει πάντα νόημα και προφανώς είναι λιγότερο από οποιαδήποτε προμήθεια πλατφόρμας, για να μην αναφέρουμε το κόστος εργασίας για τον διαχειριστή που ελέγχει τις κρατήσεις των πλατφορμών καθώς εισέρχονται στο σύστημά σας.
Check-in:
Το καλύτερο εργαλείο είναι το προσωπικό της ρεσεψιόν σας. Εκπαιδεύστε την ομάδα σας ώστε να προσεγγίζει σωστά τους επισκέπτες κατά τη διάρκεια μίας αναμονής για ταξί ή παραλαβής των αποσκευών τους
Ρωτήστε τους γιατί έκαναν κράτηση μέσω της πλατφόρμας και στη συνέχεια αναφέρετε τα πλεονεκτήματα της άμεσης κράτησης, για παράδειγμα: «Έχουμε πάντα τις ίδιες τιμές όταν κάνετε απευθείας κράτηση και στη συνέχεια μπορούμε να φροντίσουμε για τυχόν ειδικά αιτήματα που μπορεί να έχετε σχετικά με το δωμάτιό σας»
Ζητήστε ευγενικά διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά την εγγραφή, χρησιμοποιώντας ενθαρρυντική γλώσσα ώστε οι επισκέπτες να αισθανθούν άνετα.
Για πολυτελή ξενοδοχεία και θέρετρα, χρησιμοποιήστε εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με βίντεο, ώστε να καλωσορίσετε τους επισκέπτες ή και να στείλετε ένα αποχαιρετιστήριο μήνυμα κατά την αναχώρηση. Κάτι τέτοιο δεν διαρκεί περισσότερο από τις παλιομοδίτικες «κλήσεις καλωσορίσματος επισκεπτών» που έκαναν τα ξενοδοχεία, πολλές φορές σε λάθος στιγμή.
19/11 04:11
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
19/11 04:09
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
19/11 04:05
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
19/11 04:04
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
19/11 04:01
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
18/11 17:51
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
18/11 16:39
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
18/11 16:33
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
18/11 16:05
18/11 15:14
18/11 13:47
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
18/11 12:14
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
18/11 12:06
18/11 12:01
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
18/11 11:54
18/11 11:50
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
18/11 11:33
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
18/11 11:32
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
18/11 11:24
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
18/11 11:04
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς
18/11 10:35
18/11 10:24
Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς
18/11 06:05
EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»
17/11 16:35
17/11 07:55
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
17/11 07:14
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
17/11 07:09
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
17/11 06:54
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
17/11 06:21
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
17/11 04:17
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
16/11 19:59
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
16/11 14:10
16/11 11:45
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
16/11 11:21
16/11 11:20
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
16/11 01:13
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
16/11 01:08
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
15/11 15:49
15/11 15:12
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
15/11 15:01
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
15/11 14:56
15/11 14:52
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
15/11 14:50
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
15/11 14:09
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
15/11 12:35
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
15/11 11:59
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
15/11 11:52
15/11 11:20
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
15/11 10:39
Ανακαλύψτε το Conit.Cloud: Την All-in-One εφαρμογή με ΑΙ, για πελάτες και προσωπικό (ΕΡΓΑΝΗ)
15/11 10:26
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
15/11 07:53
15/11 07:51
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
15/11 07:43
15/11 07:37
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
15/11 07:34
14/11 23:06
14/11 22:41
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
14/11 22:36
14/11 17:59
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
14/11 17:19
Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
14/11 16:54
14/11 16:45
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
14/11 16:39
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
14/11 15:19
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
14/11 14:30
14/11 14:18
Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών
14/11 14:07
14/11 13:41
14/11 13:28
14/11 12:49
«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας
14/11 12:39
14/11 12:16
Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα
14/11 12:10
14/11 11:59
Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό
14/11 11:46
SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό
14/11 11:28
Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων
14/11 07:15
14/11 07:10
Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης
14/11 07:06
14/11 07:04
14/11 07:00
13/11 16:47
13/11 16:19
Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια
13/11 15:17
13/11 14:44
Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων
13/11 14:33
Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της
13/11 14:28
13/11 14:20
Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά
13/11 14:14
Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
13/11 14:03
Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards
13/11 13:02
Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
13/11 12:52
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία
13/11 12:17
Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025
13/11 11:39
Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο
13/11 11:28
"Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου
13/11 11:13
COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή
13/11 10:45
TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα
13/11 10:26
13/11 09:45
Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s
13/11 07:49
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή
( 0 )