Οι δημόσεις σχέσεις στο σύγχρονο ξενοδοχείο
Ο τρόπος με τον οποίο τα ξενοδοχεία διαχειρίζονται τις δημόσιες σχέσεις δεν πρέπει πλεον να περιορίζεται στην καλλιέργεια των σχέσεων με τα ΜΜΕ αλλά να επεκτείνεται και στον τομέα διαχείρισης κρίσεων και διαχείρισης της φίρμας τους.
Σύμφωνα με την επαγγελματία δημοσίων σχέσεων που ειδικεύεται στον κλάδο της φιλοξενίας και πρόεδρο της εταιρίας μάρκετινγκ jlnpr, Jennifer Nagy, οι δύο αυτές τακτικές δημοσίων σχέσεων θα έπρεπε να αποτελούν απαραίτητο κομμάτι των σύγχρονων τμημάτων που διαχειρίζονται τις δημόσιες σχέσεις των ξενοδοχείων. Σκοπός παραμένει η διατήρηση της ορατότητας και της θετικής εικόνας της επιχείρησης, τονίζει η κυρία Nagy στο άρθρο της στο eHotelier, στο οποίο δίνει τις ακόλουθες συστάσεις:
1. Διαχείριση του brand. Πρόκειται για μια λειτουργία επικοινωνίας στο μάρκετινγκ που περιλαμβάνει την ανάλυση και το σχεδιασμό του τρόπου με τον οποίο το brand βρίσκεται τοποθετημένο στην αγορά, του στόχου που θέτει στο κοινό και της διατήρησης της επιθυμητής φήμης του. Η διαχείριση του brand (brand management) είναι ένας όρος που περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά στοιχεία που συνθέτουν τη δουλειά ενός μαρκετίστα ξενοδοχείου. Αυτά είναι…
-η καθιέρωση μιας ισχυρής οπτικής ταυτότητας: Είναι σημαντικό στάδιο στις περιπτώσεις των νέων ξενοδοχείων και brand επειδή μια ισχυρή ταυτότητα εικόνας ανεβάζει τις πιθανότητες τους να γίνουν αναγνωρίσιμα στο κοινό, το οποίο θα θυμάται το προϊόν και τις υπηρεσίες τους. Είναι το πρώτο βήμα στην απόκτηση «πιστών επισκεπτών» του brand, κάτι που χρειάζονται κατά προτεραιότητα τα ξενοδοχεία που βρίσκονται σε πολύ ανταγωνιστικές τουριστικές βιομηχανίες.
Για την ανάπτυξη μιας ισχυρής εικόνας, είναι σημαντική η συνέπεια στη χρήση οπτικών στοιχείων του brand σε όλα τα μέσα. Ένα ισχυρό, οπτικά ελκυστικό λογότυπο και η συνέπεια στα χρώματα και τη γραμματοσειρά σε ολόκληρο το υλικό μάρκετινγκ, αποτελούν βασικά συστατικά της ισχυρής εικόνας.
-Μάρκετινγκ και διαφήμιση: Πολλοί μαρκετίστες ξενοδοχείων δεν συνειδητοποιούν τη σημασία της διαχείρισης του brand σε όλες τις δραστηριότητες μάρκετινγκ και διαφήμισης. Τα υλικά του μάρκετινγκ και των διαφημίσεων αποτελούν σημαντικό όχημα για την απόδοση της οπτικής ταυτότητας του brand και τη μετάδοση των κύριων μηνυμάτων της εταιρίας.
-Σχέσεις με τα Μέσα: Εξαιτίας του γεγονότος ότι οι δημόσιες σχέσεις είναι σχεδιασμένες ώστε να δημιουργούν και να διατηρούν τις σχέσεις ανάμεσα στην εταιρία και το κοινό της, η συνέπεια του μηνύματος και των τακτικών είναι επίσης σημαντικός παράγοντας διατήρησης ισχυρού brand.
Η διαχείριση του brand ενός ξενοδοχείου μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες πληροφόρησης σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει και την «προσωπικότητά» του, να επιβάλλει αξίες διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες γνωρίζουν τι έχει να τους προσφέρει, να καθιερώσει τη θέση του στην αγορά του προορισμού, να κάνει γνωστή την ταυτότητά του (το ονομα, το λογότυπο, το μήνυμα, ο σχεδιασμός συνδυάζονται έτσι ώστε να σχηματίσουν μια αναγνωρίσιμη ταυτότητα για το ξενοδοχείο).
Χωρίς αποτελεσματική διαχείριση του brand, το μήνυμα ενός ξενοδοχείου μπορεί να συγχέεται σε σημείο να μην γίνεται κατανοητό ή να είναι δυσκολομνημόνευτο σε πιθανούς επισκέπτες. Αυτό συνεπάγεται τη μείωση πωλήσεων ή ακόμα και τη μείωση εμπιστοσύνης του καταναλωτής και της φήμης του ξενοδοχείου. Αντίθετα, ένα ισχυρό, συμπαγές brand μπορεί να ωθήσει μια ξενοδοχειακή μονάδα να αυξήσει τις κρατήσεις και τους «πιστούς επισκέπτες» της και ως εκ τούτου και τα έσοδά της, σε δραστικό βαθμό.
2. Διαχείριση κρίσεων
Τα σύγχρονα ξενοδοχεία δεν είναι αρκετό να αντιδρούν μόνο σε περίπτωση κρίσης. Αντίθετα, σύμφωνα με την αρθρογράφο, πρέπει να δημιουργούν ένα σχέδιο αντιμετώπισης αναπάντεχων κρίσεων εκ των προτέρων.
Μέσω του προγραμματισμού αυτού, οι μονάδες είναι καλύτερα προετοιμασμένες να διαχειριστούν απρόβλεπτα γεγονότα που μπορεί να βλάψουν σοβαρά την εικόνα της επιχείρησης.
Το σχέδιο διαχείρισης κρίσεων απαιτεί εκ των προτέρων προετοιμασία για πρωτοβουλίες ασφάλειας, διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται σε περιπτώσεις κρίσεων, την επιλογή ενός εκπροσώπου ενημέρωσης με ισχυρή εκπαίδευση στα Μέσα Ενημέρωσης και τη σύνταξη μηνυμάτων-κλειδιά. Όλα αυτά θα πρέπει να είναι διαθέσιμα άμεσα σε κάθε κρίση.
18/11 17:51
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
18/11 16:39
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
18/11 16:33
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
18/11 16:05
18/11 15:14
18/11 13:47
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
18/11 12:14
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
18/11 12:06
18/11 12:01
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
18/11 11:54
18/11 11:50
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
18/11 11:33
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
18/11 11:32
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
18/11 11:24
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
18/11 11:04
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς
18/11 10:35
18/11 10:24
Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς
18/11 06:05
EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»
17/11 16:35
17/11 07:55
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
17/11 07:14
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
17/11 07:09
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
17/11 06:54
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
17/11 06:21
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
17/11 04:17
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
16/11 19:59
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
16/11 14:10
16/11 11:45
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
16/11 11:21
16/11 11:20
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
16/11 01:13
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
16/11 01:08
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
15/11 15:49
15/11 15:12
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
15/11 15:01
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
15/11 14:56
15/11 14:52
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
15/11 14:50
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
15/11 14:09
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
15/11 12:35
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
15/11 11:59
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
15/11 11:52
15/11 11:20
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
15/11 10:39
Ανακαλύψτε το Conit.Cloud: Την All-in-One εφαρμογή με ΑΙ, για πελάτες και προσωπικό (ΕΡΓΑΝΗ)
15/11 10:26
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
15/11 07:53
15/11 07:51
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
15/11 07:43
15/11 07:37
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
15/11 07:34
14/11 23:06
14/11 22:41
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
14/11 22:36
14/11 17:59
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
14/11 17:19
Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
14/11 16:54
14/11 16:45
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
14/11 16:39
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
14/11 15:19
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
14/11 14:30
14/11 14:18
Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών
14/11 14:07
14/11 13:41
14/11 13:28
14/11 12:49
«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας
14/11 12:39
14/11 12:16
Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα
14/11 12:10
14/11 11:59
Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό
14/11 11:46
SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό
14/11 11:28
Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων
14/11 07:15
14/11 07:10
Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης
14/11 07:06
14/11 07:04
14/11 07:00
13/11 16:47
13/11 16:19
Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια
13/11 15:17
13/11 14:44
Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων
13/11 14:33
Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της
13/11 14:28
13/11 14:20
Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά
13/11 14:14
Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
13/11 14:03
Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards
13/11 13:02
Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
13/11 12:52
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία
13/11 12:17
Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025
13/11 11:39
Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο
13/11 11:28
"Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου
13/11 11:13
COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή
13/11 10:45
TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα
13/11 10:26
13/11 09:45
Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s
13/11 07:49
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη
13/11 07:43
Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort
13/11 07:38
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο
13/11 07:30
13/11 07:25
12/11 22:36
Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη
EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
( 0 )