Η WTM London, η πιο επιδραστική διεθνής τουριστική έκθεση στον κόσμο, δίνει φέτος ξεχωριστό βάρος στην τεχνολογία, διοργανώνοντας την Technology Summit με θέμα τον ρόλο της καινοτομίας στη στήριξη των επαγγελματιών του τουρισμού σε μια περίοδο έντονων αλλαγών και αναταράξεων.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, στη Purple Stage, από τις 10:45 έως τις 13:45, φέρνοντας στη σκηνή κορυφαίους διεθνείς ειδικούς, επιχειρηματίες, νομικούς, επενδυτές και ερευνητές του τουρισμού και της τεχνολογίας.
Η φετινή θεματολογία συνδέεται με το κεντρικό σύνθημα της WTM London, “Reimagining Travel in a Changing World”, και έχει επιμεληθεί ο Timothy O’Neil-Dunne, τεχνολογικός σύμβουλος της WTM και γνωστός αναλυτής του κλάδου. Ο O’Neil-Dunne υπήρξε μέλος της ιδρυτικής ομάδας της Expedia και σήμερα είναι επικεφαλής της T2Impact Ltd, μιας διεθνούς συμβουλευτικής και επενδυτικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην αεροπορία και τον τουρισμό.
Το debate για την τεχνητή νοημοσύνη
Κεντρικό θέμα των φετινών συζητήσεων είναι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) – με βασικό ερώτημα: είναι φίλος ή εχθρός του τουρισμού;
Στη σχετική συζήτηση θα συμμετάσχουν ο Stephen Joyce από την Prospect Group και ο Christian Watts από τη Magpie Travel, επιχειρώντας να φωτίσουν διαφορετικές οπτικές πάνω στις ευκαιρίες αλλά και στους κινδύνους που δημιουργεί η ταχεία εξάπλωση της AI στον ταξιδιωτικό τομέα.
Παράλληλα, οι Rhys Griffiths και Farina Azam, νομικοί της Fox Williams, θα αναλύσουν τις νομικές και ρυθμιστικές επιπτώσεις της χρήσης της AI στις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ οι Andreas Nau (Ennea Capital Partners) και Min Liu (Cambon Partners) θα εξετάσουν πώς η επενδυτική κοινότητα αντιδρά στην «AI-εποχή» του τουρισμού.
Νέοι ρόλοι και νέα δεδομένα
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά και τον ρόλο του ταξιδιωτικού πράκτορα, όπως θα εξηγήσουν οι James Lever (DataArt) και Gulce Rozenveld (Oojo.com), ενώ η Sally Bunnell από τη NaviSavi θα παρουσιάσει πώς το βίντεο περιεχόμενο καθορίζει πλέον τις ταξιδιωτικές αποφάσεις των χρηστών.
Η ανάλυση δεδομένων αποτελεί επίσης κρίσιμο πεδίο. Ο Dave Goodger από την Tourism Economics θα δείξει πώς τα ταξιδιωτικά insights μπορούν να συνδυαστούν με οικονομικούς δείκτες για πιο έξυπνες επιχειρηματικές αποφάσεις. Την ίδια στιγμή, οι Thomas Dillon (A3M) και James Spalding (Trip.com Group) θα συζητήσουν το δύσκολο ισοζύγιο ανάμεσα στην υπερ-προσωποποίηση και στην προστασία προσωπικών δεδομένων.
Καινοτομίες στις πληρωμές και τις αερομεταφορές
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και ειδική ενότητα για τις τεχνολογικές εξελίξεις στις πληρωμές, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από Stripe, Trust My Group, actuary.aero και Almosafer, που θα αναλύσουν τόσο το B2B όσο και το B2C τοπίο.
Οι αεροπορικές εταιρείες αποκτούν όλο και μεγαλύτερη παρουσία στη WTM London και στη φετινή Technology Summit. Ο Filip Filipov από την OAG θα παρουσιάσει τα τελευταία δεδομένα για την παγκόσμια αεροπορική αγορά, ενώ οι Amanda Campbell (T2RL) και Nadine Wood, πρώην στέλεχος της Qantas, θα εξετάσουν την εξέλιξη των low-cost carriers και τα διδάγματα για τις παραδοσιακές εταιρείες.
Το μέλλον είναι «connected»
Ο επίσημος Τεχνολογικός Εταίρος της WTM London, Holafly, συμμετέχει με τον CEO Pablo Gómez Fernandez-Quintanilla σε μια 20λεπτη συζήτηση με τον O’Neil-Dunne, με τίτλο “Connected Futures: Tech, Data and the Power of eSIMs”, στις 13:50.
Τέλος, ο Roman Townsend από την Belvera Partners θα παρουσιάσει τις πιο πρόσφατες εξελίξεις σε τεχνητή και εικονική πραγματικότητα, δείχνοντας πώς αυτές οι τεχνολογίες αναδιαμορφώνουν την εμπειρία του ταξιδιού.
Όπως σημείωσε ο Timothy O’Neil-Dunne:«Θα ακούσουμε μια ευρεία γκάμα απόψεων για τα πιο “καυτά” ζητήματα της τουριστικής τεχνολογίας. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μόνο η αρχή – τα δεδομένα, οι πληρωμές και οι αερομεταφορές έχουν εξίσου κομβικό ρόλο. Στο τέλος, θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε στο πιο κρίσιμο ερώτημα της εποχής: είναι η AI καλό ή κακό για τον τουρισμό;»






