Μια ελαφρά μείωση της διεθνούς πρόθεσης ταξιδιού προς τη Βαρκελώνη καταγράφει η νεότερη ανάλυση της Mabrian, χωρίς ωστόσο να θίγεται η συνολική ελκυστικότητα της πόλης για τους Ευρωπαίους και τους ταξιδιώτες από υπερατλαντικές αγορές. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο “Expedia Barcelona Partner Event 2025”, σε συζήτηση με τη συμμετοχή του γενικού διευθυντή του Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, του Senior Director Market Management Southern Europe της Expedia Group, Walter Lo Faro, και της επικεφαλής Insights & Tourism Advisory της Mabrian, Cristina Panizo.
Διεθνής ζήτηση: Μικρή μείωση, αλλά σταθερή απήχηση
Η Βαρκελώνη αποσπά το 3,4% της συνολικής «εμπνευστικής» ζήτησης για ευρωπαϊκούς προορισμούς – ποσοστό ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με πέρσι. Παρότι το 82,3% αυτής προέρχεται από διεθνείς αγορές, το ποσοστό αυτό υποχωρεί κατά 1,4 μονάδες. Για το επόμενο εξάμηνο, αυξανόμενη τάση εμφανίζει η ζήτηση από την εγχώρια αγορά, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Πορτογαλία, αλλά και από πιο μακρινές αγορές, όπως ο Καναδάς, τα ΗΑΕ και η Κίνα. Αντίθετα, μειώνεται η πρόθεση ταξιδιού από τις ΗΠΑ, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα, οι ταξιδιώτες μειώνουν ελαφρώς τον χρόνο προγραμματισμού του ταξιδιού, κλείνοντας πλέον κατά μέσο όρο 104 ημέρες πριν, δηλαδή 8 ημέρες λιγότερες από πέρσι. Η μέση παραμονή διαμορφώνεται στις τρεις ημέρες, με τους Γερμανούς (3,4 διανυκτερεύσεις), τους Βρετανούς (3) και τους Ιταλούς (2,9) να έχουν τις μεγαλύτερες διάρκειες παραμονής.
Ξενοδοχεία 3 και 4 αστέρων: Η «ραχοκοκαλιά» της ζήτησης
Σύμφωνα με το Traveller Profile της Mabrian, τα ξενοδοχεία παραμένουν η κορυφαία επιλογή διαμονής για τους περισσότερους επισκέπτες: Βρετανούς (64,5%), Γάλλους (58,8%) και Γερμανούς (57,2%). Οι υπόλοιποι προτιμούν τουριστικές μισθώσεις, ξενώνες και hostels, με Ιταλούς, Βρετανούς και Γερμανούς να εμφανίζουν τις υψηλότερες τάσεις προς τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Οι προτιμήσεις στα ξενοδοχεία αναδεικνύουν την ιδιαίτερη σημασία των 3 και 4** μονάδων. Τα 4* είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για Βρετανούς (43%), Γάλλους (36%) και Γερμανούς (34%). Οι Ισπανοί επίσης τα προτιμούν (30%), ενώ οι Ιταλοί ξεχωρίζουν με μεγαλύτερη ζήτηση για ξενοδοχεία 3*. Τα 5* παραμένουν περιορισμένα σε ζήτηση για όλες τις εθνικότητες.
Ως προς το είδος του ταξιδιού, κυριαρχούν τα ζευγάρια (33%–37%), ενώ οι οικογένειες αποτελούν το 24%–32%. Οι Ισπανοί εμφανίζουν υψηλότερο ποσοστό solo ταξιδιωτών – παράγοντας που σχετίζεται με επαγγελματικά ταξίδια – ενώ οι Ιταλοί έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ταξιδιών σε ομάδες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανάλυση των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ: έχουν ακόμη υψηλότερο ποσοστό ζευγαριών (39%) και προτίμηση στα 4* ξενοδοχεία (34,2%), ενώ η μέση διαμονή τους είναι 3,1 ημέρες.
Τουριστικές εμπειρίες: Ευκαιρίες σε φύση, οικογένεια και γαστρονομία
Η ανάλυση της αγοράς εμπειριών της Βαρκελώνης δείχνει μια σχετικά καλή ισορροπία προσφοράς–ζήτησης, με έντονη κυριαρχία των πολιτιστικών δραστηριοτήτων (52,9%). Ακολουθούν η φύση (17,7%), η γαστρονομία (17,7%) και ο ενεργός τουρισμός (10,4%), ενώ οι εμπειρίες ήλιου–θάλασσας, shopping και nightlife εμφανίζονται πιο περιορισμένες.
Οι μεγαλύτερες ευκαιρίες, σύμφωνα με τη Mabrian, αφορούν:
- την ενίσχυση εμπειριών φύσης και οικογένειας,
- την αναθεώρηση και καλύτερη στόχευση των υπαρχόντων γαστρονομικών και ενεργών δραστηριοτήτων, όπου η ζήτηση είναι υπερδιπλάσια της προσφοράς.
Παράλληλα, οι αναλυτικές προτιμήσεις ανά αγορά δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για φύση από τα παραδοσιακά ευρωπαϊκά markets, ενώ οι ταξιδιώτες από Ιταλία, ΗΠΑ και την εγχώρια αγορά δίνουν προτεραιότητα σε πολιτιστικές δραστηριότητες. Οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί εμφανίζουν έντονη ζήτηση για γαστρονομικές εμπειρίες.
Ικανοποίηση και τιμές: Κεντρικός ο ρόλος των mid-range καταλυμάτων
Ο Δείκτης Ικανοποίησης Ξενοδοχείων (HSI) της Mabrian δείχνει βελτίωση για όλες τις κατηγορίες της πόλης. Συνολικά, ο δείκτης φτάνει το 74,3/100, αυξημένος κατά 3,1 μονάδες. Τα ξενοδοχεία 3* (73,5) και 4* (75,2) βελτιώνονται σημαντικά και ξεπερνούν τον ισπανικό μέσο όρο.
Ωστόσο, τα 5* παραμένουν υστερούν σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο κατά 4,2 μονάδες, παρά τη μικρή άνοδο που καταγράφουν.
Οι προβλέψεις τιμών για το επόμενο εξάμηνο ενισχύουν τον ρόλο των ξενοδοχείων μεσαίας κατηγορίας:
- +2,7% στα 3*
- +1,6% στα 4*
- –0,9% στα 5* (σε αντίθεση με τη θετική τάση +1,7% στο υπόλοιπο της Ισπανίας)
Μετά τις πολύ υψηλές αυξήσεις του 2024–2026 (περίπου +9%), οι φετινές προβλέψεις εμφανίζονται σαφώς πιο συγκρατημένες, με μέσο όρο αύξησης γύρω στο +2%.







