Μια νέα ταξιδιωτική τάση αναδύεται στις Ηνωμένες Πολιτείες: Οι Αμερικανοί δεν περιορίζουν τα ταξίδια τους, αλλά στρέφονται σε πιο αυθεντικές, συμμετοχικές και οικογενειακά προσανατολισμένες εμπειρίες, δίνοντας προτεραιότητα στη σύνδεση και τη δημιουργία βαθιά προσωπικών αναμνήσεων έναντι της πολυτέλειας ή της παράδοσης.
Παρά το αυξημένο κόστος των διακοπών, το 66% των Αμερικανών δηλώνει πως σκοπεύει να ταξιδέψει μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο, ποσοστό που αποδεικνύει τη σταθερή θέση των ταξιδιών ως καταναλωτική προτεραιότητα.
Αυτά προκύπτουν από τη νέα μελέτη «Portrait of American Travelers™» της MMGY Travel Intelligence η οποία βασίστηκε σε δείγμα 4.500 ερωτηθέντων από τις ΗΠΑ.
Όμως, όπως σημειώνει ο Simon Moriarty, αντιπρόεδρος ερευνών της MMGY Travel Intelligence, «οι Αμερικανοί πλέον κάνουν διαφορετικές ταξιδιωτικές επιλογές για το πώς και με ποιον θα ταξιδέψουν».
Συγκεκριμένα, περισσότεροι από τους μισούς ενεργούς ταξιδιώτες (53%) σκοπεύουν να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια των χειμερινών εορτών, ωστόσο οι παραδοσιακές επισκέψεις σε συγγενείς δίνουν τη θέση τους σε πιο προσωπικές αποδράσεις. Ενώ το 45% εξακολουθεί να επισκέπτεται συγγενείς και φίλους, αυξανόμενο ποσοστό (36%) προτιμά να περάσει τις γιορτές σε ταξίδι με την άμεση οικογένεια, ενδεικτικό ότι οι Αμερικανοί επιζητούν ποιότητα σχέσεων και κοινές εμπειρίες, αντί για τυπικές οικογενειακές συναθροίσεις.
Από τα βραβευμένα εστιατόρια στα μαθήματα μαγειρικής
Παράλληλα, οι ταξιδιώτες δείχνουν πλέον να προτιμούν την αυθεντική, βιωματική επαφή με την τοπική κουλτούρα έναντι της επιδεικτικής πολυτέλειας, μια επιλογή που αντικατοπτρίζει τόσο τη συνειδητή αναζήτηση αξίας όσο και τη στροφή προς πιο προσιτές εμπειρίες. Στα ύψη βρίσκεται και το ενδιαφέρον για μαθήματα μαγειρικής, με μερίδιο που φτάνει πλέον στο 19% (από 15% το 2024), ενώ η προτίμηση για βραβευμένα εστιατόρια μειώθηκε κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 18%.
Ο πυρετός του Μουντιάλ
Με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου του 2026 να πλησιάζει, το 21% των Αμερικανών ταξιδιωτών δηλώνει πως σχεδιάζει να ταξιδέψει για να παρακολουθήσει το γεγονός δια ζώσης, δαπανώντας κατά μέσο όρο 3.652 δολάρια. Για πολλούς, το κίνητρο είναι διπλό: μια εμπειρία ζωής και η υποστήριξη της εθνικής ομάδας.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει στα ταξίδια
Η τεχνολογία αλλάζει ραγδαία τον τρόπο οργάνωσης των ταξιδιών. Το 40% των ενεργών ταξιδιωτών έχει χρησιμοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, για την προετοιμασία ενός ταξιδιού, ποσοστό αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε έναν χρόνο.
Οι Millennials και οι γονείς είναι οι πιο ένθερμοι οπαδοί στη χρήση, αξιοποιώντας την ΑΙ για προτάσεις δραστηριοτήτων. Παρ’ όλα αυτά, η ανθρώπινη εμπειρία εξακολουθεί να υπερισχύει: οι ταξιδιώτες εμπιστεύονται σε υπερδιπλάσιο βαθμό τις προτάσεις ειδικών από αυτές των αλγορίθμων.






