back to top

Ευρωπαϊκός τουρισμός | +10% οι ταξιδιωτικές δαπάνες το 2025 – Εκτίμηση για +6,8% στις αφίξεις το 2026

Μετά από ένα ισχυρό καλοκαίρι, ο ευρωπαϊκός τουρισμός συνέχισε να ανεβάζει ταχύτητες το 2025, καθώς από τις αρχές του έτους έως και σήμερα οι διεθνείς αφίξεις στην Ευρώπη παρουσίασαν αύξηση 3% και οι διανυκτερεύσεις +2,7%.

Ταυτόχρονα, οι εκτιμήσεις για τις ταξιδιωτικές δαπάνες στην Ευρώπη για το σύνολο του 2025 μιλούν για αύξηση που αγγίζει το 10%, ανδεικτικό της ελκυστικότητας της Ευρώπης και της ανθεκτικότητας της καταναλωτικής ζήτησης.

Παρά τις υψηλές τιμές και τις υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν το καλοκαίρι, οι ταξιδιώτες συνέχισαν να ταξιδεύουν στην ήπειρο χρησιμοποιώντας νέα ψηφιακά εργαλεία και υιοθετώντας ευέλικτες ταξιδιωτικές συνήθειες.

Παράλληλα, οι αφίξεις από την Ασία παρουσίασαν αύξηση, η αγορά των ΗΠΑ παρέμεινε ισχυρή και οι προοπτικές του ευρωπαικού τουρισμού για το 2026 περιστρέφονται γύρω από την σταθεροποίηση των επιδόσεών του.

Σημειώνεται ότι οι ενδείξεις για το 2026 είναι θετικές, με τις περισσότερες έρευνες να προβλέπουν αύξηση 6,8% στις διεθνείς αφίξεις στην Ευρώπη το 2026, λόγω της συνεχιζόμενης ανάκαμψης από τις αγορές μακρινών αποστάσεων, ιδίως στην Ασία-Ειρηνικό. Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες τους και χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία για να βρουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής και πιο άνετες περιόδους ταξιδιού.

Αυτά προκύπτουν από την πιο πρόσφατη έκθεση, γ’ τριμήνου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).

Οι ταξιδιωτικές δαπάνες στην Ευρώπη αναμένεται να αντιπροσωπεύσουν φέτος το 3,1% των συνολικών καταναλωτικών δαπανών, υπερβαίνοντας τόσο το μερίδιο του περασμένου έτους όσο και τον μέσο όρο της περιόδου 2010-2019.

Οι προορισμοί που ξεχώρισαν το καλοκαίρι

Οι επιδόσεις των επιμέρους χωρών επιβεβαιώνουν την αυξανόμενη ζήτηση για πιο “δροσερούς”, φυσιολατρικούς και οικονομικά προσιτούς προορισμούς. Από τις 34 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι 30 καταγράφουν θετικό πρόσημο σε αφίξεις ή διανυκτερεύσεις. Ειδικότερα…
Νότια Μεσόγειος: Μάλτα (+12%), Κύπρος (+10%), Ισπανία (+4%), Πορτογαλία (+2%).
Βόρεια Ευρώπη: Νορβηγία (+14%), Ισλανδία (+3%), Φινλανδία (+14%), Λετονία (+7%), Εσθονία (+4%).
Ανταγωνιστικοί προορισμοί: Πολωνία (+13%), Ουγγαρία (+9%).
Μικρές απώλειες: Γερμανία (-2%) λόγω του περυσινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, Τουρκία (-1%) λόγω αύξησης του κόστους.

Το 28% θα μεταφέρει τις διακοπές εκτός σεζόν την ερχόμενη διετία

Τα καιρικά φαινόμενα και οι περιορισμοί χωρητικότητας επηρέασαν και πάλι πολλούς ταξιδιώτες αυτό το καλοκαίρι και κατέλαβαν εξέχουσα θέση στις διαδικτυακές συζητήσεις σχετικά με τα ταξίδια στην Ευρώπη. Τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν ότι ορισμένοι ταξιδιώτες επανεξετάζουν πλέον πότε ταξιδεύουν: το 28% των ταξιδιωτών από οκτώ βασικές αγορές εξερχόμενου τουρισμού σχεδιάζει να μεταφέρει τα ταξίδια του σε διαφορετικούς μήνες την ερχόμενη διετία, για να αποφύγει τον συνωστισμό, την υπερβολική ζέστη και να εξοικονομήσει χρήματα.

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον χάρτη του ταξιδιωτικού σχεδιασμού

Επιπλέον, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τα εργαλεία AI για να εντοπίζουν καλύτερες προσφορές, λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και ιδανικές ημερομηνίες πέρα από την αιχμή της σεζόν. Ταυτόχρονα, τα OTA υιοθετούν AI assistants, δίνοντας στις πλατφόρμες νέο ρόλο στον έλεγχο της ζήτησης. Για τους προορισμούς, η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζει νέες ευκαιρίες στην προσέγγιση νεότερου κοινού, την προώθηση των ταξιδιών κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και την προσφορά πιο εξατομικευμένων εμπειριών.

Η υιοθέτηση AI φτάνει το 18% (έναντι 10% πέρυσι), με τους Gen Z και Millennials να πρωτοστατούν. Η χρήση της τεχνολογίας είναι υψηλότερη στην Κίνα (40%) και έπονται οι Ηνωμένες Πολιτείες (27%), γεγονός που δείχνει πώς οι ψηφιακές συνήθειες ποικίλλουν μεταξύ διαφορετικών αγορών.

Το value και η προσιτές τιμές διαμορφώνουν τις επιλογές των ταξιδιωτών

Η τιμολογιακή πίεση παραμένει υψηλή σε όλη την Ευρώπη, ωθώντας τους ταξιδιώτες να αναζητούν value-for-money επιλογές. Αυτό ενισχύει προορισμούς της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως Πολωνία, Ουγγαρία και Σλοβενία.

Μακρινές αγορές: Ανερχόμενες οι Ασιατικές αγορές, σταθερές οι ΗΠΑ

Τα ταξίδια από τις αγορές μεγάλων αποστάσεων προς την Ευρώπη συνεχίζουν να ενισχύονται. Η Ιαπωνία κατέγραψε αύξηση 24% στις αφίξεις στην Ευρώπη σε ετήσια βάση, υποστηριζόμενη από τη βελτίωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας και το ισχυρότερο γιεν. Η Κίνα κατέγραψε επίσης αύξηση 21%, με τα εξερχόμενα ταξίδια από την Κίνα να κατευθύνονται όλο και περισσότερο από νεότερους ταξιδιώτες. Ωστόσο, περισσότερα από τα τρία τέταρτα των προορισμών που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν χαμηλότερα επίπεδα τουρισμού και από τις δύο αυτές αγορές.

Τα ταξίδια από τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση, προσθέτοντας σε ένα σωρευτικό κέρδος 35% πάνω από τα προπανδημικά επίπεδα. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα παγκόσμιου κινδύνου της Oxford Economics, οι πιθανές “αναταράξεις” που προκύπτουν από την εμπορική πολιτική των ΗΠΑ θεωρούνται βασικός παράγοντας κινδύνου για τα διεθνή ταξίδια των Αμερικανών τα επόμενα χρόνια.

Η Ευρώπη παραμένει κορυφαίος παγκόσμιος προορισμός, επισημαίνει ο πρόεδρος της ETC, Miguel Sanz. Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικότητα, ποιότητα και καλύτερη οργάνωση μέσω AI ενώ προτεραιότητες πλέον είναι η επιμήκυνση της σεζόν, η αύξηση της παραμονής και τα οφέλη που επιστρέφουν στις τοπικές κοινωνίες, πρόσθεσε.

+ posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us