Η αμερικανική ξενοδοχειακή εταιρεία Wyndham Hotels & Resorts, με παρουσία σε περισσότερες από 95 χώρες, ενισχύει τη στρατηγική της στην ελληνική αγορά, επενδύοντας σε ένα νέο υβριδικό μοντέλο φιλοξενίας που κινείται ανάμεσα στο παραδοσιακό ξενοδοχείο και το διαμέρισμα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Στο επίκεντρο της στρατηγικής της βρίσκονται τα serviced apartments και τα branded residences, μια μορφή διαμονής που κερδίζει έδαφος διεθνώς, καθώς προσφέρει ευελιξία και υψηλές προδιαγραφές υπηρεσιών.
Μιλώντας στο περιθώριο του συνεδρίου Resorts & Residences (R&R), ο Βασίλης Θεμελίδης, Περιφερειακός Διευθυντής Νοτίου και Ανατολικής Ευρώπης της Wyndham Hotels & Resorts παρουσίασε τη στρατηγική της αμερικανικής ξενοδοχειακής αλυσίδας στην Ελλάδα.
Από την πολυτέλεια στην προσιτή ποιότητα
Η Wyndham, ένας από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους παγκοσμίως με πάνω από 9.000 ξενοδοχεία, βλέπει την αγορά να μετασχηματίζεται: οι ταξιδιώτες αναζητούν την ανεξαρτησία ενός διαμερίσματος, αλλά και την ασφάλεια και σταθερότητα ενός αναγνωρίσιμου brand. Έτσι, το μοντέλο των serviced apartments και branded residences συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων.
Όπως τόνισε ο κ. Θεμελίδης, τα branded residences δεν είναι πλέον αποκλειστικό προνόμιο της πολυτελούς φιλοξενίας. «Για χρόνια συνδέονταν με την κορυφή της οικονομικής πυραμίδας, όμως οι καιροί αλλάζουν. Οι ταξιδιώτες θέλουν καλύτερη διαβίωση, επαγγελματική διαχείριση και αναγνωρίσιμο όνομα, χωρίς να πληρώνουν υπερβολικά. Οι επενδυτές, από την άλλη, αναζητούν μοντέλα με μεγαλύτερο κοινό και σταθερότητα στη ζήτηση».
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το τελευταίο Branded Residences Report της Graham Associates, τα midscale και upper midscale branded residences αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά έως το 2031, καλύπτοντας το 36% του συνολικού όγκου της αγοράς από 25% που είναι σήμερα.
Στη βάση αυτής της λογικής, η Wyndham επενδύει στρατηγικά στη μεσαία κατηγορία branded κατοικιών. Με παρουσία σε ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ινδία, η Μέση Ανατολή και η Νότια Ευρώπη, έχει ήδη δημιουργήσει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο branded residences στην Κεντρική και Ανατολική Ασία. Η Ελλάδα, όπως υπογράμμισε ο κ. Θεμελίδης, έχει ξεχωριστή θέση σε αυτή τη στρατηγική: «Εδώ, οι έννοιες “προσιτό” και “ποιοτικό” μπορούν να συνυπάρξουν».
Οι ελληνικές επενδύσεις της Wyndham
Η αρχή έγινε το 2019, όταν η Zeus International Hotels & Resorts λάνσαρε το Wyndham Athens Residences, φέρνοντας για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά την έννοια των επώνυμων κατοικιών. Το μοντέλο αυτό επεκτείνεται πλέον και σε άλλες περιοχές:
Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas: Η DKG Development αναπτύσσει το πρώτο Wyndham στον Πειραιά, ένα συγκρότημα 72 σουιτών δίπλα στη Μαρίνα Ζέας, που θα λειτουργήσει ως serviced residences με πλήρεις ξενοδοχειακές υπηρεσίες, το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Ramada Residences by Wyndham, Halkidiki: Σε συνεργασία με τη Sokio Hotels & Resorts, η Wyndham φέρνει στη Χαλκιδική το πρώτο Ramada Residences της χώρας. Το συγκρότημα των 150 τουριστικών κατοικιών βρίσκεται υπό ανάπτυξη και αναμένεται να λειτουργήσει τον Μάιο του 2026.
Παράλληλα, η Wyndham ενισχύει την παρουσία της στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά μέσω συνεργασιών με τη Mercan Group (Wyndham Corfu Arachavi) και τη Zafido Holding Ltd (TRYP by Wyndham Piraeus Port), που φέρνουν νέα projects φιλοξενίας υψηλών προδιαγραφών.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Θεμελίδης, η Wyndham στρέφει το βλέμμα της και σε δευτερεύοντες ή αναδυόμενους προορισμούς της χώρας, όπου υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης ποιοτικών υποδομών φιλοξενίας. «Η στρατηγική μας δεν περιορίζεται στα γνωστά νησιά ή στα μεγάλα αστικά κέντρα. Επιδιώκουμε παρουσία και σε περιοχές με αναπτυξιακό δυναμικό, όπου μπορούμε να προσφέρουμε αξία και στους επενδυτές και στις τοπικές κοινωνίες», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η νέα ταυτότητα της φιλοξενίας
Το στοίχημα της Wyndham είναι να δημιουργήσει οικοσυστήματα φιλοξενίας, όχι απλώς νέα ακίνητα. Όπως σημείωσε ο κ. Θεμελίδης, η επιτυχία των branded residences δεν εξαρτάται μόνο από το όνομα, αλλά από τη συνέπεια, την επαγγελματική διαχείριση και την ποιότητα κατασκευής. Η εμπιστοσύνη που εμπνέει ένα brand σήμερα είναι θέμα αξιοπιστίας και όχι γοήτρου.
Το νέο αυτό μοντέλο φιλοξενίας δίνει μια διαφορετική απάντηση στις σύγχρονες ανάγκες ταξιδιωτών και επενδυτών. Συνδυάζει την ευελιξία και την ανεξαρτησία με τη σταθερότητα και την εμπειρία ενός διεθνούς ομίλου. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Θεμελίδης, «το “μέσο” δεν σημαίνει μέτριο. Σημαίνει μαζικό, ευέλικτο, σταθερό». Και ακριβώς σε αυτή την ισορροπία ανάμεσα στο προσιτό και το αξιόπιστο, η Wyndham χτίζει το νέο της κεφάλαιο στην Ελλάδα.







