Από τις διαμαρτυρίες στον επαναπροσδιορισμό – η Ισπανία παρουσιάζει στην διεθνή έκθεση τουρισμού WTM London τη νέα της τουριστική ταυτότητα “Taking care of the future”, με στόχο τη διαφοροποίηση, τη βιωσιμότητα και τα μεγαλύτερα ταξίδια.
Από τις διαμαρτυρίες στη δράση
Η Ισπανία (WTM London stand N6-210) εισέρχεται στη φετινή τουριστική σεζόν με μια φρέσκια στρατηγική, επηρεασμένη από τη δημόσια συζήτηση γύρω από τον υπερτουρισμό και τις φετινές διαδηλώσεις κατά του τουρισμού σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Παρότι –όπως τόνισε ο διευθυντής του Spanish Tourist Office, Manuel Butler– οι διαμαρτυρίες «δεν έχουν επηρεάσει καθόλου τις κρατήσεις», αποτέλεσαν αφορμή για έναν συνολικό επαναπροσδιορισμό της τουριστικής πολιτικής της χώρας, με τη στήριξη της Abta.
«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε – όχι μόνο στην Ισπανία αλλά σε ολόκληρη τη βιομηχανία του τουρισμού», σημείωσε ο Butler, προσθέτοντας πως η νέα προσέγγιση επιδιώκει να συνυπολογίσει όλους τους εμπλεκομένους: «τους κατοίκους, τους tour operators, τους ταξιδιώτες, τους προορισμούς, τις αεροπορικές εταιρείες».
Νέα ταυτότητα: “Taking care of the future”
Η νέα στρατηγική επικοινωνίας της Ισπανίας φέρει το σύνθημα «Taking care of the future», με βασικό μήνυμα το «Stay longer, discover more».
Η χώρα, που υποδέχθηκε 13,2 εκατομμύρια Βρετανούς επισκέπτες μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025 (+4,33% σε σχέση με πέρυσι), δεν κυνηγά πλέον τον όγκο αλλά τη διαφοροποίηση.
Τα κύρια σημεία της στρατηγικής:
- Γεωγραφική, εποχική και δημογραφική διαφοροποίηση, ώστε ο τουρισμός να ωφελεί εξίσου επισκέπτες και κατοίκους.
- Προώθηση υπεύθυνου και βιώσιμου ταξιδιού, με έμφαση στη συνεργασία με BCorp tour operators και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, αλλά και στη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου για πιο αργή, ουσιαστική εξερεύνηση.
- Ενθάρρυνση μεγαλύτερης διάρκειας διαμονών, προβάλλοντας λιγότερο γνωσμένες περιοχές της χώρας.
Τα υλικά της καμπάνιας θα παρουσιαστούν στη WTM London, ενώ η συνεργασία με την Abta αποτελεί κομβικό σημείο του νέου σχεδίου
Νέα “Spain Tourism Agenda 2030”
Τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης, στις 5 Νοεμβρίου (10:30 π.μ.), θα παρουσιαστεί επίσημα η “Spain Tourism Agenda 2030” από τη Γραμματεία Κράτους για τον Τουρισμό, με αναφορές στην κλιματική κρίση και τη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών.
Αμέσως μετά, το Spanish Tourist Office θα παρουσιάσει την καμπάνια “Stay Longer, Discover More”, ενώ θα ακολουθήσει παρουσίαση της TUI από τον εμπορικό διευθυντή της, Phillip Iveson, για τις πρωτοβουλίες του ομίλου που ενθαρρύνουν τη μεγαλύτερη παραμονή των ταξιδιωτών στους προορισμούς.
Παράταση της τουριστικής περιόδου
Η Ισπανία καταγράφει μετατόπιση της ζήτησης προς τις ενδιάμεσες περιόδους, με αύξηση αφίξεων τους πρώτους μήνες του έτους σε σύγκριση με το 2019, και μικρή υποχώρηση τον Ιούνιο–Ιούλιο.
Από Ιανουάριο έως Μάιο, οι Βρετανοί ταξιδιώτες ήταν 565.000 περισσότεροι σε σχέση με το 2019.
«Η επέκταση της υψηλής σεζόν είναι πλέον πραγματικότητα», είπε ο Butler, αναφέροντας το παράδειγμα του Calvià στη Μαγιόρκα, όπου «οι παραλίες και οι επιχειρήσεις μένουν ανοιχτές έως τα μέσα Νοεμβρίου – πέντε χρόνια πριν, έκλειναν στα μέσα Οκτωβρίου».
Περιφέρειες που αναπτύσσονται
Η στρατηγική διαφοροποίησης ήδη αποδίδει:
- Μούρθια: +22% στις αφίξεις Βρετανών (Ιαν.–Ιούλ. 2025)
- Γαλικία: +44%
- Χώρα των Βάσκων: +65%
Νέες αεροπορικές συνδέσεις
Η Ισπανία ενισχύει τη συνδεσιμότητά της με το Ηνωμένο Βασίλειο:
- Νέα χειμερινή πτήση easyJet από Εδιμβούργο προς Μάλαγα (Οκτ. 2025)
- Liverpool – Almería (χειμώνας 2025/26)
- Stansted – Murcia με Ryanair
- Νέες Wizz Air συνδέσεις από Luton προς Bilbao, Barcelona, Madrid, Valencia και Seville (Μάρτιος 2026)
Ο Butler εξέφρασε την επιθυμία για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με Σεβίλλη και Οβιέδο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη καλύτερης πρόσβασης στην Extremadura, «μια άγνωστη αλλά εξαιρετική περιοχή, με τοπίο, ιστορία και ανθρώπους που αξίζει να γνωρίσεις».
Το νέο πρόσωπο του ισπανικού τουρισμού
Η Ισπανία επιχειρεί να αλλάξει το αφήγημα γύρω από τον τουρισμό της – από τον «μαζικό προορισμό του ήλιου και της θάλασσας» σε μια ώριμη, βιώσιμη χώρα που φροντίζει το μέλλον της και καλεί τους επισκέπτες να «μείνουν περισσότερο και να ανακαλύψουν βαθύτερα».






