Τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές, αεροπορική συνδεσιμότητα και φιλοξενία ενόψει του Μουντιάλ 2030
Με ισχυρή δυναμική και φιλόδοξους στόχους, το Μαρόκο βάζει πλώρη να μπει στην πρώτη δεκάδα των παγκόσμιων τουριστικών προορισμών μέχρι το 2030 – χρονιά που θα φιλοξενήσει από κοινού με την Ισπανία και την Πορτογαλία το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.
«Ήδη είμαστε ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός της Αφρικής», δήλωσε η Meryem Bennouna, διευθύντρια του Γραφείου Τουρισμού του Μαρόκου για Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία και Σκανδιναβία. «Υπάρχει σημαντική απόσταση ανάμεσα στο Μαρόκο και τη δεύτερη αφρικανική χώρα, την Αίγυπτο. Ο επόμενος στόχος μας είναι η παγκόσμια δεκάδα».
Το 2024, η χώρα υποδέχθηκε 17,4 εκατ. διεθνείς επισκέπτες, έναντι 15,78 εκατ. της Αιγύπτου, σημειώνοντας αύξηση 20% – την υψηλότερη στην ιστορία της. Η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και το 2025, με 13,54 εκατ. αφίξεις έως τα τέλη Ιουλίου, δηλαδή 15% περισσότερες από το προηγούμενο έτος. Οι βασικές αγορές της χώρας παραμένουν η Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Γερμανία.
Στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 25% έως τον Αύγουστο, ενώ οι εβδομαδιαίες πτήσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν μέσα σε έναν χρόνο, με 14 περιφερειακά αεροδρόμια πλέον να συνδέονται απευθείας με προορισμούς του Μαρόκου. Τον Νοέμβριο ξεκινά και η νέα σύνδεση της British Airways Γκάτγουικ–Ραμπάτ.
Για να φτάσει όμως στην πολυπόθητη δεκάδα, το Μαρόκο θα χρειαστεί να ξεπεράσει τους 36 εκατ. διεθνείς επισκέπτες, αριθμό που το 2024 κατέταξε την Ελλάδα στη 10η θέση παγκοσμίως.
Επενδύσεις σε υποδομές και συνδεσιμότητα
Η προετοιμασία για το Μουντιάλ συνοδεύεται από μεγάλα έργα υποδομής:
- Επεκτάσεις αεροδρομίων και νέοι αυτοκινητόδρομοι,
- Σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει την Κενίτρα με τη Μαρακές μέσω Καζαμπλάνκας, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους μετακίνησης.
Την ίδια στιγμή, εξελίσσεται άνθηση πολυτελών ξενοδοχειακών επενδύσεων:
το Four Seasons Rabat at Kasr Al Bahr, το Park Hyatt Marrakech και το Ritz-Carlton Rabat Dar Es Salam άνοιξαν το 2024, ενώ για το 2025–2026 προγραμματίζονται τα Waldorf Astoria Rabat Sale, LXR Casablanca, Hilton Rabat και Curio Collection Rabat & Casablanca.
«Το γεγονός ότι διεθνείς αλυσίδες υψηλού επιπέδου ανταγωνίζονται να ανοίξουν στη χώρα δείχνει την πίστη τους στο μέλλον του μαροκινού τουρισμού», σημειώνει η Bennouna.
Παγκόσμιοι θεσμοί ως μοχλός ανάπτυξης
Η κυβέρνηση και το Γραφείο Τουρισμού αξιοποιούν το Μουντιάλ ως καταλύτη για να αναβαθμίσουν συνολικά την εμπειρία του επισκέπτη, με στόχο να ευθυγραμμίσουν τα πρότυπα φιλοξενίας του Μαρόκου με εκείνα των ευρωπαϊκών συνδιοργανωτών.
Πέρα από το Παγκόσμιο Κύπελλο, η χώρα θα φιλοξενήσει το Κύπελλο Εθνών Αφρικής τον Δεκέμβριο και το GX Summit της G Adventures το 2026, ενισχύοντας τη θέση της και στον τομέα του περιπετειώδους τουρισμού.
Νέα στρατηγική προβολής
Για το 2026, το Μαρόκο εστιάζει σε στρατηγική προβολής μέσω influencers, με στόχο να αναδείξει την ποικιλομορφία του προορισμού.
«Πολλοί ταξιδιώτες γνωρίζουν το Μαρόκο μόνο ως πολιτιστικό προορισμό», αναφέρει η Bennouna. «Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι έχουμε 3.500 χιλιόμετρα ακτογραμμής σε Ατλαντικό και Μεσόγειο, με αμέτρητες παρθένες παραλίες».
Το νέο αφήγημα του προορισμού δίνει έμφαση στην πολυμορφία – βουνά, έρημοι, ακτές και τοπικά φεστιβάλ. Μεγάλη προοπτική παρουσιάζει και ο τουρισμός γκολφ, με 45 γήπεδα σε μοναδικά φυσικά τοπία, από παράκτιες περιοχές έως την ενδοχώρα.
Παρά την ταχεία ανάπτυξη, η Bennouna επιμένει πως η χώρα διατηρεί ισορροπία και βιωσιμότητα.
«Το Μαρόκο απέχει πολύ από το να κινδυνεύει από υπερτουρισμό. Οι νέοι δρόμοι φέρνουν τουρισμό στις κοινότητες της υπαίθρου, ενώ τα παραδοσιακά Kasbahs απασχολούν τοπικούς κατοίκους. Ο τουρισμός στηρίζει συνεταιρισμούς γυναικών που παράγουν αργκάν, ρόδα και σαφράν – εξασφαλίζοντας ότι η ανάπτυξη ωφελεί πραγματικά τις τοπικές κοινωνίες».
Παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις
Το Γραφείο Τουρισμού δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Στην WTM London 2025, το περίπτερο του Μαρόκου είναι διευρυμένο, με γαστρονομικές επιδείξεις, τεχνίτες και επίδειξη καφτάν.
«Το 2026 θα πάμε ακόμη πιο δυναμικά, με μια ζώνη πολυαισθητηριακής εμπειρίας, ακολουθώντας την τάση για πιο βιωματικά ταξίδια», ανέφερε η Bennouna.
Συνοπτικά:
Το Μαρόκο στοχεύει να διπλασιάσει τις διεθνείς αφίξεις έως το 2030, αξιοποιώντας τη διεθνή συγκυρία των μεγάλων αθλητικών γεγονότων, τις εκτεταμένες επενδύσεις σε υποδομές και τις ισχυρές αεροπορικές συνδέσεις. Με εξισορροπημένη ανάπτυξη, στήριξη των τοπικών κοινωνιών και ισχυρή προβολή της αυθεντικής του ταυτότητας, το βασίλειο της Βόρειας Αφρικής φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως κορυφαίος προορισμός παγκόσμιας κλάσης.






