ΙΝΣΕΤΕ: Πώς ο ελληνικός τουρισμός θα αυξήσει τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη
Εδώ και αρκετά́χρόνια παρατηρείται μια διαρκής μείωση της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης (ΜΚΔ) των εισερχόμενων τουριστών στην Ελλάδα που μερικές φορές αποδίδεται στην «υποβάθμιση» του ελληνικού́ τουριστικού́ προϊόντος. Στην πραγματικότητα, η μείωση αυτή οφείλεται κατά περίπου τα 2/3 στην μείωση της Μέσης Διάρκειας Παραμονής, που αποτελεί παγκόσμια τάση, και κατά το 1/3 στην αλλαγή του μείγματος των επισκεπτών με την προσέλκυση νέων αγορών από τα Βαλκάνια και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Αντίθετα, η Μέση Ημερήσια Δαπάνη έχει παραμείνει σχεδόν σταθερή με μικρές αυξομειώσεις. Συνεπώς, η μείωση της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης μεταξύ 2005 και 2018 κατά 30% (από € 745,7 σε € 519,6), δεν αποτελεί ένδειξη «υποβάθμισης» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της νέας μελέτης που εκπόνησε το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) στην οποία εξετάζονται οι λόγοι μείωσης της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης των τουριστών στην Ελλάδα, ενώ γίνεται σύγκριση και με την Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη των τουριστών στην Ισπανία.
Η μεταβολή στα μερίδια των αγορών μας - δηλαδή, η αλλαγή του μείγματος των επισκεπτών - δεν οφείλεται σε υποκατάσταση των παραδοσιακών (υψηλότερης δαπάνης) αγορών από νέες (χαμηλότερης δαπάνης) αγορές, αλλά στην ανάπτυξη των νέων αγορών (+ 137%, από 3,2 εκατ. το 2012 σε 7,6 εκατ. το 2018) με ταχύτερο ρυθμό από αυτόν που αναπτύσσονται οι παραδοσιακές (+82%, από 6,3 εκατ. το 2012 σε 11,5 εκατ. το 2018). Η ανάπτυξη αυτή των νέων αγορών, έχει συμβάλλει σημαντικά στην στήριξη της οικονομίας και των τουριστικών επιχειρήσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, με την ανάπτυξη της Αθήνας ως προορισμού City Break τα τελευταία χρόνια, έχει ενισχυθεί περαιτέρω η τάση μείωσης της Μέσης Διάρκειας Παραμονής για την Ελλάδα.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, όπως έδειξε προηγούμενη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, η Μέση Ημερήσια Δαπάνη των τουριστών από τις παραδοσιακές αγορές μας αυξήθηκε, αντισταθμίζοντας τη μειωμένη Μέση Ημερήσια Δαπάνη των τουριστών από τις νέες αγορές (+ 6% από τις χώρες της Ευρωζώνης έναντι -11% από τις άλλες χώρες της ΕΕ και -9% από τις υπόλοιπες). Στο γεγονός αυτό οφείλεται η διαχρονική σταθερότητα της Μέσης Ημερήσιας Δαπάνης (ΜΗΔ) τα τελευταία χρόνια (€ 71,1 το 2012, € 69,0 το 2018)
Να σημειωθεί ότι εφόσον η Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη της Ελλάδας υπολογισθεί μόνο για όσους διανυκτέρευσαν, ανέρχεται σε 546,3 ευρώ το 2018, είναι δηλαδή υψηλότερη κατά 26,7 ευρώ έναντι της δημοσιευμένης ΜΚΔ 519,6 ευρώ. Για τον υπολογισμό αυτό λήφθηκε υπόψη ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Έρευνας Συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδας, οι ημερήσιοι επισκέπτες (same day travelers) για το 2018 εκτιμήθηκαν σε 1.865.206 και οι δαπάνες τους στα 216 εκατ. ευρώ (Μέση Ημερήσια Δαπάνη: 115,8 ευρώ).
Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
Η διαφορά της ΜΚΔ μεταξύ Ισπανίας και Ελλάδας, εφόσον μετρηθεί με τον ίδιο τρόπο, είναι στα όρια των στατιστικών διαφορών. Επίσης, στον βαθμό που υπάρχει, οφείλεται και στο διαφορετικό μίγμα αγορών των δυο χωρών.
Μετά τις αναγκαίες προσαρμογές ώστε ο υπολογισμός να γίνεται μόνο για ταξιδιώτες με μία τουλάχιστον διανυκτέρευση και μόνο κατά το μέρος της δαπάνης που καταλήγει στην κάθε χώρα, προκύπτει ότι η διαφορά της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης μεταξύ Ελλάδας και Ισπανίας, περιορίζεται για το 2018 σε 53,7 ευρώ (€ 546,3 και € 600 αντίστοιχα) και μπορεί να αποδοθεί αφενός σε στατιστικές διαφορές - ιδιαίτερα λόγω έλλειψης στοιχείων που θα επιτρέψουν την ακριβέστερη εκτίμηση της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης στην Ισπανία, με τρόπο αντίστοιχο με τον τρόπο που εκτιμάται η Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη στην Ελλάδα - και, αφετέρου, στο διαφορετικό μείγμα των επισκεπτών των δύο χωρών, καθώς η συμμετοχή των Βαλκανικών αγορών και των αγορών της Ανατολικής Ευρώπης στην Ισπανία είναι αναλογικά πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη στην Ελλάδα.
Μάλιστα, αν υποθέταμε ότι η Ελλάδα είχε το ίδιο μείγμα επισκεπτών με αυτό της Ισπανίας, τότε η διαφορά περιορίζεται σε μόλις € 9,8 για το 2018 (€ 590,2 και € 600,0 αντίστοιχα), τονίζεται στη μελέτη.
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Επιπροσθέτως, το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές προς την Ισπανία, είναι σημαντικά χαμηλότερο από το αντίστοιχο προς την Ελλάδα, μεταξύ άλλων λόγω εγγύτητας και φορολογικών επιβαρύνσεων.
Αυτό αφενός δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Ισπανία, αφετέρου – βάσει της παρόμοιας Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης για δαπάνες στην κάθε χώρα – είναι πολύ πιθανόν το συνολικό κόστος για τον Ευρωπαίο τουρίστα να είναι υψηλότερο για ένα ταξίδι στην Ελλάδα, απ’ ότι για ένα ταξίδι στην Ισπανία. Συνεπώς, αφενός δεν τεκμαίρεται η άποψη ότι η Ελλάδα είναι ένας σχετικά «φθηνός προορισμός» για τους Ευρωπαίους με «υποβαθμισμένο» προϊόν, συγκριτικά με τους κύριους ανταγωνιστές και, αφετέρου, οι τουρίστες που δαπανούν το ίδιο ή υψηλότερο ποσό στην Ελλάδα έχουν αντίστοιχα υψηλές προσδοκίες για το επίπεδο ικανοποίησής τους από τις διακοπές τους.
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί πως η διαφορά μεταξύ της ΜΚΔ σε Ισπανία και Ελλάδα διευρύνεται: από € 26,5 το 2016 σε € 53,7 το 2018. Καθοριστικό παράγοντα για την εξέλιξη αυτή αποτελεί η αποκλίνουσα πορεία της ΜΚΔ για τις τρείς κύριες αγορές των δύο χωρών (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία) – ενώ στην Ελλάδα έχει μειωθεί μεταξύ 2016 και 2018, στην Ισπανία έχει αυξηθεί. Αξίζει να σημειωθεί πως το Στρατηγικό Σχέδιο Marketing της TURESPAÑA (Ισπανικός Οργανισμός Τουρισμού) εστιάζει στην προσέλκυση αγορών υψηλότερης δαπάνης, αφενός μέσω της προσέλκυσης αγορών long haul – ιδιαίτερα από Ασία – και, αφετέρου, μέσω της αγοράς cosmopolitan. H στόχευση της αγοράς αυτής έγινε κατ’ εξοχήν στην Γερμανία, την Βρετανία, την Γαλλία, την Ιταλία, την Ολλανδία και τις ΗΠΑ. Η αγορά cosmopolitan αρέσκεται σε city breaks, shopping, επισκέψεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος, γαστρονομία, υπηρεσίες ευεξίας κλπ.).
Η ΑΝΑΓΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΣΥΝΘΕΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ
Όπως έδειξε και πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για την αξιολόγηση του τουριστικού brand «Ελλάδα», η στόχευση σε υψηλότερη Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη, είτε μέσω της αύξησης της Μέσης Ημερήσιας Δαπάνης, είτε μέσω της Μέσης Διάρκειας Παραμονής, προϋποθέτει τη δημιουργία ενός πιο σύνθετου προϊόντος με υψηλότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αναβαθμίζει την συνολική εμπειρία του επισκέπτη και αφορά σε όλους τους επιμέρους κρίκους της αλυσίδας αξίας που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν. Προς την κατεύθυνση αυτή, κρίσιμο στοιχείο είναι, επίσης, η αποτελεσματική διαχείριση των προορισμών με συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό, συνένωση δυνάμεων και ευρύτερες συνεργασίες σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο. Παράλληλα, είναι αναγκαίο να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των υποδομών για ενεργειακή επάρκεια, καθαριότητα, επαρκή αστυνόμευση, ενίσχυση υπηρεσιών υγείας, κλπ., ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες, τόσο των τουριστών όσο και των κατοίκων της χώρας. Μόνο έτσι ο ελληνικός τουρισμός θα διατηρήσει την δυναμική του και θα σταθεροποιηθεί σε μια νέα, πιο ώριμη και μακροχρόνια φάση ανάπτυξης
- 1) Οι δράσεις και οι νέες πρωτοβουλίες της Marketing Greece για την ενδυνάμωση του brand Ελλάδα
- 2) Marketing Greece | Συμβουλευτικές υπηρεσίες στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων
- 3) METRON Sustainable Tourism | Πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ για αυτορρύθμιση και μετάβαση στην αειφορία
- 4) Νέα συνεργασία της Marketing Greece με τον Δήμο Τήλου
05/11 18:13
H πρώτη δήλωση του Απόστολου Τζιτζικώστα ως νέου Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ
05/11 16:36
Τα 5 αρχιτεκτονικά σημεία αναφοράς για Ξενοδοχεία στο 100% Hotel Show αυτό το Σαββατοκύριακο
05/11 15:22
Απογείωση επιβατών στο αεροδρόμιο της Αθήνας | +10% τον Οκτώβριο, +12,9% στο 10μηνο
05/11 15:07
Εντυπωσιακή η παρουσία της Ρόδου στην έκθεση World Travel Market 2024 του Λονδίνου
05/11 14:54
Eurocontrol | Εκτεταμένες καθυστερήσεις στις πτήσεις αυτό το καλοκαίρι
05/11 14:48
O νέος Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας για την Ευρώπη
05/11 13:39
05/11 11:22
Προβολή στην Ιαπωνία της ελληνικής κρουαζιέρας και του οινικού τουρισμού
05/11 11:16
05/11 11:12
Royal Caribbean: Αθήνα και Ελληνικά νησιά στα προγράμματα κρουαζιέρας του 2026
05/11 11:07
05/11 10:59
TOPOSOPHY - City Destinations Alliance | Η συμβολή των DMOs στην επίτευξη κοινωνικών στόχων
05/11 10:46
05/11 09:31
Λιμάνι Ηρακλείου | Ρεκόρ με πάνω από 500.000 επιβάτες κρουαζιέρας το 2024
05/11 07:59
Κύπρος | Η ροή δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων από το εξωτερικό ώθησε την ανάπτυξη
05/11 07:15
05/11 07:09
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική και στην Κω
05/11 06:48
05/11 06:13
04/11 20:00
Γαστρονομικός τουρισμός | Η ΕΕ αναδεικνύει και προστατεύει 114 ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα
04/11 17:25
Ξενοδοχεία | Απευθείας κρατήσεις: Ραγδαία αύξηση των πωλήσεων από κινητά – Οι νέες προκλήσεις
04/11 16:57
Διαβούλευση ΜΠΕ για κατασκευή πεντάστερου ξενοδοχείου στην Κω
04/11 16:54
04/11 15:37
04/11 15:14
Διαγωνισμός για τη συντήρηση κρηπιδώματος του Παλαιού Λιμένα Μυκόνου
04/11 14:51
Τουρισμός | Oι Βρετανοί επέλεξαν Τουρκία το 2024 - πρώτη αγορά με 3,7 εκατ. αφίξεις στο 9μηνο (+17%)
04/11 14:30
ΕΟΤ Σκανδιναβίας: Προβολή της Ελλάδας στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα της Σουηδίας
04/11 14:05
FedHATTA/ HATTA: 1η Παγκόσμια Συνάντηση της WTAAA σε Αθήνα και Κρήτη στις 6-11 Νοεμβρίου
04/11 13:34
Ο Γερμανός Πρόεδρος πήρε μια γεύση από την πρωτοβουλία TUI Field to Fork στην Κρήτη
04/11 12:58
H Σκιάθος στον Ευρωπαϊκό χάρτη αειφόρου πολιτιστικού τουρισμού
04/11 12:32
Η μοναδικότητα της Τήλου μέσα από τη συνεργασία Marketing Greece και Δήμου
04/11 12:25
ΥΠΠΟ: Εγκρίθηκαν οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό του Μουσείου Ζακύνθου
04/11 11:47
Τουρισμός | 2,7 εκατομμύρια επισκέπτες επέλεξαν την Τουρκία για ψώνια στο 9μηνο- πόσα ξόδεψαν
04/11 11:38
Transavia France: Νέες προσθήκες Ελληνικών προορισμών το καλοκαίρι του 2025
04/11 11:36
Αναπτυξιακός Νόμος | Εγκρίθηκαν 162 επενδύσεις στον τουρισμό
04/11 10:35
Aegean Airlines: Διευρύνεται η χειμερινή σύνδεση Θεσσαλονίκη – Άμστερνταμ μέσα στο καλοκαίρι
04/11 10:31
ΗΠΑ | Recommend Awards 2024: Η Ελλάδα δεύτερος καλύτερος ευρωπαϊκός προορισμός
04/11 07:17
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Eκπόνηση μελέτης για τον θαλάσσιο τουρισμό
04/11 07:13
04/11 07:11
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου: Δράσεις ανάδειξης μνημείων, αρχαιολογικών χώρων και μουσείων
04/11 07:05
04/11 07:01
03/11 07:37
03/11 06:25
02/11 20:52
02/11 20:32
GBR Consulting | Ελληνικός τουρισμός 2024: Αυξημένα έσοδα κατά 10,8% είχαν τα ξενοδοχεία στο 9μηνο
02/11 12:16
Η Ryanair μειώνει τις πτήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025 λόγω αύξησης φόρου
02/11 07:24
02/11 06:27
Στον Πειραιά το Ευρωπαϊκό Συνέδριο Γαστρονομίας και Οινολογίας
01/11 18:30
Thessaly Evros Pass: Αυξάνονται τα ποσά των άυλων ψηφιακών χρεωστικών καρτών για τη Φάση 3
01/11 18:24
01/11 18:16
Ο τουρισμός στην Αθήνα | Για πέμπτο, συνεχόμενο, μήνα μειώθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχεία
01/11 14:46
H Booking.com βοηθά τα συνεργαζόμενα καταλύματα να λάβουν αναγνωρισμένη πιστοποίηση βιωσιμότητας
01/11 14:25
01/11 11:57
Business Insider | H Ίος ανάμεσα στα 100 πιο όμορφα και αυθεντικά νησιά του κόσμου
01/11 11:23
Σύντομα θα αντιμετωπίσουμε μια κρίση χωρητικότητας στις αερομεταφορές
01/11 10:36
Τουρισμός | ForwardKeys: Πώς οι προορισμοί θα αντιμετωπίσουν την εποχικότητα
01/11 10:16
Ισπανικός τουρισμός 2024 | Νέο ρεκόρ αφίξεων και εισπράξεων τον Σεπτέμβριο και το 9μηνο
01/11 10:01
Τουρκικός τουρισμός 2024 | 49,2 εκατ. επισκέπτες, 47 δισ.δολ. τα έσοδα στο 9μηνο
01/11 06:24
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία σε Πιερία και ‘Άγιο Νικόλαο Κρήτης
01/11 06:22
01/11 06:20
Άδειες για 2 πλωτές εξέδρες μπροστά από ξενοδοχεία σε Καμένα Βούρλα και Ουρανούπολη
01/11 06:18
01/11 06:16
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Ετοιμάζεται Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Τουρισμού
31/10 21:02
Τουρισμός | Νομοσχέδιο για τη βραχυχρόνια μίσθωση με προδιαγραφές λειτουργίας και ασφάλειας
31/10 16:48
Οι δράσεις και οι νέες πρωτοβουλίες της Marketing Greece για την ενδυνάμωση του brand Ελλάδα
31/10 15:24
Weekend in Tweed: Οι Σπέτσες κατακλύστηκαν από κλασικά ποδήλατα και vintage εμφανίσεις
31/10 15:14
Έκθεση για την προβολή και προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας
31/10 14:37
Telegraph Travel | «Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία στον Κόσμο» η Emirates
31/10 11:17
31/10 10:48
Αξιοπιστία και ασφάλεια online στα ταξίδια στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
31/10 10:32
31/10 06:58
Αξιοποίηση της τοποθεσίας Καταρράκτες στην περιοχή Ποτάμι της Σάμου
31/10 06:54
Δωρεές έργων τέχνης στη Δημοτική Πινακοθήκη Δήμου Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη
31/10 06:05
31/10 06:02
31/10 05:09
Αλβανία: Επενδυτικό πρότζεκτ για τη δημιουργία του σημαντικότερου κέντρου εκθέσεων στα Βαλκάνια
30/10 22:06
Τουρισμός | Το απίστευτο τεστ της ΙΑΤΑ: προ των θυρών το απόλυτο ψηφιακό αεροπορικό ταξίδι
30/10 15:19
Μονοπάτια «Στα χνάρια του Ασκληπιού» για περίπατο και ποδηλασία στον Δήμο Τρικκαίων
30/10 14:42
Στην τελική ευθεία η Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών (mega yacht) στην Κέρκυρα
30/10 14:03
30/10 12:59
30/10 12:35
30/10 12:15
Υπερτουρισμός, Φέρουσα Ικανότητα Προορισμών και Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό
30/10 11:50
30/10 11:34
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου - Πράσινος προορισμός η Κρήτη, ο πρώτος στόχος
30/10 11:07
Voucher τουρισμού | Εκπαιδευτικό επίδομα 1250€ για 250 ώρες κατάρτισης εξ αποστάσεως
30/10 10:48
Ο ταξιδιωτικός τομέας υστερεί στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης
30/10 10:15
Βιώσιμος τουρισμός | Ο Dertour αναδεικνύει καταλύματα και περιηγήσεις με πιστοποίηση αειφορίας
30/10 10:03
ΞΕΕ | Δεν είναι ξενοδοχείο το κατάλυμα στο Αμύνταιο με τη δηλητηρίαση από μονοξείδιο του άνθρακα
30/10 09:56
Ο πρώην υπουργός Τουρισμού υποψήφιος για Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
30/10 09:38
30/10 07:38
Εργασίες αποκατάστασης σε διατηρητέο κτήριο με χρήση ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη
30/10 07:37
Χαλκίδα: Τουριστική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων και εκτάσεων του πρώην εργοστασίου ΣΕΛΜΑΝ
30/10 07:31
Κηφισιά: Θετική γνωμοδότηση για χρήση Γραφείων σε διατηρητέο (ξενοδοχείο ΠΑΛΛΑΣ)
30/10 07:30
30/10 07:26
Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού
29/10 15:14
29/10 14:43
29/10 13:56
Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο
Λιμάνι Ηρακλείου | Ρεκόρ με πάνω από 500.000 επιβάτες κρουαζιέρας το 2024
Royal Caribbean: Αθήνα και Ελληνικά νησιά στα προγράμματα κρουαζιέρας του 2026
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική και στην Κω
Eurocontrol | Εκτεταμένες καθυστερήσεις στις πτήσεις αυτό το καλοκαίρι
Προβολή στην Ιαπωνία της ελληνικής κρουαζιέρας και του οινικού τουρισμού
Γαστρονομικός τουρισμός | Η ΕΕ αναδεικνύει και προστατεύει 114 ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα
Κύπρος | Η ροή δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων από το εξωτερικό ώθησε την ανάπτυξη
Εντυπωσιακή η παρουσία της Ρόδου στην έκθεση World Travel Market 2024 του Λονδίνου
Απογείωση επιβατών στο αεροδρόμιο της Αθήνας | +10% τον Οκτώβριο, +12,9% στο 10μηνο
TOPOSOPHY - City Destinations Alliance | Η συμβολή των DMOs στην επίτευξη κοινωνικών στόχων
Ξενοδοχεία | Απευθείας κρατήσεις: Ραγδαία αύξηση των πωλήσεων από κινητά – Οι νέες προκλήσεις
O νέος Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας για την Ευρώπη
Διαβούλευση ΜΠΕ για κατασκευή πεντάστερου ξενοδοχείου στην Κω
Τουρισμός | Oι Βρετανοί επέλεξαν Τουρκία το 2024 - πρώτη αγορά με 3,7 εκατ. αφίξεις στο 9μηνο (+17%)
Τα 5 αρχιτεκτονικά σημεία αναφοράς για Ξενοδοχεία στο 100% Hotel Show αυτό το Σαββατοκύριακο
Ο Γερμανός Πρόεδρος πήρε μια γεύση από την πρωτοβουλία TUI Field to Fork στην Κρήτη
( 0 )