Λιμενικό Ταμείο Σκύρου: Παρατηρήσεις στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Λιμενικό Ταμείο Σκύρου: Παρατηρήσεις στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Kριτική επί του προτεινόμενου νόμου για τα υδατοδρόμια, «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών», που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση, ασκεί το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου.

Διαβάστε τις παρατηρήσεις του ΛΤΣ:

"Στη νέα πρόταση νόμου «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών» που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση προτείνονται μια σειρά αλλαγών με κυριότερη αυτήν του άρθρου 2 που θέλει την Άδεια Ίδρυσης Υδατοδρομίου να χορηγείται μόνο σε Δημόσιο Φορέα ενώ στον μέχρι σήμερα ισχύοντα νόμο 4146/13, η Άδεια Ίδρυσης του Υδατοδρομίου μπορούσε να εκδίδεται και στο όνομα Ιδιωτικού Φορέα.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Την 11η Απριλίου 2014, ημέρα της εβδομάδος Παρασκευή και ώρα από 11.00 ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής του άρθρου 26 του Π.Δ. 715/1979.2014 το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου διενέργησε τον πρώτο στην Ελλάδα διαγωνισμό με αντικείμενο την παραχώρηση χρήσης χώρου μεθ εκτέλεσης έργου εντός Ζώνης Λιμένα, σε ιδιωτικό φορέα έναντι ανταλλάγματος, χωρίς κόστος για το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου, με σκοπό την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση Υδατοδρομίου, με χρονική διάρκεια παραχώρησης τα 10 έτη.

Η διακήρυξη του διαγωνισμού του Λ.Τ. Σκύρου αποτέλεσε «οδηγό» για δεκάδες φορείς που ακολούθησαν και μέσω διαγωνισμών έκαναν την ίδια επιλογή, αυτή της ανάθεσης της ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης Υδατοδρομίου σε Ιδιωτικό φορέα.

Η Υπηρεσία μας πριν διενεργήσει το διαγωνισμό, είχε να επιλέξει μεταξύ δύο εναλλακτικών.

1. Την έκδοση της άδειας ίδρυσης στο όνομα της αναλαμβάνοντας με ίδιες δυνάμεις την διαδικασία με ανάθεση των απαιτούμενων ενεργειών σε εργολάβο μέσω διαγωνισμού έναντι αμοιβής.

2. Την ανάθεση όλων των ενεργειών σε εταιρεία μέσω διαγωνισμού, (Ιδρυση – κατασκευή-λειτουργία και εκμετάλλευση), χωρίς κόστος για το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου το οποίο επί πλέον θα εισέπραττε αντάλλαγμα για τον παραχωρούμενο χώρο.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου επέλεξε την δεύτερη λύση, την παραχώρηση σε ιδιωτικό φορέα μέσω διαγωνισμού με σκοπό την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση του Υδατοδρομίου διότι:

1. Δεν διέθετε την απαιτούμενη στελέχωση και κυρίως τα απαραίτητα κεφάλαια για την εκπόνηση των δεκάδων απαιτούμενων μελετών και εν συνεχεία των κατασκευών που θα ακολουθούσαν και θα ανερχόταν περίπου στο ποσόν των 200.000,00 ευρώ.

2. Μόλις είχε προηγηθεί το αιφνιδιαστικό «κούρεμα» των αποθεματικών των φορέων του Δημοσίου όπως και του Λ.Τ. Σκύρου κατά 73% τον Απρίλιο του 2013 κατά την αναδιάρθρωση του Δημόσιου Χρέους και η Υπηρεσία μας όπως και όλοι οι φορείς του Δημόσιου Τομέα (Ασφαλιστικά Ταμεία - Νοσοκομεία - Πανεπιστήμια κλπ) είχαν καταρρεύσει μην μπορώντας να ανταποκριθούν στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.

3. Θεωρήσαμε ότι η παραχωρησιούχος ιδιωτική εταιρεία που επιλέχθηκε είχε την απαραίτητη στελέχωση και τα κεφάλαια και θα ενεργούσε ταχύτερα για την εξασφάλιση της αδειοδότησης προκειμένου ξεκινήσει αποσβέσεις από την εκμετάλλευση του Υδατοδρομίου.

4. Θα λαμβάναμε χρηματικό αντάλλαγμα για την παραχώρηση του Χώρου κατά το διάστημα που θα εκπονούνταν οι μελέτες, και θα εκτελούνταν οι κατασκευές και για όλη τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης.

5. Παράλληλα θεωρήσαμε ότι διαδικασία που επιλέξαμε ήταν η ταχύτερη και οικονομικότερη, αφού παρακάμπταμε ένα ακόμα διαγωνισμό που θα έπρεπε να διενεργηθεί μετά την έκδοση της άδειας ίδρυσης και την ολοκλήρωση της κατασκευής, ο οποίος θα αφορούσε την επιλογή του φορέα λειτουργίας και εκμετάλλευσης από ιδιωτική εταιρεία του κλάδου.

6. Σημαντικά μας επηρέασε το γεγονός πως οτιδήποτε κατασκευαστεί από ιδιωτικό φορέα σε Δημόσιο κτήμα (το Λιμάνι εν προκειμένω) ανήκει αυτοδικαίως στο Δημόσιο. Έτσι θεωρήσαμε πως το Δημόσιο δεν θα έπρεπε να επενδύσει σε κάτι που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικό φορέα. Και μάλιστα όταν οι σχετικές διατάξεις τον κατοχυρώνουν αφού προβλέπουν ότι,

«Τα έργα που θα εκτελεστούν θα περιέχονται στη κυριότητα του Δημοσίου, το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας χωρίς καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης του ιδιώτη».

Κάτι που αναφερόταν σαφώς και στη διακήρυξη του διαγωνισμού που διενεργήσαμε.

…«Παν οικοδόμημα, εγκατάσταση, παράπηγμα κ.λπ. γινόμενο από τον παραχωρησιούχο επί του παραχωρημένου χώρου τμήματος, περιέρχεται στην κυριότητα του Δημοσίου διαχειριζόμενο και εκμεταλλευόμενο υπό του ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΚΥΡΟΥ μετά την λήξη της παραχώρησης, άνευ αποζημίωσης, μη δυναμένου του παραχωρησιούχου να αφαιρέσει τα προστεθέντα κατασκευάσματα.»

Έχουν ήδη παρέλθει περίπου 2,5 χρόνια από τον διαγωνισμό του της 11ης Απριλίου 2014, απομένουν ακόμα 7,5 για να λήξει η 10ετης παραχώρηση, το Υδατοδρόμιο Σκύρου έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων από την 15η Ιουνίου 2015, επίκειται η έναρξη της κατασκευής του αλλά με το προτεινόμενο νέο σχέδιο νόμου το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου και τόσοι άλλοι Δημόσιοι φορείς καλούνται να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή των Υδατοδρομίων με ίδιους πόρους τους οποίους η πλειοψηφία τους δεν διαθέτει.

Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του Υδατοδρομίου Σκύρου ακολούθησαν οι εγκρίσεις των περιβαλλοντικών όρων των Υδατοδρομίων της Αλοννήσου της Σκοπέλου & του Βόλου που όπως και άλλων φορέων είχαν ακολουθήσει την ίδια διαδικασία.

Το πρώτο δίκτυο Υδατοδρομίων - αυτό των Σποράδων - φαινόταν να είναι πρώτο ολοκληρωμένο & ώριμο να αδειοδοτηθεί, να υλοποιηθούν οι κατασκευές και να αρχίσουν οι πτήσεις.

Η κτιριακή υποδομή και ο λοιπός εξοπλισμός του Υδατοδρομίου Σκύρου είχαν ήδη παραγγελθεί από τον ανάδοχο και ακυρώθηκαν με την ανάρτηση του νέου νόμου προς διαβούλευση.

Η επόμενη μέρα βρήκε όλους τους εμπλεκόμενους να αιφνιδιάζονται, και οι ελπίδες για την άμεση έναρξη των πολυπόθητων εργασιών να εξανεμίζονται.

Σχολιασμός επι των Άρθρων του Προτεινόμενου Νόμου

Α.

Στο Αρθρο 2, & 2α του νέου προτεινόμενου νόμου αναφέρεται:

«Η άδεια ίδρυσης Υδατοδρομίου χορηγείται μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο.»

α) «Άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου»: Η άδεια που χορηγείται στον ενδιαφερόμενο, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος μόνο για την ίδρυση εγκαταστάσεων, κατασκευή υποδομών και εξοπλισμού του υδατοδρομίου»

ΣΧΟΛΙΑ

Καλείται λοιπόν το Δημόσιο και οι φορείς του να χρηματοδοτήσουν τις μελέτες για λάβουν την αδειοδότηση αλλά και την κατασκευή των Υδατοδρομίων.

Κατά την άποψη μας λαμβανομένων υπ όψη των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη Χώρα δεν θα ήταν φρόνιμο να επιλέγεται η λύση αυτή.

Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς χωρίς στελέχωση, χωρίς Οικονομική δυνατότητα, με Διοικητική ανεπάρκεια, πως θα εξασφαλίσουν άδειες ίδρυσης και θα κατασκευάσουν Υδατοδρόμια?

Το «κούρεμα» των αποθεματικών των φορέων του Δημοσίου όπως και του Λ.Τ. Σκύρου κατά 73% τον Απρίλιο του 2013 κατά την αναδιάρθρωση του Δημόσιου Χρέους, τους κατέστησε οικονομικά ανενεργούς και εκτεθειμένους στις υποχρεώσεις τους.

Πρόσφατα η κυβέρνηση ζήτησε και πάλι την μεταφορά των ελάχιστων αποθεματικών τους στην Τράπεζα της Ελλάδας και τώρα τους επιβάλλει να επενδύσουν με Δημόσιο χρήμα που δεν διαθέτουν, αντί να εισπράττει ανταλλάγματα όσο τα υδατοδρόμια κατασκευάζονται από ιδιωτικά κεφάλαια!

Επιπρόσθετα, με το δεδομένο πως οτιδήποτε κατασκευαστεί από ιδιωτικό φορέα σε χώρο κυριότητας του Δημοσίου ανήκει αυτοδικαίως στο Δημόσιο «το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας χωρίς καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης του ιδιώτη» θεωρούμε πως δεν θα πρέπει εμπλακεί το Δημόσιο σε αυτή την επένδυση που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικό φορέα.

Βάσει της κείμενης νομοθεσίας το Δημόσιο σε ότι αφορά τις παραχωρήσεις σε Ιδιωτικούς Φορείς σε Ζώνες Λιμένων είναι απόλυτα εξασφαλισμένο.

Γιατί λοιπόν να συμμετέχει το Δημόσιο πλειοψηφικά σε ιδιωτικό φορέα (όπως αναφέρεται στο άρθρο 2α) προκειμένου αυτός να αποκτήσει την άδεια ίδρυσης, αφού μέσω της διαδικασίας παραχώρησης προς τον ιδιώτη το Δημόσιο έχει τον απόλυτο έλεγχο, επαυξάνει την περιουσία του και μπορεί να ανακαλέσει την παραχώρηση εάν κάτι τέτοιο απαιτηθεί;

Γιατί το Δημόσιο να δαπανήσει χρήματα για την κατασκευή των Υδατοδρομίων, ειδικά τώρα που η Χώρα αναζητά τη στοιχειώδη χρηματοδότηση για να καλύψει τις απόλυτα βασικές της λειτουργίες της ενώ οι κοινωνικές και οι προνοιακές ανάγκες του πληθυσμού δεν ικανοποιούνται;

Πρόταση:

Η Άδεια Ίδρυσης να εκδίδεται στο Δημόσιο, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου ή δεύτερου βαθμού, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου και σε Φυσικά Πρόσωπα όπως προβλέπονταν στον προηγούμενο νόμο 4146/2013.

Β.

Στο Άρθρο 32 παρ. α αναφέρεται:

«Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές εφόσον έχει εκδοθεί απόφαση του αρμόδιου φορέα για την παραχώρηση του χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου η άδεια ίδρυσης χορηγείται στον φορέα που προέβη στην παραχώρηση αυτή.»

ΣΧΟΛΙΟ

Εφ όσον η άδεια ίδρυσης θα εκδίδεται στο όνομα του φορέα παραχώρησης αυτό σημαίνει ότι βάσει του διαγωνισμού παραχώρησης που έχει προηγηθεί, η άδεια λειτουργίας και εκμετάλλευσης του Υδατοδρομίου θα εκδοθεί στο όνομα του παραχωρησιούχου που έχει ήδη επιλεγεί; Ή θα πρέπει να γίνει νέος διαγωνισμός;

Πρόταση:

Να αφαιρεθεί η διάταξη. Αν τούτο δεν γίνει κατορθωτό, το προτεινόμενο νέο νομοσχέδιο να έχει εφαρμογή επί των νέων αιτημάτων αδειοδότησης που θα υποβληθούν από την ημέρα της δημοσίευσης του.

Γ.

Στο άρθρο 27 γ & δ – Υδάτινα πεδία, αναφέρεται:

«Το αεροσκάφος δεν προέρχεται από άλλο υδάτινο πεδίο παρά μόνο από αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο.»

«Η πτήση να εκτελείται κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας.»

Κατά το άρθρο 2 παρ.18 ως υδάτινο πεδίο ορίζεται:

«Η υδάτινη περιοχή προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται περιστασιακά ή εκτάκτως για την εξυπηρέτηση πτήσεων.»

Κατά το άρθρο 2 παρ. 3 ορίζεται

«Αεροπορική ημέρα: Το χρονικό διάστημα που ορίζεται 30 λεπτά πριν την ανατολή έως και 30 λεπτά μετά τη δύση του ηλίου.»)

ΣΧΟΛΙΑ

Πώς θα ανταποκριθεί ένα αεροσκάφος που μεταφέρει ασθενή που παρέλαβε από υδάτινο πεδίο και πρέπει, εάν κληθεί, να παραλάβει από άλλο υδάτινο πεδίο άλλο ασθενή; Θα πρέπει να επιστρέψει πρώτα στο υδατοδρόμιο;

Πώς θα γίνει επείγουσα διακομιδή ασθενούς αν έχει εκπνεύσει το χρονικό διάστημα που ορίζει την αεροπορική ημέρα, η αν κατά την αναμονή παραλαβής του ασθενούς παρέλθει χρονική της προθεσμία;

Γιατί τα υδροπλάνα μην μπορούν να ενεργήσουν μεταξύ υδάτινων πεδίων ή προερχόμενα από υδάτινο πεδίο, προκειμένου να επιβιβάσουν/αποβιβάσουν επιβάτες από/προς π.χ. Ξενοδοχείο ή Κρουαζιερόπλοιο με σκοπό τον προορισμό σε υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο με σκοπό την μετεπιβίβαση σε πλοίο η αεροπλάνο;

Τα Υδάτινα πεδία και οι ιδιωτικές ναυλώσεις των υδροπλάνων θα προσδώσουν την βιωσιμότητα στις εταιρείες που θα επενδύσουν. Οι τακτικές δρομολογήσεις μεταξύ Υδατοδρομίων δύσκολα θα είναι ανταγωνιστικότερες της κλασσικής αεροπορικής σύνδεσης. Το δίκτυο με 200 υδατοδρόμια πότε θα έχει ολοκληρωθεί; Με τις νέες διατάξεις που θέλουν τις κατασκευές από το Δημόσιο;

Πιθανότερη είναι η αποχώρηση των ενδιαφερομένων.

Πρόταση:

Να είναι δυνατή η προέλευση του αεροσκάφους από άλλο/α υδάτινα πεδία για να εξυπηρετούνται οι τουριστικές ανάγκες και οι επείγουσες διακομιδές που θα πρέπει να γίνονται και πέραν των ορίων της αεροπορικής ημέρας.

Δ.

Στο Άρθρο 22 – Τέλη λειτουργίας Υδατοδρομίου αναφέρεται:

«Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη από υδατοδρόμιο καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με το πέντε τοις εκατό (5%) του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Το ίδιο ποσό καταβάλλεται για κάθε επιβάτη και στην περίπτωση ολικής ναύλωσης αεροσκάφους, ανεξάρτητα από το ποσό που καταβλήθηκε.»

ΣΧΟΛΙΟ

Γιατί δεν προσδιορίζεται ο Δημόσιος φορέας που θα εισπράττει το τέλος; Είναι διαφορετικό πράγμα να αποδίδεται το τέλος στο Δημόσιο και διαφορετικό στους φορείς διαχείρισης των Λιμένων που έχουν και την υποχρέωση της βελτίωσης – συντήρησης – καθαριότητας – φύλαξης των Λιμένων εντός των οποίων των θα εγκαθίστανται τα Υδατοδρόμια. Το Δημόσιο μπορεί να εισπράττει από τη φορολογία, τα παράβολα των επιθεωρήσεων και να παίρνει τέλος 5% για τη δραστηριότητα των Υδατοδρομίων που θα κατασκευαστούν εκτός Ζωνών Λιμένα, ευθύνης ΥΠ.ΟΙΚ, καθώς και από τα υδάτινα πεδία.

Πρόταση:

Το τέλος 5% επί των εισιτηρίων ή του τιμήματος της ναύλωσης να αποδίδεται στους φορείς Διοίκησης και εκμετάλλευσης της έδρας του Υδατοδρομίου όταν αποθαλασσώνεται – προσθαλασσώνεται στις εγκαταστάσεις του, κατά τα ισχύοντα στην ακτοπλοΐα. Στις περιπτώσεις αποθαλάσσωσης - προσθαλάσσωσης από/σε υδάτινο πεδίο και Υδατοδρόμιο εκτός Ζώνης Λιμένα, το τέλος να αποδίδεται στο ΥΠ.ΟΙΚ.

Ε.

Στο Άρθρο 15α – Μεταβίβαση άδειας – Παραχώρηση λειτουργίας, αναφέρεται:

α) Ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου μπορεί να μεταβιβάσει την άδεια του σε φορέα που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 6. ( Άδεια υδατοδρομίου χορηγείται σε ιδιωτικών συμφερόντων ανώνυμη εταιρεία, σε Ε.Π.Ε. σε Ο.Ε. και σε Ε.Ε.Ε.)

ΣΧΟΛΙΟ

Ο φορέας που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 6 θα είναι ο κάτοχος της άδειας λειτουργίας. Για να έχει λάβει άδεια λειτουργίας πρέπει να έχει εκδοθεί η άδεια ίδρυσης και να έχει μεσολαβήσει η κατασκευή. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο (ως αποκλειστικός κάτοχος της άδειας ίδρυσης) αφού κατασκευάσει το Υδατοδρόμιο και έχει δαπανήσει τα χρήματα για τις κατασκευές θα μπορεί να την μεταβιβάσει;

Για ποιό λόγο δεν εκδίδεται η άδεια ίδρυσης στον ιδιωτικό φορέα εξ αρχής;

Με τον προτεινόμενο από τον νέο νόμο τρόπο ο ενδιαφερόμενος ιδιωτικός φορέας που προσφέρονταν αβίαστα μέχρι σήμερα να κατασκευάσει το υδατοδρόμιο, εξοικονομεί χρήματα τα οποία επιβαρρύνεται ο ασθμαίνων Δημόσιος τομέας. Ο ιδιωτικός φορέας θα κληθεί να αναλάβει τη λειτουργία του υδατοδρομίου, κάτι που προβλέπεται υποχρεωτικά στο προτεινόμενο νομοσχέδιο.

Υποκρύπτεται κάποιος άλλος λόγος που δεν αφήνεται ο ιδιώτης να επενδύσει με όρους που μόνο το δημόσιο ευνοούν;

Πρόταση:

Εφ όσον η άδεια ίδρυσης μπορεί έστω και εκ των υστέρων να μεταβιβαστεί στον ιδιωτικό φορέα, να εκδίδεται εξ αρχής στο όνομα του και να επιβαρύνεται το κόστος κατασκευής. Οι Δημόσιοι φορείς να μπορούν επιλέγουν τον τρόπο χρηματοδότησης είτε αιτούμενοι την άδεια ίδρυσης και να χρηματοδοτούν, είτε να την παραχωρούν εξ αρχής στον ιδιωτικό φορέα λειτουργίας που θα χρηματοδοτεί την εγκατάσταση.

Κε Υπουργέ,

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου διαγράφει μια απόλυτα επιτυχημένη και αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Η διαχείριση του έχει βασικό άξονα την ανάπτυξη του Λιμένα σε όφελος της Τοπικής κοινωνίας και της Χώρας ειδικότερα τώρα, στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης.

Τα σχόλια και οι θέσεις μας επί του θέματος αφορμή έχουν την δημοσιοποίηση του νέου σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια. Τα σχόλια μας γίνονται βάσει όσων γνωρίζουμε και έχουν δημοσιευτεί. Έχουμε πολλά ερωτηματικά για τις προτεινόμενες διατάξεις και δεν έχουμε τις απαντήσεις.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει εμπλακεί ενεργά, καθοριστικά και με πάθος στην Υπόθεση Υδατοδρόμια –Υδροπλάνα.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου έχει διενεργήσει παρόμοιους διαγωνισμούς μεθ΄ εκτέλεσης έργου από ιδιωτικό φορέα με μεγάλη επιτυχία σε όφελος του Δημοσίου και της τοπικής κοινωνίας.

Οι διαδικασίες θα πρέπει να απλουστεύονται να επιταχύνουν την ανάπτυξη και να θα εξοικονομούν πόρους από το Δημόσιο.

Στο πεδίο των υδατοδρομίων, εφ όσον θεωρείται αναπτυξιακή επένδυση, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις.

Γιατί επιχειρείται η αλλαγή του ισχύοντος επενδυτικού πλαισίου στις επενδύσεις για τα Υδατοδρόμια;

Ποια είναι η διαφορά από τις άλλες επενδύσεις των ιδιωτικών φορέων σε Δημόσια κτήματα;

Κε Υπουργέ,

Τον Απρίλιο του 2013 είχε γίνει προσπάθεια κατάργησης του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου όταν ενοποιήθηκαν όλα τα Λιμενικά Ταμεία της Ευβοίας υπό τον Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) Αντισταθήκαμε, Εξαιρεθήκαμε και Δικαιωθήκαμε.

Την ιδία περίοδο κάναμε παρέμβαση υπέρ του Τελωνειακού κλιμακίου Σκύρου το οποίο και αυτό τελούσε υπό κατάργηση, ζητήσαμε να το συστεγάσουμε στο Γραφείο του Λ.Τ. Σκύρου αναλαμβάνοντας τα έξοδα του και το Πετύχαμε.

Σήμερα, 3 χρόνια μετά, το Τελωνειακό κλιμάκιο Σκύρου έχει διατηρήσει τους 2 υπαλλήλους του και το Νησί της Σκύρου μπορεί να εξυπηρετείται στα αφορολόγητα καύσιμα στο Λιμάνι και στον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο Σκύρου και να προσδοκά ανάπτυξη από τον Θαλάσσιο και τον Αεροπορικό Τουρισμό.

Σήμερα, 3 χρόνια μετά το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου που λειτουργεί χωρίς υπάλληλο από το 2008, έχει καταφέρει να καταστήσει το Λιμένα Λιναριάς στο καλύτερο Δημόσιο Λιμάνι της Χώρας.

Αποδείξαμε έμπρακτα ότι οι αποφάσεις μας υλοποιούνται με στόχο την αναβάθμιση του Λιμένα του Νησιού.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου προβάλει το Δημόσιο που όλοι οι Έλληνες θέλουμε, όσο λίγοι φορείς του αφού διακρίνεται και βραβεύεται σε τομείς που δραστηριοποιούνται και διαγωνίζονται επιχειρηματικοί κολοσσοί και έχει τιμηθεί με,

Αργυρό βραβείο στα Βραβεία Περιβάλλοντος 2015 (Environmental Awards 2015),

Τιμητικό βραβείο στα Βραβεία Υποδομών 2015 (Facilities Management Awards 2015)

Χρυσό Βραβείο στα Βραβεία Τουρισμού 2015 (Tourism Awards 2015-) για την συνεισφορά του στον εισερχόμενο Τουρισμό

Χρυσό Βραβείο στα Βραβεία Τουρισμού 2016 για το πρόγραμμα Σκύρος 2016 (Πρακτική άσκηση Φοιτητών σε Λιμάνι - Τουριστικό Παρατηρητήριο)

Βραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας (Βραβεία Οικόπολις 2016).

Το Αδειοδοτημένο τουριστικό καταφύγιο του Λιμένα Λιναριάς παρουσιάζει αύξηση στις αφίξεις τουριστικών σκαφών της τάξης του 932% - εν μέσω ύφεσης- την τελευταία πενταετία, λόγω των καινοτόμων παροχών και των υπηρεσιών του. Το Λιμάνι της Λιναριάς θεωρείται το καλύτερο Δημόσιο Λιμάνι της Χώρας και ανταγωνίζεται τις καλύτερες ιδιωτικές Μαρίνες.

Το Λ.Τ. Σκύρου από το 2015 συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου. Περισσότεροι από 100 φοιτητές έκαναν την πρακτική τους άσκηση το 2015 και το 2016 για πρώτη φορά σε Λιμάνι στη Χώρα, στο Λιμάνι της Λιναριάς της Σκύρου.

Διενεργήθηκαν περιβαλλοντικές δράσεις και ενημερώσεις, Τουριστικό παρατηρητήριο στη Σκύρο, λειτούργησε Περιβαλλοντική κατασκήνωση στο Λιμάνι και προωθήθηκε η ορθή περιβαλλοντική ενημέρωση σε ντόπιους και ξένους.

Τον Ιούλιο του 2016 το Λ.Τ. Σκύρου και το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργάνωσαν την Πρώτη στην Ελλάδα Ακαδημία Περιβαλλοντικών Εκπαιδευτών στην οποία έκαναν Παρουσιάσεις και Διαλέξεις Πανεπιστημιακοί και υψηλόβαθμα στελέχη του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Κε Υπουργέ,

Τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου είναι υπερήφανα για το Δημόσιο χαρακτήρα του Λιμένα μας.

Και αγωνίζονται για να εκπροσωπούν τη Σκύρο και τη Χώρα παρέχοντας στο Λιμάνι της Σκύρου την καλύτερη ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου υπερασπίζεται το Δημόσιο χαρακτήρα του και προωθεί με αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες, και το Δημόσιο συμφέρον το οποίο για εμάς είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το κοινωνικό όφελος.

Το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου είναι υπέρ των ιδιωτικών επενδύσεων στα Δημόσια κτήματα όταν οι επενδύσεις έχουν αναπτυξιακό αντίκρισμα και είναι ωφέλιμες για την κοινωνία.

Κε Υπουργέ,

Δεν υπάρχει εγγύηση και αισιοδοξία ότι οι Δημόσιοι φορείς θα καταφέρουν, ανεξάρτητα ο καθένας, να εξασφαλίσουν κονδύλια για τις κατασκευές, τις άδειες λειτουργίας άρα και την ολοκλήρωση επαρκούς δικτύου υδατοδρομίων. Και κάτι τέτοιο θα θέσει σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του όλου εγχειρήματος.

Εάν αποτελεί Εθνικό στόχο η δημιουργία δικτύου Υδατοδρομίων γιατί η υλοποίησή του αφήνεται στην πρόθεση και τη δυνατότητα κάθε φορέα διαχείρισης;

Ο Τουρισμός ως Εθνικό κεφάλαιο και βασικός χρηματοδότης μιας πτωχευμένης Χώρας θα εξαρτάται από την διάθεση των προεδρείων των φορέων και τα ανύπαρκτα οικονομικά τους για το αν θα υλοποιηθεί ή όχι το απαιτούμενο δίκτυο;

Έχουμε διαρκή επαφή με τους εμπλεκόμενους με τα Υδατοδρόμια φορείς και ενδιαφερόμενους. Αυτό που έχουμε διαπιστώσει πως μετά από 2,5 χρόνια με ατέρμονες διαδικασίες (ενταγμένες στο… fast track) το ηθικό των εμπλεκομένων είναι σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο εξ αιτίας των μέχρι τώρα καθυστερήσεων.

Φοβόμαστε ότι το εγχείρημα θα αποτύχει εάν επιμείνετε στην χρηματοδότηση των κατασκευών από το Δημόσιο.

Η Υπηρεσία μας αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια, πρωτοστάτησε στις διαδικασίες σε Πανελλήνιο επίπεδο με μόνο κίνητρο την ανάπτυξη των τόπων, τον εμπλουτισμό του Ελληνικού Τουρισμού, την ανάπτυξη των μεταφορών και της ανακούφισης των απομακρυσμένων νησιών με τη δυνατότητα διακομιδής ασθενών με τα υδροπλάνα.

Η προοπτική του πολλαπλασιασμού των διασυνδέσεων των νησιωτικών περιοχών της Χώρας μας με τον κεντρικό κορμό της Χώρας μας συγκινεί.

Σπάζει την απομόνωση των νησιωτικών περιοχών.

Ανοίγει τα φτερά του Τουρισμού.

Ανακουφίζει τους κατοικούντες και ασθενούντες στην νησιωτική παραμεθόριο.

Η πραγματοποίηση των χαμηλών πτήσεων πάνω από τα Ελληνικά ακρογιάλια που θα αναδεικνύει τις ομορφιές της χώρας μας μόνο σε κινηματογραφικές ταινίες μέχρι τώρα απολαμβάναμε.

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να έχει πετάξει με αεροπλάνο και να μην κοιτάζει με συγκίνηση από το παράθυρο του αεροπλάνου έστω και από τα 30.000 πόδια ύψους, τις ομορφιές της Χώρας μας τα και Ελληνικά Νησιά.

Πόσο μάλλον όταν οι πτήσεις των υδροπλάνων θα γίνονται σε χαμηλά υψόμετρα. Θα αποτελούν τη καλύτερη διαφήμιση για τη Χώρα. Και μια από τις καλύτερες εμπειρίες στη ζωή όλων μας.

Κε Υπουργέ,

Θεωρούμε ότι θα λάβετε υπ όψη τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας.

Προσδοκούμε με αγωνία την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων και την έναρξη του πτητικού έργου.

Χωρίς εμπόδια,

Χωρίς αγκυλώσεις,

Με Δημόσια παρέμβαση που να διευκολύνει και να επιταχύνει και όχι να να δυσκολεύει και να αποθαρρύνει.

Να εξοικονομεί και όχι να επιβαρύνει.

Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, δεν υπάρχει χρόνος ούτε καν για αρνητικές σκέψεις.

Τα υδροπλάνα έπρεπε ήδη να πετούν.

Το μέλλον τους είναι Τώρα.

Με τιμή,

Εκ μέρους της Λιμενικής Επιτροπής του Λιμενικού Ταμείο Σκύρου,

Ο Πρόεδρος, Κυριάκος Αντωνόπουλος.

Σκύρος 8 Σεπτεμβρίου 2016".

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 30/10 07:31

    Κηφισιά: Θετική γνωμοδότηση για χρήση Γραφείων σε διατηρητέο (ξενοδοχείο ΠΑΛΛΑΣ)

  2. 30/10 07:30

    Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση τουριστών στο επτάμηνο

  3. 30/10 07:26

    Δήμος Γορτυνίας: Αίτημα για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων Καταδυτικού Τουρισμού

  4. 29/10 15:14

    Η ECTAA αντιτίθεται στους ανεφάρμοστους κανόνες για τις αποζημιώσεις στο προτεινόμενο Πακέτο Κινητικότητας Επιβατών

  5. 29/10 14:43

    Mitsis Grand Hotel | Νέος προορισμός πολυτελείας στη Ρόδο - ανακαίνιση 80 εκατ. ευρώ - Τι είπε η Όλγα Κεφαλογιάννη

  6. 29/10 13:56

    Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο

  7. 29/10 13:50

    Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ.

  8. 29/10 13:43

    H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας

  9. 29/10 13:37

    Νέο τοπόσημο και τουριστικό αξιοθέατο της Αθήνας ο Φαληρικός Όρμος - 93 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής

  10. 29/10 12:32

    Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας...

  11. 29/10 12:30

    Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS

  12. 29/10 10:00

    Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development

  13. 29/10 09:52

    Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Προβολή στην Ισπανία ως τουριστικός και κινηματογραφικός προορισμός

  14. 29/10 09:47

    Περιφέρεια Κρήτης | Προβολή της Κρήτης στις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου

  15. 29/10 09:18

    Τουρισμός | easyJet holidays: Εξαιρετικό το 2024, προσδοκίες για καλύτερο 2025 - Η Ελλάδα στους κύριους προορισμούς

  16. 29/10 08:59

    Κανάρια Νησιά: Διαδηλώσεις κατά της μετανάστευσης

  17. 29/10 07:26

    Μη έγκριση αυθαίρετης υπόγειας πισίνας στη μελέτη ανέγερσης 5άστερου ξενοδοχείου στην Ίο

  18. 29/10 07:25

    Δήμος Μετεώρων: Διαγωνισμός εκμίσθωσης για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος

  19. 29/10 07:22

    ΕΟΤ: Tαξίδι εξοικείωσης στην Πελοπόννησο για Σέρβους τουριστικούς πράκτορες

  20. 29/10 07:18

    Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στην Αμοργό

  21. 28/10 11:56

    MED | Σύνθετη τουριστική επένδυση στη Χαλκιδική ύψους έως 145 εκατ. ευρώ με δάνειο από το Ταμείο Ανάκαμψης

  22. 28/10 11:15

    Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία

  23. 28/10 07:23

    Συμμαχία American Hotel & Lodging Association και Procure Impact για την αξιοπρέπεια στην εργασία

  24. 27/10 22:03

    Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού για το κατάλυμα στο Λιμνοχώρι Αμυνταίου και τη δηλητηρίαση πελατών

  25. 27/10 15:29

    Η αναβίωση του Κολοσσού της Ρόδου εγχείρημα με όραμα ειρήνης στη Μεσόγειο | Γιώργος Μπαρμπούτης

  26. 27/10 14:10

    Ξενοδοχεία | 35 εκατ. ευρώ για τη ριζική ανακαίνιση του Athenaeum InterContinental

  27. 27/10 12:16

    Πανεπιστήμιο Πατρών: Διαγωνισμός για μίσθωση δωματίων ξενοδοχείων ή επιπλωμένων διαμερισμάτων στο Αγρίνιο

  28. 27/10 12:10

    Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Σήμα πιστοποίησης για τα βιώσιμα ξενοδοχεία

  29. 27/10 07:08

    Καρπενήσι | Δημοπρασία για εκμίσθωση ξενώνα στην πλατεία της Κοινότητας Ανιάδας

  30. 27/10 07:05

    Zagori Fiction Days στη Βίτσα Ζαγορίου

  31. 26/10 16:36

    Η Κύπρος με ελάχιστα αποθέματα νερού

  32. 26/10 16:00

    Mέλη της ΕΛΙΜΕ τα Λιμενικά Ταμεία Καλύμνου, Λήμνου, Ναυπλίου και Πρέβεζας

  33. 26/10 11:00

    E.Ξ. Ρόδου | Συζήτηση των μελών για τα προβλήματα στην περιοχή Λίνδου και Νότιας Ρόδου

  34. 26/10 07:38

    Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο για τον Κρητικό τρόπο ζωής στο Ηράκλειο

  35. 26/10 06:34

    ΕΟΤ | Πρόσκληση για τις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ.

  36. 25/10 14:33

    Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | Open Plan 2024–2025 | Υποβολή αιτήσεων για όλα τα εργαστήρια έως τις 3 Νοεμβρίου

  37. 25/10 13:37

    Η χωροθέτηση μαρινών, ιδιαίτερα σε περιοχές που είναι πιο αναγκαίες, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη

  38. 25/10 12:39

    Global DMC 2024: Η Αθήνα και τα Ελληνικά νησιά κορυφαίοι προορισμοί στον κόσμο για συνέδρια και εκδηλώσεις

  39. 25/10 12:33

    7η Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών στα Χανιά

  40. 25/10 12:19

    ΙΝΣΕΤΕ | Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στο 9μηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024

  41. 25/10 12:08

    Πάνω από 4.000 συμμετοχές από 28 χώρες σε 63 δράσεις στο Navarino Challenge 2024

  42. 25/10 11:26

    Συνάντηση CLIA- Μητσοτάκη: Συνεργασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

  43. 25/10 11:02

    Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ | Ποια είναι η κατάταξη της Ελλάδας και ανταγωνιστριών χωρών στον δείκτη Travel & Tourism Development Index 2024

  44. 25/10 10:20

    Τουρισμός | Οι 5 τάσεις των Αμερικανών στα ταξίδια του 2025

  45. 25/10 10:06

    Έργα αστικών αναπλάσεων στις Σέρρες και το Λιτόχωρο

  46. 25/10 07:36

    Τα πτηνά συντροφιάς κατακλύζουν τα Τρίκαλα

  47. 25/10 07:30

    Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Ψήφισμα για τα προβλήματα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό

  48. 25/10 07:29

    Δήμος Ναυπακτίας: Κατά της ανάπτυξης υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου στον Πατραϊκό Κόλπο

  49. 25/10 07:22

    Ο αναπληρωτής CEO της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος επίτιμος δημότης Πάτμου

  50. 24/10 18:27

    Πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος του παλαιού αερολιμένα Πάρου

  51. 24/10 16:13

    Costa Cruises: Ακυρώνονται προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιέρας στη Σαντορίνη το 2025

  52. 24/10 14:46

    Επιμελητήριο Ηρακλείου: Νέα πρόταση χρηματοδότησης για το καταδυτικό πάρκο στη Σταλίδα

  53. 24/10 14:09

    Το ΑΙ θα μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών έως το 2035

  54. 24/10 14:06

    Ά. Γκερέκου: Το TUI Futureshapers Greece αντανακλά τις κοινές αξίες για βιώσιμο τουρισμό

  55. 24/10 13:49

    ETC: Αυξημένη διάθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια το φθινόπωρο-χειμώνα | Το 5% επιλέγει Ελλάδα

  56. 24/10 13:49

    Τουρισμός | Βαλεαρίδες Νήσοι: Έμφαση στη χειμερινή περίοδο - 10 εκατ. αεροπορικές θέσεις, +8,5% από πέρυσι

  57. 24/10 12:55

    SKY express: Ξεκίνησε η νέα σύνδεση Αθήνα - Τίρανα

  58. 24/10 12:30

    Πρόστιμο 50 εκατ. δολ. στην American Airlines για κακομεταχείριση ατόμων με ειδικές ανάγκες

  59. 24/10 12:27

    Eurowings: Νέες συνδέσεις με Ηράκλειο και Πρέβεζα το καλοκαίρι του 2025

  60. 24/10 12:06

    Transavia France: Νέα σύνδεση Μασσαλία – Αθήνα το καλοκαίρι του 2025

  61. 24/10 11:51

    TUI: Δύο Ελληνικά νησιά στους 5 δημοφιλέστερους φθινοπωρινούς προορισμούς για τους Σουηδούς

  62. 24/10 11:42

    Ερμιόνη: Πρώτη πτήση της Hellenic Seaplanes πάνω από την Πελοποννησιακή Ριβιέρα

  63. 24/10 11:22

    Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Χρηματοδότηση σε 234 επενδυτικά σχέδια ΜμΕ

  64. 24/10 11:15

    Η Ελλάδα προβάλλεται ως προορισμός τουρισμού περιπέτειας στη βρετανική αγορά

  65. 24/10 11:03

    Πρόγραμμα ‘‘FutureShapers Greece’’ | Εκπαίδευση 1.000 επιχειρηματιών και επαγγελματιών στη βιώσιμη ανάπτυξη

  66. 24/10 10:23

    Ε.Ξ.Μαγνησίας - ΕΟΤ | Ομάδα εργασίας για την προώθηση των πτήσεων και την τουριστική προβολή της Μαγνησίας

  67. 24/10 07:38

    Ελληνικό: Αρχαία σε κατάχωση - αποκαλύφθηκαν κατά την ανέγερση 3 πενταώροφων κτηρίων κατοικιών

  68. 24/10 07:36

    Ζήτηση ακινήτων στη Λάρνακα από Λιβανέζους επενδυτές

  69. 24/10 07:31

    Marketing Greece | Συμβουλευτικές υπηρεσίες στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων

  70. 24/10 07:29

    Μειώνεται ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο

  71. 24/10 07:27

    Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού

  72. 23/10 19:11

    Πρόγραμμα κατάρτισης για την επανειδίκευση  και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τουρισμό

  73. 23/10 17:03

    Aegean Airlines: Νέα εποχική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος το καλοκαίρι του 2025

  74. 23/10 16:39

    Amex GBT: Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2025 – Πώς μπορούν να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία

  75. 23/10 15:55

    Γενική συνέλευση της Ε.Ξ. Σαντορίνης | Το μέλλον κερδίζεται από αυτούς που το δημιουργούν

  76. 23/10 15:11

    Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Thomas Cook από την ESky Group

  77. 23/10 14:58

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην παρουσίαση του προγράμματος ‘"FutureShapers Greece"

  78. 23/10 14:14

    Κέρκυρα | Θαλάσσια πολιτιστική διαδρομή: Οι 195 βομβαρδισμοί της Κέρκυρας στον Β’ ΠΠ

  79. 23/10 13:57

    CNT: Πέντε Αθηναϊκά μπαρ στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2024

  80. 23/10 13:02

    Smartwings: Νέες συνδέσεις τσάρτερ από Πολωνία με Χανιά, Ρόδο και Θεσσαλονίκη το 2025

  81. 23/10 12:48

    Το σχόλιο του προέδρου του ΞΕΕ για τη Σαντορίνη και τη μετάβαση σε ένα "ποιοτικό αύριο"

  82. 23/10 12:39

    Lonely Planet: Οι 10 τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2025 – Οι 30 καλύτεροι προορισμοί της χρονιάς

  83. 23/10 12:32

    Τουρισμός | On the Beach: Κυρίαρχη η Τουρκία στα πακέτα διακοπών των Βρετανών - πτώση τιμών στα ελληνικά ξενοδοχεία

  84. 23/10 12:00

    FedHATTA: Έγκαιρη παρέμβαση του υπουργείου Τουρισμού για να ανασταλεί το κλείσιμο του Μουσείου Παλαιόπολης στην Κέρκυρα

  85. 23/10 11:27

    Βραχυχρόνια μίσθωση | Προορισμός όλου του χρόνου η Αθήνα, + 31% η ζήτηση τον Δεκέμβριο

  86. 23/10 10:55

    Τρεις τουριστικές επενδύσεις της "νέας εποχής", που θα διαμορφώσουν νέους προορισμούς

  87. 23/10 10:23

    Star Alliance | Ενδυνάμωση του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού για μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία

  88. 23/10 07:16

    Περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών

  89. 23/10 07:14

    Γιάννης Ρέτσος: Το ΙΟΒΕ είναι το σημαντικότερο think tank της χώρας

  90. 23/10 07:11

    ΙΟΒΕ: Η ελληνική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις

  91. 23/10 07:06

    O κίνδυνος των τιμών των κατοικιών για τα νοικοκυριά

  92. 23/10 07:01

    Τα μεγέθη και οι τάσεις των Κατασκευών στην Ελλάδα

  93. 22/10 19:04

    Τα υψηλότερα ποσοστά Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων στους κλάδους της αγροτικής δραστηριότητας και εστίασης

  94. 22/10 18:13

    ΕΛΣΤΑΤ | 7 εκατ. αφίξεις και 33 εκατ. διανυκτερεύσεις τον Αύγουστο στα κλασικά καταλύματα

  95. 22/10 16:16

    Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία

  96. 22/10 15:28

    Πιο αποτελεσματικός και οικολογικός ευρωπαϊκός εναέριος χώρος - Εγκρίθηκαν νέοι κανόνες στις πτήσεις

  97. 22/10 14:26

    830 εκατ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα από τη βραχυχρόνια μίσθωση - πόσα είναι τα επίσημα Airbnb στην Ελλάδα

  98. 22/10 14:01

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | Βρετανοί, Γάλλοι και Ευρωπαίοι εκτός ΕΕ "έριξαν" τις εισπράξεις τον Αύγουστο

  99. 22/10 13:37

    M. Γιαννόπουλος | Το 51% των τουριστικών επενδυτών θα επέλεγαν ξανά τη χώρα μας - Σχέδια για επέκταση της Melia

  100. 22/10 13:33

    Η Ρόδος τίμησε για άλλη μία φορά τους πιστούς φίλους της