CLIA: Στροφή της κρουαζιέρας σε καινοτόμες περιβαλλοντικές τεχνολογίες
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, δημοσίευσε την Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών της Παγκόσμιας Βιομηχανίας Κρουαζιέρας για το 2023, που δείχνει την ξεκάθαρη πρόοδο του κλάδου στην προώθηση της ατζέντας για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα.
Τα στοιχεία του Βιβλίου Παραγγελιών του 2023 δείχνουν ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέα πλοία, με 44 νέα κρουαζιερόπλοια υπό κατασκευή μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ανεβάζοντας σε 62 δισεκατομμύρια δολάρια τις επενδύσεις των εταιρειών από το 2019. Από αυτά τα νέα πλοία, τα 25 θα είναι με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και τα 7 είτε έτοιμα για χρήση μεθανόλης κατά την παράδοση είτε με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων που θα επιταχύνουν τη θαλάσσια μετάβαση προς ένα μέλλον καυσίμων χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Μεταξύ των παραδειγμάτων προόδου που αναφέρονται στην Έκθεση περιλαμβάνεται και ο αριθμός των πιλοτικών προγραμμάτων εναλλακτικών καυσίμων και δοκιμών που εφαρμόζονται επί του παρόντος σε κρουαζιερόπλοια. Επιπλέον, ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων που θα πλέουν ή θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους τα επόμενα πέντε χρόνια, είτε θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα είτε θα μπορούν να ενσωματώνουν καύσιμα μηδενικού άνθρακα όταν αυτά καταστούν διαθέσιμα. Η Έκθεση της CLIA του 2023 παρουσιάζει, επίσης, άλλες σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για τη μείωση των εκπομπών κατά τον ελλιμενισμό τους και εν πλω, όπως τα συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά, τα οποία επιτρέπουν στα κρουαζιερόπλοια να σβήνουν τους κινητήρες για σημαντική μείωση των εκπομπών, ενώ βρίσκονται στο λιμάνι.
Όλο και περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας διαφοροποιούν τις ενεργειακές τους λύσεις, περιλαμβάνοντας κινητήρες πολλαπλών καυσίμων, δοκιμάζοντας τεχνολογίες κυψελών καυσίμων, αιολική ενέργεια (συμπεριλαμβανομένης τεχνολογίας σταθερών πανιών solid sail), καθώς και φωτοβολταϊκές λύσεις και αποθήκευση μπαταριών για εξοικονόμηση ενέργειας. Συστήματα αξιολόγησης αποτελεσματικότητας χρησιμοποιούνται τώρα σε 171 πλοία μελών της CLIA, που αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου στόλου, ενώ έχει προγραμματιστεί να προστεθούν πολλά ακόμα.
Επιπλέον, οι εταιρείες κρουαζιέρας αναζητούν την ευελιξία στα καύσιμα, επενδύοντας σήμερα σε τεχνολογίες πρόωσης με δυνατότητες μετατροπής στο μέλλον – με 32 πιλοτικά έργα και συνεργατικές πρωτοβουλίες σε εξέλιξη με παραγωγούς βιώσιμων καυσίμων και εταιρείες κινητήρων.
Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA, Kelly Craighead, δήλωσε: «Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να μεταμορφώνουν τον σύγχρονο στόλο, ώστε να προστατεύουν τους ωκεανούς, τον αέρα και τους προορισμούς που απολαμβάνουν εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Τα στοιχεία μας δείχνουν μια σταδιακή αλλαγή στην υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών από τις εταιρείες μέλη μας. Ήδη σήμερα οι εταιρείες κρουαζιέρας κατασκευάζουν τα πλοία του μέλλοντος, που θα κινούνται με νέες, πιο βιώσιμες τεχνολογίες κινητήρων. Η εισαγωγή αυτών των νέων τεχνολογιών και τα πολλά πιλοτικά προγράμματα και οι δοκιμές που εφαρμόζονται, αποκαλύπτουν πως ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι καινοτόμος και πρωτοπόρος στην υιοθέτηση τεχνολογιών που μας βοηθούν να πλεύσουμε σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον».
Η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων παραμένει απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και υπογραμμίζει την ανάγκη οι κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις ερευνητικές προσπάθειες για να επιταχύνουν την ανάπτυξη αυτών των καυσίμων, ώστε να είναι ασφαλή, βιώσιμα και διαθέσιμα προς χρήση.
Ο Πρόεδρος της CLIA, Pierfrancesco Vago, δήλωσε: «Η επίτευξη των συλλογικών μας φιλοδοξιών βιωσιμότητας απαιτεί σημαντικές επενδύσεις από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Ο κλάδος της κρουαζιέρας, ως μέρος του ευρύτερου ναυτιλιακού τομέα, κάνει αυτό που του αναλογεί, χτίζοντας το μέλλον της κρουαζιέρας στα πλοία μας σήμερα. Χρειαζόμαστε τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις ερευνητικές προσπάθειες, καθώς και να παρέχουν ένα σαφές και σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε οι προμηθευτές καυσίμων και όλοι οι εμπλεκόμενοι να μπορούν να κάνουν την κρίσιμη δουλειά που απαιτείται».
Τα στοιχεία της Έκθεσης δείχνουν ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας μέλη της CLIA συνεχίζουν το έργο τους για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Τα κυριότερα σημεία προόδου περιλαμβάνουν:
Δυνατότητα Παράκτιας Ενεργειακής Υποστήριξης (SSE) – Η ηλεκτροδότηση πλοίων από την ξηρά επιτρέπει την απενεργοποίηση των κινητήρων, μειώνοντας τις εκπομπές έως και 98%, ανάλογα με το μείγμα των πηγών ενέργειας, ενόσω ένα πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι, σύμφωνα με μελέτες που διενεργήθηκαν από λιμενικές αρχές ανά τον κόσμο και από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ.
· Από το σύνολο του στόλου των εταιρειών-μελών της CLIA, 120 πλοία (46% του συνόλου και αύξηση 48% έναντι του 2022) είναι εξοπλισμένα για ηλεκτροδότηση από την ξηρά, ενώ το 86% των πλοίων των μελών της CLIA (που αντιπροσωπεύουν το 95% της παγκόσμιας χωρητικότητας επιβατών) που θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι το 2028, θα διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα.
· Σήμερα, 32 λιμάνια (σε σύγκριση με 29 λιμάνια το 2022) διαθέτουν τουλάχιστον μία θέση κρουαζιέρας με δυνατότητα plug-in, αντιπροσωπεύοντας λιγότερο από το 2% των λιμανιών του κόσμου.
· Έως το 2028 αναμένονται περισσότερα από 210 πλοία με δυνατότητα SSE, συν επιπλέον πλοία που θα εξοπλιστούν εκ των υστέρων με αυτή τη δυνατότητα, αντιπροσωπεύοντας συνολικά το 72% των πλοίων και το 74% της παγκόσμιας χωρητικότητας επιβατών.
· Το 2022, η CLIA ανακοίνωσε πως τα μέλη της έχουν δεσμευτεί ότι όλα τα πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια ικανά να παρέχουν ηλεκτροδότηση από την ξηρά θα είναι εξοπλισμένα είτε να χρησιμοποιούν SSE έως το 2035 είτε να μπορούν να χρησιμοποιούν διαθέσιμες εναλλακτικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών στο λιμάνι.
· Ως μέρος του προγράμματος της Ε.Ε. «Fit-for-55», έως το 2030, τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης θα πρέπει να διαθέτουν SSE, γεγονός που θα επιταχύνει περαιτέρω τις διαθέσιμες επενδύσεις λιμενικής υποδομής σε αυτήν την περιοχή.
Συστήματα Προηγμένης Επεξεργασίας Λυμάτων – Ως μέρος της συνολικής έμφασης που δίνουν στη βιωσιμότητα, οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν δεσμευτεί να μην απορρίπτουν ακατέργαστα λύματα οπουδήποτε στον κόσμο, κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας τους.
· Στον στόλο των εταιρειών-μελών της CLIA, 202 πλοία (77% του συνόλου), που αντιπροσωπεύουν το 80% της παγκόσμιας χωρητικότητας επιβατών (αύξηση 12% έναντι του 2022) είναι εξοπλισμένα με συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων. Αυτά τα συστήματα λειτουργούν με υψηλότερα πρότυπα από ό,τι οι παράκτιες μονάδες επεξεργασίας σε πολλές πόλεις.
· Όλα τα νεότευκτα πλοία των εταιρειών-μελών της CLIA θα διαθέτουν συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων —ανεβάζοντας το σύνολο σε 242 πλοία, που αντιπροσωπεύουν το 80% του στόλου και το 84% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
· Επιπλέον, από το 2019, ο αριθμός των πλοίων με συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων, ικανών να πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα της Ειδικής Περιοχής της Βαλτικής Θάλασσας, έχει αυξηθεί κατά 167%. Σήμερα, σχεδόν το ένα τρίτο των πλοίων-μελών της CLIA έχουν αυτήν την ικανότητα.
Ανανεώσιμα καύσιμα και εναλλακτικές πηγές ενέργειας – Αρκετές εταιρείες μέλη της CLIA δοκιμάζουν, χρησιμοποιούν και ενσωματώνουν σε πλοία νέας κατασκευής τη δυνατότητα να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων βιοκαυσίμων και καυσίμων συνθετικού άνθρακα.
· Από τον στόλο των μελών της CLIA, τέσσερα πλοία που πλέουν σήμερα χρησιμοποιούν ανανεώσιμα βιοκαύσιμα ως πηγή ενέργειας, ενώ άλλα τέσσερα υπό κατασκευή πλοία αναμένεται να διαμορφωθούν για ανανεώσιμα βιοκαύσιμα.
· Επιπλέον, 24 πλοία κάνουν επί του παρόντος δοκιμές βιοκαυσίμων και δύο κάνουν δοκιμές συνθετικών καυσίμων άνθρακα.
· Επτά υπό κατασκευή πλοία αναμένεται να λειτουργούν με καύσιμα μηδενικού άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που προβλέπεται να χρησιμοποιούν πράσινη μεθανόλη και δύο που προβλέπεται να χρησιμοποιούν πράσινο υδρογόνο.
· Το 15% των κρουαζιερόπλοιων νέας κατασκευής που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να εξοπλιστούν με αποθήκευση μπαταριών ή/και κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή υβριδικής ενέργειας.
Υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) – Καθώς η βιομηχανία κρουαζιέρας αναμένει τη μετάβαση σε ένα μέλλον βιώσιμων και ανανεώσιμων καυσίμων, πολλά κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Τα πλοία που έχουν σχεδιαστεί με κινητήρες LNG και συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου μπορούν να στραφούν σε βιολογικό ή συνθετικό LNG στο μέλλον, με ελάχιστες ή καθόλου τροποποιήσεις.
· Η Έκθεση του 2023 διαπιστώνει ότι το 48% (σε επίπεδο χωρητικότητας) των νεότευκτων πλοίων θα σχεδιαστεί με κινητήρες LNG και συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου. Αυτά τα πλοία αποτελούν μέρος μιας μελλοντικής γενιάς πλοίων, που θα μπορούν να κινούνται με ανανεώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα μόλις οι πάροχοι καυσίμων είναι σε θέση να τα διαθέσουν σε ευρεία κλίμακα.
· Με βάση τις αναλύσεις του SeaLNG και άλλων, το LNG είναι επί του παρόντος το ορυκτό καύσιμο που είναι διαθέσιμο σε ευρεία κλίμακα, το οποίο έχει τις καλύτερες επιδόσεις στη μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών. Το LNG έχει ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων, μειώνει τις εκπομπές NOx κατά περίπου 85% και επιτυγχάνει έως και 20% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
* Τα βιώσιμα, ανανεώσιμα καύσιμα πλοίων μπορούν να περιλαμβάνουν βιοκαύσιμα, συνθετικά καύσιμα άνθρακα και άλλες προηγμένες προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένων καυσίμων μηδενικού άνθρακα, όπως η πράσινη μεθανόλη και το πράσινο υδρογόνο.
17/11 16:35
17/11 07:55
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
17/11 07:14
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
17/11 07:09
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
17/11 06:54
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
17/11 06:21
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
17/11 04:17
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
16/11 19:59
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
16/11 14:10
16/11 11:45
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
16/11 11:21
16/11 11:20
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
16/11 01:13
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
16/11 01:08
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
15/11 15:49
15/11 15:12
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
15/11 15:01
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
15/11 14:56
15/11 14:52
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
15/11 14:50
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
15/11 14:09
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
15/11 12:35
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
15/11 11:59
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
15/11 11:52
15/11 11:20
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
15/11 10:26
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
15/11 07:53
15/11 07:51
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
15/11 07:43
15/11 07:37
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
15/11 07:34
14/11 23:06
14/11 22:41
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
14/11 22:36
14/11 17:59
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο
14/11 17:19
Τα τουριστικά έσοδα αποπληθωρισμένα είναι σαφώς χαμηλότερα από το 2019
14/11 16:54
14/11 16:45
Ε.Ξ. Μεσσηνίας | Υπάρχει μια απαξίωση του ξενοδοχειακού κλάδου εκ μέρους της κυβέρνησης
14/11 16:39
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
14/11 15:19
TUI: Πιο ισχυρή παρουσία στην Τσεχία – Τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός η Κρήτη
14/11 14:30
14/11 14:18
Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών
14/11 14:07
14/11 13:41
14/11 13:28
14/11 12:49
«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας
14/11 12:39
14/11 12:16
Juneyao Airlines: Συνεργασία κοινού κωδικού με την Aegean για 7 συνδέσεις από την Αθήνα
14/11 12:10
14/11 11:59
Lufthansa | 11 ελαφρά τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση πάνω από τον Ατλαντικό
14/11 11:46
SPIEGEL Online | Tο χωριό της Πελοποννήσου που μάχεται με τον αφανισμό
14/11 11:28
Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων
14/11 07:15
14/11 07:10
Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον δήμο Θεσσαλονίκης
14/11 07:06
14/11 07:04
14/11 07:00
13/11 16:47
13/11 16:19
Τουρισμός: Οι Βρετανοί και oι Αμερικανοί αποφεύγουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης για ταξίδια
13/11 15:17
13/11 14:44
Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | ΙΟΒΕ: Προτάσεις για την ευημερία πολιτών και επιχειρήσεων
13/11 14:33
Air France | Δωρεάν Wi-Fi εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας σε όλα τα αεροσκάφη της
13/11 14:28
13/11 14:20
Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | 13η βάση στο Λούτον το 2025 με πτήσεις και σε ελληνικά νησιά
13/11 14:14
Όμιλος Lufthansa | 12.000 εβδομαδιαίες πτήσεις σε 300 προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
13/11 14:03
Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards
13/11 13:02
Condor: Αυξημένη συχνότητα πτήσεων σε 9 δρομολόγια προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
13/11 12:52
Aegean Airlines: Πτήσεις κοινού κωδικού με την Discover για καλοκαιρινές συνδέσεις από τη Γερμανία
13/11 12:17
Η Κρήτη φλερτάρει με το 1 εκατ. αφίξεις από τη βρετανική αγορά | +10% οι προκρατήσεις για το 2025
13/11 11:39
Ελληνικός τουρισμός: +18,3% οι αφίξεις Ινδών στην Ελλάδα το περασμένο 12μηνο
13/11 11:28
"Κορυφαίος Αναδυόμενος Προορισμός" η Κάρπαθος στα Greek Travel Awards στην WTM του Λονδίνου
13/11 11:13
COP29: Δυναμική ένταξη του τουρισμού στις δράσεις για την κλιματική αλλαγή
13/11 10:45
TUI Care Foundation και ΑΡΧΕΛΩΝ απελευθερώνουν θαλάσσια χελώνα με πομπό στην Ελλάδα
13/11 10:26
13/11 09:45
Τουρισμός | Η Alltours αναδείχθηκε πρώτη στην εμπιστοσύνη των Γερμανών ταξιδιωτών μεταξύ των t.o.'s
13/11 07:49
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο και Σαντορίνη
13/11 07:43
Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort
13/11 07:38
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο
13/11 07:30
13/11 07:25
12/11 22:36
Γνώμη | Η «Αναγέννηση» του ρόλου του Ταξιδιωτικού Πράκτορα: Μια Σύγχρονη Ανάγκη
12/11 22:19
12/11 22:13
Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας στην Αγχίαλο
12/11 18:23
Neue Zürcher Zeitung | Γιάννης Μπουτάρης, ένας μοναδικός πολιτικός και δήμαρχος
12/11 18:20
WELT | COP29: Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα στο Κατάρ;
12/11 18:14
Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη
12/11 17:22
Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας
12/11 15:05
12/11 14:39
12/11 13:50
Philoxenia '24 | “Philoxenia & Culture”: 70 φωτογράφοι αφηγούνται την ιστορία της χώρας μας
12/11 13:45
FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη
12/11 13:23
Ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα στο Ηράκλειο και τα Χανιά για χειμερινά πακέτα
12/11 13:10
12/11 13:07
12/11 12:40
Oι περισσότεροι φορείς στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουν υποστεί κυβερνοεπίθεση
12/11 11:32
12/11 10:50
Τουρισμός | Το διαδίκτυο και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εμπνέουν τους Βρετανούς για τις διακοπές τους
12/11 07:30
Άδειες για πισίνες σε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Ανατολική Μάνη
12/11 07:28
Άδειες για χρήση νερού από γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία της Μυκόνου
12/11 07:21
Ψηφιακή εφαρμογή για τα μονοπάτια του Μύθου και της Φύσης στη Ρόδο
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
"Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
( 0 )