Ξενοδοχεία | Μελέτη: Γιατί οι κριτικές χωρίς λέξεις δίνουν υψηλότερη βαθμολογία
28 Oct 2024, 11:15 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
TornosNews.gr
Οι κριτικές ξενοδοχείων σε πλατφόρμες όπως το TripAdvisor, η Google ή η Booking Holdings μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις κρατήσεις ξενοδοχείων, είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο. Τι συμβαίνει όμως όταν ένας πελάτης αφήνει μια αξιολόγηση μόνο με αστέρια ή σημεία στίξης χωρίς συνοδευτικό κείμενο;
Ακριβώς αυτό το θέμα διερεύνησε μελέτη των καθηγητών Juan Pedro Mellinas και Verónica Leoni από το Πανεπιστήμιο των Βαλεαρίδων Νήσων, με τίτλο "Beyond Words: Unveiling the Implications of Blank Reviews in Online Rating Systems".
Η έρευνα ανέλυσε σχεδόν μισό εκατομμύριο κριτικές ξενοδοχείων από την Booking Holdings, καταλήγοντας σε μια σαφή διαπίστωση: οι κριτικές με λιγότερες λέξεις τείνουν να λαμβάνουν υψηλότερες βαθμολογίες.
Οι ερευνητές παρατήρησαν μάλιστα μια σημαντική διαφορά μεταξύ των κριτικών που περιέχουν λέξεις, ακόμη και μια, και των κριτικών με σημεία στίξης: οι κριτικές χωρίς κείμενο λαμβάνουν 17% υψηλότερη βαθμολογία από εκείνες με κριτική μιας λέξης, είπε ο Juan Pedro Mellinas.
Η Booking Holdings παρέχει δύο ξεχωριστές ενότητες για σχόλια: ένα για τα θετικά σημεία των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και εγκαταστάσεων και ένα για τα αρνητικά. Οι ερευνητές εξέτασαν εάν η συσχέτιση μεταξύ του αριθμού των λέξεων και των σημείων στίξης ήταν η ίδια και για τις δύο ενότητες.
Η ανάλυση αποκάλυψε μερικά εκπληκτικά αποτελέσματα. Ο κ.Mellinas είπε: «Για τις αρνητικές κριτικές, υπάρχει μια σαφής τάση: όσο περισσότερες λέξεις υπάρχουν, τόσο μικρότερη είναι η βαθμολογία».
"Ωστόσο, ένα διαφορετικό μοτίβο προκύπτει με τις θετικές κριτικές: όσο περισσότερες λέξεις περιέχει μια κριτική, τόσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία. Αυτό ισχύει, όμως για κριτικές με έως και 79 λέξεις. Μετά από αυτό το σημείο, η βαθμολογία αρχίζει να μειώνεται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των λέξεων", τόνισε
Γιατί οι μεγαλύτερες κριτικές συγκεντρώνουν χαμηλότερες βαθμολογίες; Η ανθρώπινη φύση παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή την τάση.
Σύμφωνα με τον Juan Pedro Mellinas, τα ευρήματα αυτής της έρευνας υποδηλώνουν ότι «το κίνητρο για τη σύνταξη κριτικών τείνει να είναι ισχυρότερο όταν η εμπειρία είναι αρνητική». Αντίθετα, οι ικανοποιημένοι πελάτες συχνά αισθάνονται λιγότερο υποχρεωμένοι να γράψουν μια λεπτομερή κριτική. Αντίθετα, είναι πιο πιθανό να δώσουν απλά μια βαθμολογία, είτε με αστέρια ή με ένα σημείο στίξης.
«Είναι άλλο να κάνεις κλικ σε μια αριθμητική βαθμολογία, η οποία διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα, και άλλο να αφιερώνεις αρκετά λεπτά για να επεξεργάζεσαι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ξενοδοχείου όπου έμεινες», εξηγεί ο ερευνητής.
Οι πλατφόρμες επιτρέπουν την αξιολόγηση χωρίς κριτικές
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ενώ η Booking Holdings και η Google επιτρέπουν στους χρήστες να βαθμολογούν ξενοδοχεία χωρίς να απαιτείται γραπτή κριτική, άλλες πλατφόρμες όπως το TripAdvisor απαιτούν έναν ελάχιστο αριθμό συμβόλων/λέξεων κειμένου για να συνοδεύουν την αξιολόγηση, ώστε να δικαιολογήσουν την κριτική του ξενοδοχείου.
Σύμφωνα με τον κ.Mellinas, τα συστήματα που χρησιμοποιούνται από την Booking Holdings και την Google οδηγούν σε μεγαλύτερο όγκο κριτικών, ειδικά από «τεμπέληδες ή χωρίς κίνητρα» χρήστες που διστάζουν να γράψουν. Ως αποτέλεσμα, αυτοί οι πελάτες τείνουν να δίνουν υψηλότερες βαθμολογίες, γεγονός που ενισχύει τη μέση βαθμολογία των ξενοδοχείων σε αυτές τις πλατφόρμες.
Αντίθετα, η προσέγγιση του TripAdvisor οδηγεί σε λιγότερες κριτικές ξενοδοχείων συνολικά, αλλά παρέχει πιο λεπτομερείς πληροφορίες στους αναγνώστες.
διαβάστε ακόμα
- Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν 19/11 | 15:21
- Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ 19/11 | 13:43
- Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους! 17/11 | 16:35
- Ξενοδοχεία | Τα οφέλη από μια βιώσιμη προσέγγιση των τροφίμων 14/11 | 11:28
- Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο 15/11 | 07:53
- Νέες δωρεές από ξενοδοχεία 14/11 | 07:06
- Wyndham Travel Packages: Νέα δυνατότητα κράτησης διαφορετικών υπηρεσιών για τα μέλη Wyndham Rewards 13/11 | 14:03
- Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρόδο 13/11 | 07:38
- Navarino Environmental Observatory (ΝΕΟ) | Aνανέωση συνεργασίας για τα επόμενα 5 έτη 12/11 | 18:14
- Υιοθεσία πάρκου Καρτερίας και νησίδας από το ξενοδοχείο Rhodos Horizon Resort 13/11 | 07:43
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 4 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ