Τουρισμός | Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απογειώσει το ανθρώπινο ταλέντο- συζήτηση στην έκθεση FITUR

28 Jan 2024, 13:02 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TornosNews.gr

Τουρισμός | Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απογειώσει το ανθρώπινο ταλέντο- συζήτηση στην έκθεση FITUR

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

"Η τεχνητή νοημοσύνη έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από απειλές. Εφόσον έχουμε ανοιχτό μυαλό και προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τις δυνατότητές της. Αυτό το εργαλείο πρέπει να είναι συμπληρωματικό της ανθρώπινης ζεστασιάς και γνώσης, χαρακτηριστικά που είναι πολύ ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού".

Αυτό υπογράμμισε η Polina Grek, Επικεφαλής του Ακαδημαϊκού Τμήματος στο HTL International School, μιλώντας στην εκδήλωση για την "σύζευξη" του ανθρώπινου ταλέντου με την τεχνητή νοημοσύνη στην τουριστική βιομηχανία, που οργάνωσε το Τμήμα  FITUR TALENT της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού FITUR, στη Μαδρίτη. Η έκθεση ολοκληρώθηκε σήμερα (24-28 Ιανουαρίου).

«Το κύριο πλεονέκτημα της τεχνητής νοημοσύνης είναι η ικανότητά της να συλλέγει και να αναλύει μεγάλες ποσότητες δεδομένων για να προσφέρει εξατομικευμένες συστάσεις, να βελτιώνει τις εξατομικευμένες διαδικασίες συστάσεων και να παρέχει ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση», τόνισε η κυρία Grek, η οποία, πάντως, αναγνώρισε ότι αυτό το εργαλείο μπορεί επίσης να δημιουργήσει δυσπιστία, ειδικά σε θέματα όπως η επακόλουθη μετατόπιση της τεχνητής νοημοσύνης σε θέσεις εργασίας ή όσον αφορά τις ηθικές επιπτώσεις.

Στο τέλος της παρουσίασής της, η Polina Grek αποκάλυψε ότι μέρος της ομιλίας της δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας ένα Chat Bot για να καταδείξει τη σημασία της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης προκειμένου να αποφευχθούν οι μονότονες και επαναλαμβανόμενες ομιλίες. 

Στην ίδια εκδήλωση:

  • Η Teresa Samaniego, διευθύντρια εταιρικού τομέα Travel & Services της ManpowerGroup Ισπανίας, δήλωσε στην παρουσίαση «Talent on the run» ότι η Ισπανία είναι χώρα αναφοράς σε όλα τα επίπεδα της τουριστικής βιομηχανίας, ωστόσο, αναγνωρίζει ότι «είναι απαραίτητο να εργαστούμε για να επιτύχουμε την επιστροφή όσων, απογοητευμένοι από τις τρέχουσες απαιτήσεις, που  δεν είναι και πολύ συμβατές με την προσωπική ζωή, έχουν εγκαταλείψει τον τουριστικό τομέα». Υπό αυτή την έννοια, είπε, τα κλειδιά για την επίτευξη αυτού του στόχου περιλαμβάνουν αλλαγές στους οργανισμούς, κατάρτιση και εκπαίδευση των εργαζομένων, ανάπτυξη τεχνολογικών εργαλείων, ημέρες πιο προσαρμοσμένες στις νέες ανάγκες, ανάκτηση του ταλέντου των ανθρώπων που μπορούν να αξιοποιήσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες και, κυρίως, αλλαγές στις οργανωτικές δομές.
  • Ο Bartolomé Deyà,  αντιπρύτανης της Σχολής Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο των Βαλεαρίδων Νήσων, ανέφερε ότι το 30% των φοιτητών της Σχολής του καταλήγουν να εργάζονται σε εταιρείες τεχνολογίας που σχετίζονται με τον τουριστικό τομέα. Ο επαγγελματίας της εκπαίδευσης εξέφρασε την ανάγκη για εκπαίδευση των μαθητών με τρόπο που θα τους καθοδηγήσει σε έναν πολύ διαφορετικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο τουριστικό τομέα.  
  • Ο José Luis Pérez-Pla, σύμβουλος του VP Hoteles και καθηγητής στο ESIC Business & Marketing School, τόνισε υπάρχει πολύ ταλαντούχο προσωπικό στον τουρισμό πολυτελείας της Ισπανίας, ο οποίος ανθεί. «Η βιομηχανία του τουρισμού πολυτελείας στη χώρα βρίσκεται στα καλύτερά της χρόνια», είπε, αποδίδοντας την εξέλιξη στο γεγονός ότι οι μεγάλες παγκόσμιες αλυσίδες ξενοδοχείων βρίσκονται στην Ισπανία. Το προσωπικό των ξενοδοχείων πολυτελείας, υπογράμμισε, πρέπει να επικεντρωθεί στο διαφορετικό DNA της μάρκας, να βάλει πάθος και να είναι σαφώς αφοσιωμένο σε αυτόν τον σκοπό. Γι αυτούς τους λόγους, τα προσόντα που αναζητούνται σε αυτό το επαγγελματικό προφίλ βασίζονται στην αριστεία, την ευαισθησία, την υπομονή, την εμμονή να είσαι προσανατολισμένος στη λεπτομέρεια και μια νοοτροπία προσανατολισμένη στις υπηρεσίες και στον πελάτη.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα