ΣΙΤΕΣΑΠ | "Κλείνουμε! Δεν αντέχουμε τη νέα αύξηση στα τέλη ελλιμενισμού στη Μαρίνα Αλίμου"
08 Feb 2024, 12:23 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
TornosNews.gr
Την έντονη διαμαρτυρία του για τη νέα αύξηση κατά 50% στα τέλη ελλιμενισμού στη Μαρίνα Αλίμου εκφράζει το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ).
Όπως αναφέρει, σωρευτικά, σε μια τριετία η αύξηση ανέρχεται σε 300%, κάτι, που οδηγεί τους επαγγελματίες σε παύση των εργασιών τους.
Αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΙΤΕΣΑΠ:
"Μετά το προ τριετίας πρώτο σοκ της εξωφρενικής αύξησης των τελών ελλιμενισμού και την αύξηση, που ακολούθησε την επομένη χρονιά, ο εκμεταλλευόμενος τη Μαρίνα Αλίμου ιδιώτης ανακοίνωσε πρόσφατα νέα αύξηση, της τάξεως του 50%, με αποτέλεσμα σήμερα τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη της Μαρίνας να εξωθούνται, με βίαιο και αναγκαστικό τρόπο, όχι μόνο να στρέψουν την πλώρη τους στην έξοδο από αυτή, αλλά και να εξετάσουν σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο πλήρους παύσης εργασιών των επιχειρήσεων τους, δεδομένου ότι καμία υγιής επιχείρηση στο κόσμο δεν θα μπορούσε να «αντέξει» αυξήσεις, που φθάνουν συνολικά στο εξωπραγματικό ποσοστό του 300%, μόλις σε τρία μόνο χρόνια, στα οποία μάλιστα αντιμετώπιζε όλες τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας του Covid-19.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι ο συγκριμένος ιδιώτης ελάχιστα έχει εισφέρει στη βελτίωση των παροχών από την μαρίνα και σαφέστατα δεν υφίσταται η παραμικρή ανταπόδοση από τη πλευρά του στη συνολική αύξηση του 300%, ενώ η συμβατική αναβάθμιση της μαρίνας ακόμα παραμένει αόρατη, η οποία, και εάν υπάρξει, μόνο πρόσθετα προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει στη λειτουργία της. Μήπως, λοιπόν, θα έπρεπε να γίνει μείωση και όχι αύξηση των τελών;
Είναι δυνατόν την εποχή που κυβέρνηση ανακοινώνει μέτρα κατά τις ακρίβειας να γίνονται τέτοιες αυξήσεις;
Η τελευταία αύξηση επιβαρύνει κατά 25% το κόστος λειτουργίας των σκαφών μας. Ήδη τα τελευταία τρία χρόνια έχει αυξηθεί το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων μας πλέον του 30% οι δε τιμές ενοικίασης, λόγω του εσωτερικού ανταγωνισμού (μεγάλος αριθμός σκαφών) και από το εξωτερικό (Τουρκία 0% ΦΠΑ, Κροατία 10% ΦΠΑ και δυνατότητα μετάβασης με το αυτοκίνητο από την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη), αυξήθηκαν οριακά 10%.
Ερωτούμε λοιπόν πως θα ανταπεξέλθουμε στα αυξημένα έξοδα;
Πού θα ελλιμενισθούν τα σκάφη, που δεν θα μπορέσουν να παραμείνουν στη μαρίνα;
Υπάρχει πρόγραμμα από την κυβέρνηση για τη δημιουργία μαρίνας με μόνιμα ελλιμενιζόμενα επαγγελματικά σκάφη με ελληνική σημαία ή αρκείται στον πρόσκαιρο ελλιμενισμό των διερχομένων ή/και πλεόντων, νομίμως ή παρανόμως, αλλοδαπών σκαφών, με σχεδόν μηδενικό όφελος για τη χώρα μας;
Θυμίζουμε ότι ο οικονομικός αντίκτυπος του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα έσοδα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. Ευρώ, (σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας), και αποτελεί το 1,1% του ΑΕΠ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει απασχόληση σε 25.150 θέσεις εργασίας.
Εμείς, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια και το αγώνα για την προάσπιση και διαφύλαξη των δικαιωμάτων μας, που δεν είναι άλλα από το δικαίωμα στην εργασία, στον ελλιμενισμό των σκαφών και στην καλή παροχή υπηρεσιών στον τουρισμό κάτω από αξιοπρεπείς συνθήκες, όμως, παράλληλα καλούμε την κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να λάβει άμεσα όλα αυτά τα ενισχυτικά μέτρα, που θα δώσουν μόνιμη, σταθερή και βιώσιμη λύση στα φλέγοντα και τρέχοντα θέματά μας".
διαβάστε ακόμα
- Mέλη της ΕΛΙΜΕ τα Λιμενικά Ταμεία Καλύμνου, Λήμνου, Ναυπλίου και Πρέβεζας 26/10 | 16:00
- Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία 22/10 | 16:16
- Στρατηγική συμμαχία Hellenic Seaplanes και Nordic Seaplanes 05/08 | 13:33
- Δημιουργία 54 νέων υδάτινων πεδίων στο Αιγαίο - Συνεργασία Hellenic Seaplanes και Περιφέρειας 01/08 | 12:03
- Ένωση Μαρινών Ελλάδας | Να μη χαθεί η σπάνια ευκαιρία χρηματοδότησης για τις Ελληνικές Μαρίνες 13/05 | 13:31
- Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024 23/04 | 13:50
- Δυναμική παρουσία του Helenic Yacht Masters' Club σε εκδηλώσεις πανευρωπαϊκής εμβέλειας 03/04 | 10:17
- Άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου στα Ψαρά 01/04 | 19:37
- Άδεια ίδρυσης για το υδατοδρόμιο Χίου 22/03 | 22:34
- Το Ελληνικό γιώτινγκ στην 20η έκθεση East Med Yacht Show 2024 στον Πόρο - Και δεύτερο Yacht Show τον Οκτώβριο 15/03 | 14:11
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 4 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 7 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Αύξηση 20% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Liszt Ferenc της Βουδαπέστης 22.11.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 10 Αυστρία: Προς κατάρρευση η αγορά νέων κατοικιών 22.11.2024 | ΚΟΣΜΟΣ