FedHATTA: Άμεση ανάγκη για μόνιμη εξίσωση των τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ
21 Oct 2024, 14:07 | FEDHATTA
TornosNews.gr
Την άμεση υλοποίηση των δεσμεύσεων του υπουργείου Οικονομικών για μόνιμη εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ), που είναι περίπου κατά 50% χαμηλότερα, ζητεί για ακόμη μία φορά η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA).
Παρότι το δίκαιο αυτό αίτημα της FedHATTA έχει εκφραστεί επανειλημμένα και έχει γίνει κατανοητό και αποδεκτό από το υπουργείο Οικονομικών, και έχοντας λάβει δεσμεύσεις ότι η οριστική εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των δύο επαγγελματικών ομάδων θα γινόταν στις αρχές του 2024, η Ομοσπονδία ενημερώθηκε ότι η σχετική νομοθέτηση θα γίνει το 2025 και όχι το 2024.
Υπενθυμίζεται ότι η εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας συνέβη -μετά από αίτημα των τουριστικών γραφείων, που είναι οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων- ως προσωρινό μέτρο, κατά το χρονικό διάστημα της πανδημίας του Covid-19 και συνεχίστηκε, με παρατάσεις, έως και το 2023.
Το 2024, όμως, τα τέλη κυκλοφορίας επέστρεψαν στην προηγούμενη αδικαιολόγητη και άδικη διάκριση. Πρόκειται για δύο κατηγορίες οχημάτων που ασκούν ανάλογο μεταξύ τους έργο και δεν υπάρχει αντικειμενική αιτιολογία γι’ αυτή την, υπερβολική συν τοις άλλοις, διαφοροποίηση.
Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε κοινοποιηθεί στην Ομοσπονδία, κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, το παρακάτω σχέδιο διάταξης για το θέμα:
Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε κοινοποιηθεί στην Ομοσπονδία, κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, το παρακάτω σχέδιο διάταξης για το θέμα:
<< Άρθρο ….
Εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών-τροποποίηση του αρ. 20 ν. 2948/2001 (Α 242)
Ο τρίτος πίνακας της υποπερ. δ της περ. Β της παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2948/2001 (Α΄ 242), αντικαθίσταται λόγω εξίσωσης των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών και η υποπερ. δ διαμορφώνεται ως εξής:
Η διάταξη της παρ. 1 ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2024 και επομένων. >>
Ο κλάδος έχει μία σοβαρή αντίρρηση επ’ αυτού. Και τα τουριστικά λεωφορεία, όπως τα υπεραστικά (ΚΤΕΛ), χωρίζονται σε «έως 50 θέσεων» και «50 θέσεων και άνω», όπως πιστοποιείται από την άδεια λειτουργίας τους. Συνεπώς θα πρέπει και γι’ αυτά ο διαχωρισμός να είναι αυτός, και όχι «έως 40» και «40 και άνω», έτσι ώστε και η αντικειμενικά αδικαιολόγητη διάκριση να πάψει πραγματικά να υφίσταται, αλλά και το ύψος του επιβαλλόμενου τέλους να βασίζεται στα πραγματικά κριτήρια της αγοράς.
Ας σημειωθεί για μία ακόμη φορά, ότι τα ΚΤΕΛ έχουν -αντικειμενικά- μεγαλύτερα εισοδήματα από τα τουριστικά λεωφορεία, δεδομένου ότι έχουν την δυνατότητα να λειτουργούν 12 μήνες το χρόνο, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία απασχολούνται κατά κύριο λόγο για τις ανάγκες του τουρισμού, που στη χώρα μας διαρκεί ακόμη 6 έως 8 μήνες, ανάλογα με την περιοχή.
Επιπλέον δε, τα ΚΤΕΛ, ως ιδιωτικές επιχειρήσεις και αυτά, δέχονται κατά καιρούς διάφορες επιδοτήσεις από την Πολιτεία, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία δεν μπορούν ποτέ να υπολογίζουν σε τέτοιου είδους διευκολύνσεις. Επομένως, αδυνατούμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό αυτής της διακριτικής μεταχείρισης, και κυρίως το γιατί εξακολουθεί να διατηρείται μέχρι και σήμερα.
διαβάστε ακόμα
- FedHATTA/ HATTA: Δυναμική συμμετοχή στην 39η έκθεση Philoxenia - Ο πολιτιστικός τουρισμός όχημα για επέκταση της σεζόν 20/11 | 14:09
- FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη 15/11 | 14:09
- FedHATTA/ HATTA: Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του Γιάννη Μπουτάρη 12/11 | 13:45
- FedHATTA/ΗΑΤΤΑ: Η Ελλάδα στο επίκεντρο των εξελίξεων στην παγκόσμια αγορά οργανωμένων ταξιδιών 11/11 | 15:25
- FedHATTA/ ΗΑΤΤΑ: Τα Ελληνικά τουριστικά γραφεία στην διεθνή τουριστική έκθεση WTM του Λονδίνου 08/11 | 09:50
- FedHATTA/ HATTA: 1η Παγκόσμια Συνάντηση της WTAAA σε Αθήνα και Κρήτη στις 6-11 Νοεμβρίου 04/11 | 14:05
- Η ECTAA αντιτίθεται στους ανεφάρμοστους κανόνες για τις αποζημιώσεις στο προτεινόμενο Πακέτο Κινητικότητας Επιβατών 29/10 | 15:14
- FedHATTA | Μειωμένη κατά 8% η ζήτηση των Ελλήνων για ταξίδια το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου 22/10 | 13:27
- FedHATTA: Έγκαιρη παρέμβαση του υπουργείου Τουρισμού για να ανασταλεί το κλείσιμο του Μουσείου Παλαιόπολης στην Κέρκυρα 23/10 | 12:00
- FedHATTA: Άκαιρη η διακοπή λειτουργίας του Μουσείου Παλαιόπολης στην Κέρκυρα - Να μεταφερθεί μετά τα μέσα Νοεμβρίου 17/10 | 15:13
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 4 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ