FedHATTA: Άμεση ανάγκη για μόνιμη εξίσωση των τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ
21 Oct 2024, 14:07 | FEDHATTA
TornosNews.gr
Την άμεση υλοποίηση των δεσμεύσεων του υπουργείου Οικονομικών για μόνιμη εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ), που είναι περίπου κατά 50% χαμηλότερα, ζητεί για ακόμη μία φορά η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA).
Παρότι το δίκαιο αυτό αίτημα της FedHATTA έχει εκφραστεί επανειλημμένα και έχει γίνει κατανοητό και αποδεκτό από το υπουργείο Οικονομικών, και έχοντας λάβει δεσμεύσεις ότι η οριστική εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των δύο επαγγελματικών ομάδων θα γινόταν στις αρχές του 2024, η Ομοσπονδία ενημερώθηκε ότι η σχετική νομοθέτηση θα γίνει το 2025 και όχι το 2024.
Υπενθυμίζεται ότι η εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας συνέβη -μετά από αίτημα των τουριστικών γραφείων, που είναι οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων- ως προσωρινό μέτρο, κατά το χρονικό διάστημα της πανδημίας του Covid-19 και συνεχίστηκε, με παρατάσεις, έως και το 2023.
Το 2024, όμως, τα τέλη κυκλοφορίας επέστρεψαν στην προηγούμενη αδικαιολόγητη και άδικη διάκριση. Πρόκειται για δύο κατηγορίες οχημάτων που ασκούν ανάλογο μεταξύ τους έργο και δεν υπάρχει αντικειμενική αιτιολογία γι’ αυτή την, υπερβολική συν τοις άλλοις, διαφοροποίηση.
Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε κοινοποιηθεί στην Ομοσπονδία, κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, το παρακάτω σχέδιο διάταξης για το θέμα:
Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών είχε κοινοποιηθεί στην Ομοσπονδία, κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, το παρακάτω σχέδιο διάταξης για το θέμα:
<< Άρθρο ….
Εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών-τροποποίηση του αρ. 20 ν. 2948/2001 (Α 242)
Ο τρίτος πίνακας της υποπερ. δ της περ. Β της παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2948/2001 (Α΄ 242), αντικαθίσταται λόγω εξίσωσης των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με αυτά των υπεραστικών και η υποπερ. δ διαμορφώνεται ως εξής:
Η διάταξη της παρ. 1 ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2024 και επομένων. >>
Ο κλάδος έχει μία σοβαρή αντίρρηση επ’ αυτού. Και τα τουριστικά λεωφορεία, όπως τα υπεραστικά (ΚΤΕΛ), χωρίζονται σε «έως 50 θέσεων» και «50 θέσεων και άνω», όπως πιστοποιείται από την άδεια λειτουργίας τους. Συνεπώς θα πρέπει και γι’ αυτά ο διαχωρισμός να είναι αυτός, και όχι «έως 40» και «40 και άνω», έτσι ώστε και η αντικειμενικά αδικαιολόγητη διάκριση να πάψει πραγματικά να υφίσταται, αλλά και το ύψος του επιβαλλόμενου τέλους να βασίζεται στα πραγματικά κριτήρια της αγοράς.
Ας σημειωθεί για μία ακόμη φορά, ότι τα ΚΤΕΛ έχουν -αντικειμενικά- μεγαλύτερα εισοδήματα από τα τουριστικά λεωφορεία, δεδομένου ότι έχουν την δυνατότητα να λειτουργούν 12 μήνες το χρόνο, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία απασχολούνται κατά κύριο λόγο για τις ανάγκες του τουρισμού, που στη χώρα μας διαρκεί ακόμη 6 έως 8 μήνες, ανάλογα με την περιοχή.
Επιπλέον δε, τα ΚΤΕΛ, ως ιδιωτικές επιχειρήσεις και αυτά, δέχονται κατά καιρούς διάφορες επιδοτήσεις από την Πολιτεία, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία δεν μπορούν ποτέ να υπολογίζουν σε τέτοιου είδους διευκολύνσεις. Επομένως, αδυνατούμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό αυτής της διακριτικής μεταχείρισης, και κυρίως το γιατί εξακολουθεί να διατηρείται μέχρι και σήμερα.
διαβάστε ακόμα
- FedHATTA: Άκαιρη η διακοπή λειτουργίας του Μουσείου Παλαιόπολης στην Κέρκυρα - Να μεταφερθεί μετά τα μέσα Νοεμβρίου 17/10 | 15:13
- Οι FedHATTA και ΗΑΤΤΑ στη διεθνή έκθεση τουρισμού της Ιαπωνίας "Tourism EXPO Japan 2024" 02/10 | 13:15
- FedHATTA: Μήνυμα για «Ειρήνη και Τουρισμό» στην Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2024 27/09 | 12:19
- FedHATTA: Αντιδράσεις από τους ευρωπαίους tour operator για τον φορολογικό κλοιό στον Ελληνικό τουρισμό 19/09 | 14:13
- FedHATTA: Έλληνας ο πρώτος Ευρωπαίος Επίτροπος Τουρισμού στην ΕΕ - Σημαντική εξέλιξη για το ρόλο της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό τουρισμό 18/09 | 15:08
- FedHATTA: Έκτακτη ενημερωτική συνάντηση με τις Ενώσεις-Μέλη της 13/09 | 14:52
- FedHATTA: Συνάντηση με Κινεζική αντιπροσωπεία για την από κοινού προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού 11/09 | 11:37
- FedHATTA: Ανάγκη στήριξης των τουριστικών γραφείων Μαγνησίας-Θεσσαλίας 09/09 | 14:46
- FEDHATTA: Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ – Ενημέρωση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος 06/09 | 11:24
- FedHATTA: Καμπάνια προώθησης της δραστηριότητας των Ελληνικών τουριστικών γραφείων στον ξενοδοχειακό κλάδο 27/08 | 12:35
δημοφιλέστερα
- 1 HolidayCheck: Φθηνότερα τα πακέτα για Ρόδο και Κω τον Οκτώβριο & Νοέμβριο από την περίοδο αιχμής των προκρατήσεων 21.10.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 2 Νέος Γενικός Διευθυντής στη City Contact από 1η Ιανουαρίου 2025 21.10.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 3 Ελληνικός Τουρισμός 2024 | Μειωμένες οι ταξιδιωτικές εισπράξεις και τον Αύγουστο 21.10.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 4 Οι πτήσεις της Ryanair διαθέσιμες από τις πλατφόρμες του ομίλου Etraveli 21.10.2024 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ
- 5 Τουρισμός | Οι Βρετανοί πληρώνουν με μετρητά στις διακοπές τους- Ιδού οι ...ιδανικοί πελάτες για Έλληνες επαγγελματίες 21.10.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 6 10 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις παγωμένες επί 18 μήνες στο Enterprise Greece 21.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 7 Κ.Χατζηδάκης | Ιδρύονται Holding εταιρειών για την πιο γρήγορη αξιοποίηση έως και 1.000 ακινήτων του Δημοσίου 21.10.2024 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- 8 Τα κρασιά της Βόρειας Ελλάδας εντυπωσιάζουν τους Σέρβους 21.10.2024 | ΕΟΤ
- 9 FedHATTA: Άμεση ανάγκη για μόνιμη εξίσωση των τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ 21.10.2024 | FEDHATTA
- 10 Η Χαλκιδική στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ιταλών 21.10.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ