Tροποποίηση χωροθέτησης της Μαρίνας Ρόδου | Πολυτελείς κατοικίες και βίλες, εμπορικό πάρκο κ.ά.
26 Jan 2024, 07:50 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
Σοφία Κοντογιάννη
Eγκρίθηκε η τροποποίηση χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα Μαρίνα Ρόδου από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρο Σκυλακάκη και την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Η χωροθέτηση της Μαρίνας Ρόδου είναι μικτού τύπου που συνδυάζει υποδομές οικιστικής, εμπορικής και ψυχαγωγικής χρήσης, περιοχή με πολυτελείς κατοικίες, παγκόσμιας κλάσης εγκαταστάσεις και υπηρεσίες για σκάφη, πλειάδα καταστημάτων και παραθαλάσσιων χώρων εστίασης, καθώς και μια σειρά από προτάσεις ψυχαγωγίας. Η μαρίνα προσφέρει επιλογή από πολυτελείς κατοικίες ενώ νότια του άξονα της εισόδου τοποθετείται ο χώρος εναπόθεσης σκαφών όπου παρέχονται υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, επισκευές και συντηρήσεις των σκαφών και του εξοπλισμού τους (συνήθως μικρής κλίμακας), καθώς και τα απαραίτητα μέσα για ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών.
Πέραν αυτού, προβλέπεται η συνέργεια και συνεργασία με το Κέντρο Επισκευής Πλοιαρίων του Δήμου Ρόδου που δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε να λειτουργεί στην περιοχή Καναμάτ Δήμου Ρόδου για τις μεγαλύτερης κλίμακας επισκευές. Αυτή η μονάδα απέχει από την Μαρίνα μόλις 1,5 χλμ. και έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά και μόνο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες για τις παραπάνω λειτουργίες ταχύτατα και οργανωμένα.
Το Καναμάτ έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο Ρόδου. Οι εν λόγω δύο επιχειρήσεις δεν μπορούν να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά παρά μόνο με συνέργεια. Όσον αφορά την Μαρίνα, η εν λόγω συνέργεια θα έχει σαν αποτέλεσμα μία ρυπογόνος λειτουργία από πλευράς θορύβου, αποβλήτων και αισθητικής να διενεργείται κατά κύριο λόγο μακράν της Μαρίνας που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου της πόλης της Ρόδου.
Διάρθρωση νέων Λειτουργιών
Πολυώροφα κτίρια πολυτελών κατοικιών- Υπόγειος χώρος στάθμευσης
Στο πρώτο - Οικοδομικό Τετράγωνο 1 - που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Μαρίνας, δεσπόζουν τρία πολυώροφα, χαρακτηριστικά για την αρχιτεκτονική τους κτίρια, με πολυτελή διαμερίσματα. Τα τρία αυτά κτίρια τοποθετούνται πάνω από διώροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης Ο χώρος αυτός προκύπτει από τη μορφολογία των περιμετρικών σε αυτόν στοιχείων. Συγκεκριμένα, στη δυτική πλευρά του που είναι όριο της Μαρίνας, βρίσκεται σε επαφή με την περιμετρική οδό της πόλης της Ρόδου. Το υψόμετρο της οδού κατά μήκος της πλευράς γειτνίασης με αυτήν του τετραγώνου της Μαρίνας, είναι 6,50 μ. έως 7 μ. Αντίστοιχα, στην ανατολική πλευρά του χώρου του ΟΤ 1 υψώνεται ο προσήνεμος μόλος ύψους 7 μ.
Το ύψος αυτό αρκεί για την κατασκευή διωρόφου χώρου στάθμευσης και επιτρέπει την κατασκευή επίχωσης ύψους κατ’ ελάχιστον 0,50 μ. πάνω από αυτόν για φύτευση και δημιουργία πρασίνου. Στο πρόσωπο του χώρου στάθμευσης προς την Μαρίνα τοποθετείται μία σειρά καταστημάτων μαρίνας για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σκαφών (πράκτορες, υλικά συντήρησης, υλικά πρόσδεσης και λειτουργίας κλπ.).
Τα τρία αυτά πολυώροφα κτίρια έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στον χώρο ώστε να εξασφαλίζουν οπτικές διόδους σε όλα τα παρακείμενα κτίρια, τα οποία βέβαια βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτά. Ο ακάλυπτος χώρος πάνω από τον χώρο στάθμευσης, που καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, φυτεύεται και αποτελεί ζώνη πρασίνου και χώρο εκτόνωσης και άθλησης. Κατασκευάζεται σε αυτόν κολυμβητική δεξαμενή σχήματος τόξου του οποίου η χορδή τοποθετείται παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο διαμορφώνοντας αίσθηση συνέχειας με την θάλασσα.
Διοικητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες εξυπηρέτησης
Το δεύτερο τμήμα που βρίσκεται αμέσως μετά την κεντρική είσοδο έχουν κατασκευαστεί όλα τα κτίρια που απαιτούνται για την λειτουργία και την διοίκηση της Μαρίνας. Επίσης στον ίδιο χώρο στεγάζονται και όλες οι προβλεπόμενες και απαραίτητες δημόσιες Υπηρεσίες της μαρίνας.
Εμπορικό πάρκο
Κεντροβαρικά τοποθετείται το τρίτο τμήμα με την εμπορική ζώνη σε μία έκταση 20.000 τμ. σε διώροφα κτίρια που διαχωρίζονται με προφυλαγμένους (σκεπαστούς) πεζοδρόμους και περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) και γραφεία παροχής υπηρεσιών. Όπισθεν της εμπορικής ζώνης τοποθετείται τετραώροφο συγκρότημα με χρήση ξενοδοχείου σε χώρο 7.200 τμ. Σε επαφή με την εμπορική ζώνη στη βόρεια πλευρά της τοποθετείται τετραώροφο κτίριο επί του παραλιακού μετώπου, σε χώρο 5.600 τμ. Το κτίριο αυτό έχει χρήση ξενοδοχείου με καταστήματα στο ισόγειο.
Υπερπολυτελείς Βίλες
Στο τέταρτο τμήμα τοποθετούνται 22 πολυτελείς επαύλεις μεταξύ της οδού που διασχίζει την μαρίνα και του παραλιακού μετώπου, σε μία έκταση 11.400 τμ. στην ανατολική παραλία του έργου.
Όλες οι επαύλεις κατασκευάζονται στη βάση του σχεδιασμού - ανοιχτού σχεδιασμού (open plan), με άνετους εσωτερικούς χώρους καταπράσινους κήπους και ιδιωτικές κολυμβητικές δεξαμενές, ενώ όλοι οι χώροι έχουν προσανατολισμό προς τη θάλασσα. Σε μία έκταση 3.500 τμ περίπου, όπισθεν της ζώνης των επαύλεων, τοποθετούνται έντεκα πολυτελείς διώροφες μεζονέτες. Στο βόρειο άκρο της Μαρίνας τοποθετούνται δύο τετραώροφα κτίρια με χρήση ξενοδοχείου σε έκταση περίπου 3.000 τμ.
Παραλιακό μέτωπο
Κατά μήκος του παραλιακού μετώπου δημιουργείται και κατασκευάζεται ένας πλακόστρωτος πεζόδρομος πλάτους 15μ, σε όλο το μήκος της Α' φάσης, o οποίος επιτρέπει την απρόσκοπτη κυκλοφορία πεζών καθ’ όλο το μήκος του, ομοίως κατασκευάζεται το παραλιακό μέτωπο της Β’ φάσης. Δημιουργείται με τον τρόπο αυτό δημόσιος χώρος διέλευσης και ψυχαγωγίας, περίπου 9 στρεμμάτων, καθ’ όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου της μαρίνας.
Παράλληλα με αυτόν τον πεζόδρομο και ανάμεσα σε αυτόν και τη θάλασσα διαμορφώνεται ένας διάδρομος με μία υψομετρική διαφορά 0,80μ, όπου επιτρέπεται η κίνηση μόνο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της Μαρίνας για την εξυπηρέτηση των σκαφών, των συνεργείων συντήρησης καθώς και των υπευθύνων υπαλλήλων για τον ελλιμενισμό και την ασφάλεια των σκαφών. Η πρόσβαση σ’ αυτόν τον διάδρομο γίνεται με σύστημα έλεγχος πρόσβασης (access control) και κλειστό σύστημα παρακολούθησης (CCTV) για τον πλήρη έλεγχο και την ασφάλεια του λιμένα.
Διασύνδεση
Επιπλέον, χωροθετείται υδατοδρόμιο- σταθμός υποδοχής υδροπλάνων και πεδίο προσγείωσης – απογείωσης ελικοπτέρων, τα οποία υπόκεινται στην απαιτούμενη έγκριση από τις αρμόδιες αρχές. Το υδατοδρόμιο - χώρος στάθμευσης υδροπλάνων τοποθετείται εντός του θαλάσσιου χώρου της Μαρίνας και συγκεκριμένα παράλληλα στον υπήνεμο μόλο της Β’ φάσης της Μαρίνας. Για τις ανάγκες του υδατοδρομίου - σταθμού υποδοχής υδροπλάνων, προβλέπεται η κατασκευή πλωτού προβλήτα κάθετα στο Βόρειο άκρο του παραλιακού κρηπιδώματος της μαρίνας για την υποδοχή υδροπλάνου. Επίσης, για την εξυπηρέτηση των επιβατών του, κατασκευάζεται κτίριο υποδοχής με τις απαραίτητες λειτουργίες (χερσαία υποδομή).
Στο Νοτιοανατολικό άκρο του Λιμένα Αναψυχής και σε επαφή με το πρώτο οικοδομικό τετράγωνο, τοποθετείται χώρος προσγείωσης – απογείωσης ελικοπτέρων. Το πεδίο - ελικοδρόμιο αυτό λειτουργεί για αποκλειστική χρήση των αναγκών της Μαρίνας.
διαβάστε ακόμα
- Δήμος Μεγίστης: Πρόταση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού 22/11 | 06:47
- Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν 20/11 | 15:21
- Δήμος Άνδρου: Αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού 21/11 | 06:50
- Η Πιερία ενημερώνει καθηγητές Πανεπιστημίων από την Ασία για την τουριστική ταυτότητα της περιοχής 21/11 | 11:02
- Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη 20/11 | 07:01
- Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου 19/11 | 04:01
- Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας 20/11 | 07:10
- Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι 19/11 | 13:33
- Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού 20/11 | 07:07
- Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού 18/11 | 12:01
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 4 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ