Στρατηγικό σχέδιο, με πλάνο δράσεων, για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
10 Oct 2024, 09:13 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
TornosNews.gr
Tο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, καθώς και το πλάνο δράσεων (actionplan) για την υλοποίηση αυτού, παρουσίασαν την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Deloitte Business Solutions Α.Ε., σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ινστιτούτο του (ΙΝΣΕΤΕ) και την MarketingGreece για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Την έναρξη της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, κήρυξε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος δήλωσε:
«Θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του.
Ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των ανθρώπων του Τουρισμού, κινηθήκαμε άμεσα, και σήμερα, ως αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας και της διαρκούς επικοινωνίας μεταξύ του Δήμου μας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης της Marketing Greece και της Deloitte, η Θεσσαλονίκη διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο και εξειδικευμένο στρατηγικό σχέδιο Τουρισμού.
Αυτό το σχέδιο που το χρειαζόταν εδώ και χρόνια η πόλη, είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο. Ένα σημαντικό, αξιόπιστο εργαλείο, που δείχνει με ποιο τρόπο πρέπει να κινηθούμε και προς ποια κατεύθυνση.
Εάν θέλουμε η πόλη μας να επανασυστηθεί τουριστικά στον κόσμο, για να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προκλήσεις και να παράξουμε απτά αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών, οφείλουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη ημέρα με συνέργειες, με ειλικρινή συνεργασία, με τον βέλτιστο δυνατό συντονισμό των δράσεών μας».
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η Υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη. Η κυρία Ράπτη στον χαιρετισμό της δήλωσε:
«Θέλω να συγχαρώ τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη που υλοποιεί μία τόσο σπουδαία πρωτοβουλία για την πόλη μας. Ως πολίτης και πολιτικός αυτής της πόλης, την οποία υπηρετώ ενεργά και αδιάλειπτα πάνω από 20 χρόνια, αισθάνομαι ικανοποίηση που οι συνθήκες ωρίμασαν, ώστε να βρισκόμαστε στην παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Τουρισμού και Πλάνου Δράσεων για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.
Το Υπουργείο Τουρισμού, έχοντας αναπτύξει ήδη μία εξαιρετική συνεργασία με τον Δήμο και τους εμπλεκόμενους–στον τουρισμό- φορείς της πόλης, θα σταθεί αρωγός σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, συνδράμοντας με όλα τα απαραίτητα εργαλεία και τις πολιτικές, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης, ποιοτικής τουριστικής ανάπτυξης. Οι ευκαιρίες και η δυναμική υπάρχουν, και σήμερα θέτουμε ισχυρά θεμέλια, που μπορούν να την κάνει να ξεχωρίσει».
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης η Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece-CEO REDS. Είπε:
«Η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν προορισμό γνώριμο για την Marketing Greece. Δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζουμε την πεποίθησή μας πως πρόκειται για έναν προορισμό που διαθέτει πλήθος πόρων και εφοδίων, αλλά και πολλές δυνατότητες να εξελιχθεί περαιτέρω. Σήμερα παραδίδουμε στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και τον Δήμο Θεσσαλονίκης μια μελέτη από τον ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ, την Marketing Greece και την Deloitte. Ταυτόχρονα, έχουμε στη διάθεσή μας τα τελευταία χρόνια και τη δυναμική της διευρυμένης «Σύμπραξης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας» που μαζί και με άλλους εμπλεκόμενους θα εμπνεύσουν και θα συνδράμουν την προσπάθεια.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού και το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων είναι το αποτέλεσμα της ενδυνάμωσης της σχέσης που έχουμε δημιουργήσει με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και της μεταξύ μας αμοιβαίας εμπιστοσύνης και θα σταθούμε όλοι μας αρωγοί στην προσπάθεια για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.».
Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Πολιτισμού, Διεθνών Σχέσεων και Διαδημοτικής Συνεργασίας Βασίλης Γάκης και η CEO του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Δρ. Κυριακή Ουδατζή.
Ο Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ δήλωσε:
«Ο ΣΕΤΕ ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του Δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη για την αρωγή του ιδιωτικού τομέα στην τουριστική ανάταξη της Θεσσαλονίκης, επικαιροποίησε το Στρατηγικό Σχέδιο για το σύνολο του προορισμού και ανέπτυξε ένα Προτεινόμενο Πλάνο Άμεσων Δράσεων για την αξιοποίησή του. Το παραγόμενο έργο βασίστηκε στην τεχνογνωσία της Marketing Greece στην διαχείριση των προορισμών αλλά και στα δεδομένα και το μελετητικό έργο του ΙΝΣΕΤΕ, με την συμβολή φυσικά των έμπειρων στελεχών της Deloitte, αλλά και της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, αξιοποιώντας με το καλύτερο δυνατό τρόπο την «Σύμπραξη Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας» που έχει δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Πρέπει να τονιστεί όμως, πως κανένα σχέδιο δεν μπορεί να επιτύχει, αν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά και ίδια η κοινωνία της πόλης δεν μπορέσει να συμπράξει στην συνδιαμόρφωση ενός κοινού οράματος για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.».
Ο Στέφανος Παπανίκος, Principal στο τμήμα Strategy & Transactions, Deloitte παρουσίασε την υφιστάμενη κατάσταση του τουρισμού της Θεσσαλονίκης, τα βασικά δεδομένα του προορισμού, την εξέλιξη της τουριστικής προσφοράς και ζήτησης, τις παγκόσμιες τουριστικές τάσεις και την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος βάσει των οποίων δημιουργήθηκε το στρατηγικό σχέδιο.
Το Action Plan παρουσίασε ο Νίκος Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής Marketing Greece, o οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων που παρουσιάσαμε σήμερα αποτελεί προϊόν της γνώσης που έχουμε για τον προορισμό, έπειτα από την μακρόχρονη συνεργασία που έχουμε χτίσει με τους φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και του κοινού οράματος όλων των partners της «Σύμπραξης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας» για μια Θεσσαλονίκη που θα επιδιώξει να κατακτήσει την θέση που της αξίζει στον τουριστικό χάρτη».
Δείτε την συνοπτική παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου
Δείτε την παρουσίαση του Προτεινόμενου Πλάνου Δράσεων
διαβάστε ακόμα
- Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν 20/11 | 15:21
- Δήμος Άνδρου: Αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού 21/11 | 06:50
- Η Πιερία ενημερώνει καθηγητές Πανεπιστημίων από την Ασία για την τουριστική ταυτότητα της περιοχής 21/11 | 11:02
- Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη 20/11 | 07:01
- Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου 19/11 | 04:01
- Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας 20/11 | 07:10
- Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι 19/11 | 13:33
- Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού 20/11 | 07:07
- Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού 18/11 | 12:01
- Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν» 19/11 | 04:05
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 4 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ