Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia
20 Nov 2024, 11:00 | ΣΕΤΕ
TornosNews.gr
Στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia 2024, o ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece πραγματοποίησαν εκδήλωση με τίτλο «Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη», στην οποία παρουσιάστηκε η πρωτοβουλία “METRON Sustainable Tourism”, τα εργαλεία της, οι στρατηγικές για τους προορισμούς και προτεινόμενες δράσεις και ενέργειες για έναν βιώσιμο τουρισμό.
H πρωτοβουλία στοχεύει στη σταδιακή μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων στην αειφορία μέσω εργαλείων αυτοαξιολόγησης, αυτορρύθμισης και αυτοδέσμευσης, προκειμένου οι επιχειρήσεις να ανταποκρίνονται στη νομοθεσία, καθώς και στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών.
Σε συνεργασία με το ΙΝΣΕΤΕ, τη Marketing Greece, αλλά και με τη συμβολή εξειδικευμένων συμβούλων, διαμορφώθηκε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μεθοδολογίας και εργαλείων, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες του τουριστικού τομέα.
Μεταξύ των εργαλείων της πρωτοβουλίας είναι:
- Ένα όργανο στρατηγικής εποπτείας και καθοδήγησης αναφορικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη (Stewardship Board)
- Η εργαλειοθήκη του ΙΝΣΕΤΕ που συνδέει μελέτες, αναλύσεις, εκθέσεις και κατευθυντήριες γραμμές (Βιώσιμη Ανάπτυξη - INSETE)
- Ενέργειες Προβολής και Προώθησης, καλές πρακτικές σε προορισμούς σε συνεργασία με τη Marketing Greece
- Στοχευμένα εκπαιδευτικά Webinars για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των στελεχών επιχειρήσεων
- Εξειδικευμένη Επιτροπή (Steering Committee), υπεύθυνη για την υλοποίηση δράσεων και τη δημιουργία τεχνικών εργαλείων
- Ομάδα «Πρεσβευτών» (Ambassadors) που θα ευαισθητοποιηθούν και θα συμβάλουν στη διάχυση του έργου και του μηνύματος στο ευρύτερο κοινό
Κεντρικό εργαλείο της πρωτοβουλίας αποτελεί η ψηφιακή πλατφόρμα αυτοαξιολόγησης των επιχειρήσεων στους δείκτες του ESG. Σε πρώτη φάση, η αξιολόγηση των επιχειρήσεων βασίζεται σε πέντε βασικούς δείκτες: Κατανάλωση Ενέργειας, Κατανάλωση Νερού, Παραγωγή και Διαχείριση Αποβλήτων, Εργασιακά και Κοινωνικά Θέματα, και απευθύνεται σε πέντε κλάδους του τουρισμού: καταλύματα, εναέριες μεταφορές, θαλάσσιες μεταφορές, χερσαίες μεταφορές και τουριστικά γραφεία. Μέχρι το τέλος του 2024, η ψηφιακή πλατφόρμα βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία με τη συμμετοχή 50 επιλεγμένων επιχειρήσεων – Μελών του ΣΕΤΕ, από τους παραπάνω κλάδους, σε διαβάθμιση επιχειρηματικότητας.
Από το νέο έτος, στόχος της πρωτοβουλίας είναι το ευρύτερο άνοιγμα σε όλα τα Μέλη του ΣΕΤΕ, αλλά και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα.
Με αφορμή την εκδήλωση, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρος Θάνος, δήλωσε: «Στόχος του ΣΕΤΕ είναι η διαμόρφωση συνθηκών, ώστε να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα στην πρωτοβουλία METRON, προστατεύοντας το περιβάλλον, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και επιτυγχάνοντας βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη για όλους.»
Στο πλαίσιο ειδικότερης παρουσίασης της λειτουργίας και των στόχων της ψηφιακής πλατφόρμας, η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για ένα δυναμικό σχήμα το οποίο αξιολογεί, στοχοθετεί, επιμορφώνει, επαληθεύει και συνεχώς εξελίσσεται σύμφωνα με τη δυναμική που θέτουν οι όροι της βιώσιμης ανάπτυξης και η λειτουργία των ίδιων των επιχειρήσεων.»
Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, παρουσίασε την εργαλειοθήκη του Ινστιτούτου και επισήμανε: «Το ΙΝΣΕΤΕ, διαχρονικά αλλά και ως συμμέτοχος της πρωτοβουλίας “METRON Sustainable Tourism", προωθεί τη βιωσιμότητα ως αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής για έναν πιο ανθεκτικό και ανταγωνιστικό τουριστικό τομέα. Μέσω εξειδικευμένων μελετών, πρακτικών εργαλείων και εκπαιδευτικών δράσεων, ενισχύουμε προορισμούς, επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και εργαζόμενους στην εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών. Η βιωσιμότητα αποτελεί τον κρισιμότερο, ίσως, όρο για να διαφυλάξουμε και να αναπτύξουμε τα χαρακτηριστικά της ταυτότητά μας που διαφοροποιούν το τουριστικό μας προϊόν και το καθιστούν μοναδικό.»
Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, Νίκος Διαμαντόπουλος, πραγματοποίησε παρουσίαση αναφορικά με τις «Δράσεις και τις πρωτοβουλίες για βιώσιμο τουρισμό», και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η συμμετοχή και συμβολή μας στην πρωτοβουλία “METRON Sustainable Tourism” αποτελεί μια ακόμα δράση μας στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης. Μια κατεύθυνση που η Marketing Greece υπηρετεί από την αρχή της δραστηριοποίησής της μέσα από το περιεχόμενο που δημιουργεί και προβάλει στο www.discovergreece.com, δίνοντας έμφαση στις αυθεντικές εμπειρίες του εκάστοτε προορισμού, όπως γαστρονομία, ήθη και έθιμα, πολιτισμός και τοπική κοινωνία και οικονομία. Όσο και μέσα από πρωτοβουλίες όπως τα Travel Sustainable Guides, το “Travel Reimagined | Tomorrow’s Content Today”, το WORKFROMGREECE.GR κ.α.».
διαβάστε ακόμα
- Οι δράσεις και οι νέες πρωτοβουλίες της Marketing Greece για την ενδυνάμωση του brand Ελλάδα 31/10 | 16:48
- Marketing Greece | Συμβουλευτικές υπηρεσίες στον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων 24/10 | 07:31
- METRON Sustainable Tourism | Πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ για αυτορρύθμιση και μετάβαση στην αειφορία 26/09 | 15:22
- Νέα συνεργασία της Marketing Greece με τον Δήμο Τήλου 24/09 | 12:19
- ΣΕΤΕ | Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο πρώτος Ευρωπαίος Επίτροπος Τουρισμού είναι Έλληνας 18/09 | 10:06
- ΣΕΤΕ | Τα μέτρα πλήττουν την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού 18/09 | 10:17
- Συνάντηση ΣΕΤΕ με τον Υπουργό Εσωτερικών - στο επίκεντρο η ανταποδοτικότητα των τελών και οι DMOs 04/09 | 17:17
- ΙΝΣΕΤΕ | Αυξάνονται και πληθύνονται τα Airbnb στην Ελλάδα- 85.000 περισσότερες κλίνες στο 5μηνο 27/06 | 14:17
- Pythia, ο ψηφιακός βοηθός (chatbot) του Discovergreece.com 02/07 | 14:52
- ΙΝΣΕΤΕ | Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού στα ελληνικά ξενοδοχεία - ανά ειδικότητα και ανά περιφέρεια 23/03 | 10:24
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 4 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ