Έρευνα Booking.com για τους ΛΟΑΤΚΙ+ | Ο κλάδος των ταξιδιών πρέπει να δείξει τον δρόμο της συμπερίληψης
16 Aug 2023, 19:02 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
"Όταν στον κόσμο υπάρχουν 64 χώρες όπου οι σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου εξακολουθούν να είναι παράνομες, και μάλιστα 11 από αυτές μπορούν να επιβάλουν μέχρι και τη θανατική ποινή, δεν αποτελεί έκπληξη ότι τα συμπεράσματα από την έρευνά μας για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα είναι αμφίρροπα", υπογραμμίζει η Booking.com, παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας.
Στην έρευνα, που είναι η πιο εκτενής για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα μέχρι στιγμής, ρωτήθηκαν11.555 ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες από 27 χώρες για τις προηγούμενες ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, τα μελλοντικά τους σχέδια και τους τρόπους με τους οποίους θα τύχουν υποστήριξης από τους οικοδεσπότες καταλυμάτων.
Οι διακρίσεις και η βία είναι κίνδυνοι που επηρεάζουν δραματικά τα ταξιδιωτικά σχέδια των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας
Οι ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες μπορεί να ακυρώσουν ένα ταξίδι (41% έχουν ακυρώσει ταξίδι μέσα στην περασμένη χρονιά αφότου διαπίστωσαν ότι ο προορισμός τους δεν ήταν φιλικός προς τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα) ή να αλλάξουν την εμφάνισή τους για την περίσταση (75% των τρανς ατόμων έχουν προσαρμόσει τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται ως προς το ντύσιμο και το μακιγιάζ κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού), και μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το κάνουν για την ασφάλειά τους.
Σε ποσοστό 80%, δήλωσαν ότι αισθάνονται την ανάγκη να λάβουν υπόψη την ασφάλεια και την ψυχική τους ηρεμία ως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό, με το ποσοστό αυτό να έχει εκτιναχθεί από το 64% που ήταν πέρυσι. Στο μεταξύ, αναφέρεται πως 74% των τρανς ταξιδιωτών έρχονται αντιμέτωποι με δυσανάλογα περισσότερα περιστατικά διακρίσεων και βίας σε όλο τον κόσμο.
Δυστυχώς, σχεδόν τα τρία τέταρτα (71%) των ερωτηθέντων είπαν ότι οι προορισμοί που επιλέγουν επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον διχασμό που παρατηρείται στα μέσα όσον αφορά τις ιδεολογίες, τις διακρίσεις και τη βία προς τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+. Για αυτούς τους ανθρώπους, μερικά σημαντικά παγκόσμια γεγονότα είναι σχεδόν απαγορευμένα. Τα αποτελέσματά μας έδειξαν επίσης ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες από την Αυστραλία (84%), το Χονγκ Κονγκ (82%) και τις ΗΠΑ (79%) είναι οι πιο επιφυλακτικοί.
Συνεπώς, οι ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες έρχονται προετοιμασμένοι
Η μελέτη αποκάλυψε ότι 65% κάνουν έρευνα προτού ταξιδέψουν για να δουν αν οι επιχειρήσεις υποστηρίζουν τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ενώ 69% συμφώνησαν ότι είναι πιθανότερο να προτιμήσουν εταιρείες και επιχειρήσεις που ακολουθούν πολιτικές συμπερίληψης. Ομοίως, 65% των ταξιδιωτών είναι πιο πρόθυμοι να προτιμήσουν αξιοθέατα και δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+.
Κατά το check-in, ενώ σε ποσοστό 40% φαίνεται να λαμβάνουν γενικές πληροφορίες για την περιοχή, πολύ πιο σπάνια δέχονται οδηγίες που αφορούν ειδικά τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα (16%). Η έρευνα έδειξε ότι πάνω από το ένα τρίτο (34%) θα ήθελε να ενημερωθεί για την κατάσταση που επικρατεί στην τοποθεσία σε σχέση με τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Για τα τρανς, τα μη δυαδικά και τα gender fluid άτομα, το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 51%. Για παράδειγμα, αυτοί οι ταξιδιώτες είναι σημαντικό να γνωρίζουν στοιχεία για την τοπική νομοθεσία και τις θρησκευτικές αντιλήψεις, αλλά και κάποια ασφαλή μέρη, ώστε να νιώθουν μεγαλύτερη ηρεμία.
Θετικές τάσεις εμφανίζονται και η χαρά του ταξιδιού επικρατεί
Ευτυχώς, 78% των ερωτηθέντων είπαν ότι απολαμβάνουν έμπρακτα την εμπειρία κράτησης ενός ταξιδιού, ενώ 82% είχαν θετικές αλληλεπιδράσεις στα ταξίδια τους, ιδιαίτερα με τα καταλύματα.
Αυτή η θετική ενέργεια παρατηρείται σε πολλές από τις ερωτήσεις της μελέτης της Booking.com, όπου τα ποσοστά βελτιώνονται από χρόνο σε χρόνο. Το 42% των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων είχε φιλική και κατατοπιστική επικοινωνία με το κατάλυμα πριν από την άφιξη, ποσοστό που αυξήθηκε σημαντικά από το 25% του 2022. Ομοίως, 47% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι οι πρώτες τους εντυπώσεις κατά την άφιξη ήταν εξαιρετικές, με ποτά καλωσορίσματος, φιλικό προσωπικό και όχι μόνο. Το 2022, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31%. Ένα ακόμα πιο θετικό στοιχείο είναι ότι πλέον 71% (από 62% το 2022) αισθάνονται ότι η εμπειρία τους ως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην πραγματικότητα τους προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως ταξιδιώτες.
"Φυσικά, για εμάς που κρατούμε ενεργή υποστηρικτική στάση, αυτά τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πόσα έχουμε καταφέρει στον κλάδο των ταξιδιών, και παρά τα ορισμένα πισωγυρίσματα που συμβαίνουν στον κόσμο, συνολικά υπάρχει πρόοδος. Αυτό φαίνεται και από το 78% των ερωτηθέντων το οποίο νιώθει άνετα να ταξιδέψει χάρη στο ενισχυμένο πνεύμα συμπερίληψης που χαρακτηρίζει τον κλάδο των ταξιδιών. Όσο για τους μη δυαδικούς και τους gender fluid ταξιδιώτες, το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το εκπληκτικό 87%", υπογραμμίζεται στην έρευνα.
Η πλατφόρμα προωθεί το πρόγραμμα Travel Proud, με τη φιλοδοξία όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμού να μετατρέψουν την επιφυλακτικότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιωτών σε σιγουριά.
Η Arjan Dijk, CMO και Senior Vice President στην Booking.com δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται ολοένα και περισσότερο από τις αντιθέσεις και την αστάθεια, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι σημερινοί ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες νιώθουν ταυτόχρονα μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα, αλλά και σιγουριά. Στην Booking.com, πιστεύουμε ότι πρέπει όλοι και πάντα να μπορούν να ανακαλύπτουν τον κόσμο χωρίς να χρειάζεται να κρύβουν τον πραγματικό τους εαυτό.
Κι ενώ έχουν γίνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την προβολή, την κατανόηση και την αποδοχή των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, η πρόοδος αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη. Ο κλάδος των ταξιδιών πρέπει να προσπαθήσει να δείξει τον δρόμο της συμπερίληψης, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον όπου όλοι μπορούν να εκφραστούν και να εξελιχθούν, είτε εξερευνώντας κοντινούς προορισμούς είτε ταξιδεύοντας στην άλλη άκρη του κόσμου».
- Συμπερίληψη: Η συμπερίληψη είναι μία έννοια ταυτόσημη με την αποδοχή, που καθιστά απαραίτητη την αναγνώριση της αξίας κάθε ατόμου. Τη δημιουργία μίας συλλογικής αντίληψης πως όλοι οι άνθρωποι είμαστε μέλη της κοινωνίας, χωρίς ταμπέλες και στερεότυπα.
διαβάστε ακόμα
- Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21/11 | 14:30
- ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. αφίξεις στα τουριστικά καταλύματα τον Σεπτέμβριο 21/11 | 12:42
- Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις 20/11 | 11:21
- Όλη η Ελλάδα on line! Αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, των social media και των online αγορών 14/11 | 14:18
- Ευρωπαϊκός τουρισμός 2024 | Στροφή στις ταξιδιωτικές εμπειρίες με αξία - Ελλάδα: +19% οι θερινές αφίξεις από το 2019 08/11 | 10:59
- Τουρισμός | ForwardKeys: Πώς οι προορισμοί θα αντιμετωπίσουν την εποχικότητα 01/11 | 10:36
- Έρευνα: Η Ελλάδα 7η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη για τουρισμό - Πρωταθλήτρια στις τιμές στη Μεσόγειο 11/10 | 12:48
- Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ | Ποια είναι η κατάταξη της Ελλάδας και ανταγωνιστριών χωρών στον δείκτη Travel & Tourism Development Index 2024 25/10 | 11:02
- GBR Consulting | Πώς ο ελληνικός τουρισμός θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και θα διασφαλίσει τη βιώσιμη ανάπτυξη 02/11 | 20:52
- Τουρισμός | WTM Global Travel Report: 1 στους 3 ταξιδιώτες αποφεύγουν προορισμούς με ακραία καιρικά φαινόμενα 07/11 | 00:13
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 4 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ