Παγκόσμιος τουρισμός | Ετήσια ανάπτυξη 6% την επόμενη 4ετία - ΗΠΑ και Κίνα πρωτοστατούν

19 Sep 2024, 10:11 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

Παγκόσμιος τουρισμός | Ετήσια ανάπτυξη 6% την επόμενη 4ετία - ΗΠΑ και Κίνα πρωτοστατούν

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά θα αναπτυχθεί ταχύτερα από την παγκόσμια οικονομία τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με  έρευνα.της Forrester Research με έδρα το Λονδίνο.

H εκτίμηση είναι ότι η ταξιδιωτική αγορά θα αναπτύσσεται με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6% μεταξύ 2024 και 2028. (Ο CAGR - Compound Annual Growth Rate – είναι ένας Δείκτης Μέτρησης Απόδοσης. Η μέτρηση της απόδοσης αποτελεί πάντα το κύριο σημείο αναφοράς στις επενδύσεις και τις χρηματοοικονομικές αναλύσεις γενικότερα, καθώς μας δείχνει τι έχουμε κερδίσει ή τι έχουμε χάσει).

Σύμφωνα με την έρευνα, οι παγκόσμιες ταξιδιωτικές δαπάνες αναμένεται να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά μετά την πανδημία και να φτάσουν φέτος τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια. 

Αυτό θα επιτευχθεί από την έντονη ταξιδιωτική ζήτηση στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς και από την ανάπτυξη της μεσαίας τάξης, ιδίως στην Ινδία, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες και το Βιετνάμ.

Η έκθεση προβλέψεων της παγκόσμιας ταξιδιωτικής αγοράς της Forrester Research επίσης αναμένει ότι τα διεθνή ταξίδια θα ανακάμψουν στα προ-πανδημικά επίπεδα έως το 2025.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η τάση προς τη βιωσιμότητα θα έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στον ταξιδιωτικό κλάδο. Τα brand του κλάδου, όπως τονίζει, αναμένεται να ενθαρρύνουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, όπως η προώθηση αναδυόμενων προορισμών, η ενθάρρυνση της χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών και η προώθηση οικολογικά διαπιστευμένων ξενοδοχείων και θέρετρων.

Η μελέτη επισημαίνει ακόμη ότι οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες (OTA) κερδίζουν μερίδιο αγοράς. Αναφέρει τους επτά κορυφαίους OTA, καθώς αντιπροσώπευαν σχεδόν το 46% των παγκόσμιων διαδικτυακών δαπανών για ταξίδια πέρυσι, από 40% το 2022. 

Οι OTA έχουν την ικανότητα να αξιοποιούν τις δομές κόστους τους με υψηλή μεταβλητότητα για να ανταποκρίνονται και να ανακάμπτουν γρήγορα από τις διακυμάνσεις της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση.

Το Ηνωμένο Βασίλειο προηγείται στο μερίδιο των διαδικτυακών ταξιδιωτικών καναλιών, καθώς το 71% των ταξιδιωτικών δαπανών γίνονται διαδικτυακά. Ακολουθούν, η Κίνα και η Αυστραλία.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι το μερίδιο των δαπανών των νοικοκυριών για ταξίδια αναψυχής έχει ανοδική τάση, κάτι που σημαίνει ότι τα ταξίδια αποτελούν προτεραιότητα για το ευρύ κοινό.

Ενδεικτικά αναφέρει ότι οι δαπάνες για ταξίδια αντιπροσωπεύουν έως και το 6,5% της συνολικής κατανάλωσης των νοικοκυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 6,2% στις ΗΠΑ και τη Γερμανία. Επιπλέον, οι ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ και την Αυστραλία έθεσαν τα ταξίδια πάνω από όλες τις άλλες κατηγορίες των αναγκαίων δαπανών. 

Οι ΗΠΑ πρωτοστατούν στην ταξιδιωτική άνθηση

Ωστόσο, η ανάκαμψη των ταξιδιών ήταν άνιση μεταξύ των περιοχών. Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να είναι η μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά, με 566 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές ταξιδιωτικές δαπάνες και η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί με CAGR 3,8% για να φτάσει τα 650 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028. 

Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και η Νότια Κορέα συγκαταλέγονται στις αγορές με υψηλή διαδικτυακή ταξιδιωτική αγορά και διαδικτυακή διείσδυση λιανικής χάρη στις υποστηρικτικές τους υποδομές ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακών πληρωμών.

Η Κίνα θεωρείται ότι παίζει «κομβικό ρόλο» στην παγκόσμια ταξιδιωτική ανάκαμψη.

«Η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη το 2024 και το 2025 θα ωθήσει την αγορά εξερχόμενων ταξιδιών της Κίνας στο 99% των επιπέδων της πριν από την πανδημία πριν φτάσει στην πλήρη ανάκαμψη έως το 2026», σύμφωνα με την έκθεση.

Η αναλύτρια προβλέψεων της Forrester, Σίντι Λιου, δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά της Ευρώπης με 77 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024. 

«Αν και οι δαπάνες μειώθηκαν πάνω από 39% το 2020 όταν εμφανίστηκε η πανδημία, η ανάκαμψη ήταν ταχεία υπογραμμίζοντας τη σημασία των ταξιδιών στην καθημερινή ζωή των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου. 

«Η αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών φαίνεται να εμπεδώνεται, παρέχοντας κάποια ευπρόσδεκτη σταθερότητα στην τουριστική βιομηχανία. 

«Βλέπουμε έντονο ενθουσιασμό για τα διεθνή ταξίδια και το 2024 θα δούμε πλήρη ανάκαμψη στις δαπάνες εξερχόμενων ταξιδιών από τους κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου».

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα