WTM'24 | Μελέτη: Η δίψα για περιπέτεια ωθεί την καινοτομία στα ταξίδια

07 Nov 2024, 00:31 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

WTM'24 | Μελέτη: Η δίψα για περιπέτεια ωθεί την καινοτομία στα ταξίδια

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η άνοδος της παγκόσμιας μεσαίας τάξης οδηγεί σε μεγαλύτερη ζήτηση για νέες εμπειρίες διακοπών, ωθώντας την τουριστική βιομηχανία να προσφέρει πιο περιπετειώδεις επιλογές, σύμφωνα με έρευνα της  World Travel Market London, WTM Global Travel Report, που συντάχθηκε σε συνεργασία με διάσημους ερευνητές της Oxford Economics.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η εμφάνιση πιο εύπορων καταναλωτών σε αγορές σε όλο τον κόσμο προκαλεί «μετατοπίσεις» στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρότυπα, με ορισμένους ατρόμητους ταξιδιώτες να αναζητούν ακόμη και πιο επικίνδυνες δραστηριότητες .

«Η δημοτικότητα των ταξιδιών έχει τροφοδοτήσει αξιοσημείωτη δημιουργικότητα. Είτε πρόκειται για ηφαιστειακή επιβίβαση στη Νικαράγουα είτε για καταδύσεις σε κλουβιά με καρχαρίες στη Νότια Αφρική, ένα διευρυνόμενο φάσμα δραστηριοτήτων είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για νέες και μοναδικές εμπειρίες», αναφέρει η έκθεση, που παρουσιάστηκε στην έκθεση στις 5 Νοεμβρίου.

Όπως υπογραμμίζεται:

  • Οι καταναλωτές είναι πιο ανοιχτοί στην περιπέτεια, την αναζήτηση έντασης και τις ακραίες εμπειρίες.
  • Οι δραστηριότητες ήπιας περιπέτειας, οι οποίες είναι γενικά χαμηλού κινδύνου και απαιτούν περιορισμένη εμπειρία, όπως η πεζοπορία, η ποδηλασία και η παρακολούθηση άγριας ζωής, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο στις αναζητήσεις τουρισμού περιπέτειας.
  • Ωστόσο, οι σκληρές δραστηριότητες περιπέτειας, όπως το αλεξίπτωτο, η ορειβασία και το ράφτινγκ στο νερό του ποταμού, είναι πιθανό να αποκτήσουν αυξημένη έλξη σε ένα τυπικά πιο πλούσιο κοινό, πιο ανοιχτό στην περιπέτεια και πρόθυμο να αναλάβει υψηλότερους κινδύνους. 

Η Tourism Economics, εταιρεία της Oxford Economics, διαπίστωσε ότι το 29% των ταξιδιωτών ανέφερε αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια περιπέτειας. Το 34% των καταναλωτών ανέφερε αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον αγροτικό τουρισμό και τον τουρισμό στη φύση. Το 57% ενδιαφέρεται περισσότερο να επισκεφτεί νέους προορισμούς σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια.

Αυτή η αυξημένη ζήτηση για φρέσκα μέρη για επίσκεψη θα οδηγήσει την ανάπτυξη σε μικρότερες χώρες, όπως η Αρμενία και η Σερβία στην Ευρώπη, καθώς και σε αφρικανικούς προορισμούς που προσφέρουν διακοπές σαφάρι και ταξίδια περιπέτειας, επισημαίνει η έκθεση.

Η Σαουδική Αραβία και η Αλβανία πέτυχαν αύξηση αφίξεων επισκεπτών κατά 80% και 74% αντίστοιχα το 2024 σε σύγκριση με το 2019, όπως σημειώνεται, χάρη στην παρόρμηση για εξερεύνηση πέραν των συνηθισμένων προορισμών.

Επιπλέον, οι γενιές Gen Z και οι Millennials δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις εμπειρίες και όχι στα υλικά αγαθά, κάτι που ανοίγει θετικές προοπτικές στα ταξίδια, προσθέτει η έκθεση. «Οι φαινομενικά απεριόριστες ευκαιρίες για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να καινοτομούν προσφέροντας ξεχωριστές και εξατομικευμένες προσφορές, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, παρουσιάζουν συναρπαστικές δυνατότητες για τον κλάδο», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Η Juliette Losardo, Διευθύντρια Έκθεσης της WTM London, τονίζει:

«Αυτή η Παγκόσμια Έκθεση Ταξιδιών της WTM είναι μια κρίσιμη επισκόπηση για τη βιομηχανία για να δει πώς αναπτύχθηκαν οι τάσεις κατά τη διάρκεια του 2024 και πώς θα εξελιχθούν οι τάσεις το 2025 και μετά. Με την άνοδο της μεσαίας τάξης σε περισσότερες χώρες, υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για πιο ασυνήθιστες και αυθεντικές εμπειρίες...."

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός | WTM Global Travel Report: 1 στους 3 ταξιδιώτες αποφεύγουν προορισμούς με ακραία καιρικά φαινόμενα

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα