Miguel Sanz: Τουρισμός | Υπερπόντιες αγορές: Ασφάλεια και οικονομική προσιτότητα τα κριτήρια επιλογής προορισμών στην Ευρώπη

19 Jun 2024, 13:27 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

Τουρισμός | Υπερπόντιες αγορές: Ασφάλεια και οικονομική προσιτότητα τα κριτήρια επιλογής προορισμών στην Ευρώπη

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η ασφάλεια αναδείχθηκε ως το κορυφαίο κριτήριο για τους ταξιδιώτες από μακρινές αγορές όταν επιλέγουν έναν προορισμό στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. 

Το συμπέρασμα αυτό αναδεικνύει μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) σε 7.000 ταξιδιώτες από επτά αγορές – Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδά, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Βόρεια Αμερική.

Η οικονομική προσιτότητα είναι το δεύτερο κριτήριο στις ευρωπαϊκές επιλογές αυτών των ταξιδιωτών.

Οι υπόλοιπες διαπιστώσεις της έρευνας:

  • το 59% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται για ταξίδια στο εξωτερικό φέτος.
  • Ενώ η Ευρώπη παραμένει κορυφαία επιλογή προορισμού, με το 41% ​​να σχεδιάζει να την επισκεφτεί αυτό το καλοκαίρι, το ποσοστό είναι μειωμένο κατά 4% από τα επίπεδα του 2019.
  • Σχεδόν οι μισοί (45%) των ερωτηθέντων δίνουν προτεραιότητα σε ευρωπαϊκούς προορισμούς που θεωρούνται ασφαλείς. Το κριτήριο της ασφάλειας σημειώνει αύξηση 9% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2022 και 6% από το περασμένο καλοκαίρι. 

  • Η ποιοτική τουριστική υποδομή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση (38%). Οι εμβληματικοί προορισμοί επιλέγονται από το 36% των ερωτηθέντων, έναντι του 29% πέρυσι.

  • Οι σταθερές καιρικές συνθήκες σε έναν προορισμό είναι ο κορυφαίος παράγοντας για το 31% των ερωτηθέντων.

  • Οι απευθείας πτήσεις αποτελεί κριτήριο για το 20% των ταξιδιωτών. Ένα άλλο 20% προτιμά ένα μέρος με καλές σιδηροδρομικές συνδέσεις με άλλα σημεία ενδιαφέροντος.

  • Η οικονομική προσιτότητα εξακολουθεί να λαμβάνεται υπόψη για το 23% των ερωτηθέντων, αλλά έχει μειωθεί από το 32% πέρυσι. 

«Αυτή η αλλαγή δείχνει ότι οι ταξιδιώτες εστιάζουν όλο και περισσότερο στην ποιότητα και την ασφάλεια, εκτιμώντας την ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία πέρα ​​από τους αυστηρούς περιορισμούς του προϋπολογισμού», σχολιάζει η ETC.

  • Προέκυψε επίσης μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο καθηλωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως και η επιθυμία για ταξίδια άνω των  δύο εβδομάδων (από 13% το 2019 σε 21% το 2024). 
  • Περισσότεροι από τους μισούς (53%) των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι είναι ανοιχτοί για ταξίδια στην Ευρώπη σε περιόδους εκτός αιχμής, καθώς το κόστος αυτή την περίοδο είναι χαμηλότερο, ενώ παρέχεται η ευκαιρία να γνωρίσουν δημοφιλή αξιοθέατα χωρίς συνωστιμό ταξιδιωτών.
  • Σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) έλκονται προς προορισμούς με καλά ανεπτυγμένες υποδομές και διάσημα αξιοθέατα. 
  • Οι μισοί από τους ερωτηθέντες θέλουν να υποστηρίξουν τοπικούς προμηθευτές, ενώ οι υπόλοιποι μισοί προτιμούν γνωστές μάρκες διαμονής, εστίασης και αγορών.

Τα ευρήματα του ETC περιλαμβάνουν επίσης τα ακόλουθα συμπεράσματα:

  • Οι πολίτες από την Κίνα και τη Βραζιλία δείχνουν την ισχυρότερη πρόθεση να επισκεφθούν την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, με το 62% και το 52% των ταξιδιωτών αντίστοιχα να σχεδιάζουν ένα ταξίδι. Κυρίως οι πιο εύποροι ηγούνται αυτής της επιθυμίας.
  • Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και τον Καναδά δείχνουν μια πιο προσεκτική προσέγγιση στα ευρωπαϊκά ταξίδια, με το ενδιαφέρον να αυξάνεται ελαφρά από πέρυσι στο 40% και 42% αντίστοιχα.
  • Οι ταξιδιώτες από Αυστραλία και Νότια Κορέα δείχνουν μέτριο ενθουσιασμό, καθώς το ενδιαφέρον βρίσκεται στο 37% και 35% αντίστοιχα.
  • Η Ιαπωνία δείχνει πιο περιορισμένο ενδιαφέρον στο 19%, καθώς η ταξιδιωτική ανάκαμψη από τη χώρα συνεχίζει να είναι αργή.
  • Σε όλες τις αγορές, οι νεότεροι ταξιδιώτες (ηλικίας 18-24 και 34-49 ετών) και εκείνοι με υψηλότερα εισοδήματα δείχνουν τη μεγαλύτερη προτίμηση στα ευρωπαϊκά ταξίδια.

Ο πρόεδρος του ETC, Miguel Sanz, δήλωσε: «Βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον για παραμονή μεγαλύτερης διάρκειας, επιτρέποντας στους τουρίστες να αναπτύξουν μια βαθύτερη σύνδεση με την τοπική κουλτούρα και να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις που κάνουν κάθε προορισμό μοναδικό.

«Επιπλέον, το άνοιγμα σε ταξίδια εκτός εποχής αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για να εξαπλωθεί ο τουρισμός πιο ομοιόμορφα καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κοινωνικής και περιβαλλοντικής πίεσης των περιόδων αιχμής και στην καλύτερη υποστήριξη των τοπικών οικονομιών".

Διαβάστε επίσης

ΙΝΣΕΤΕ | Αυστραλία, Καναδάς και ΗΠΑ οι 3 πλέον υποσχόμενες long-haul αγορές για τον ελληνικό τουρισμό

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα