Θεόφιλος Κυρατσούλης: Ελληνικός Τουρισμός | Έκθεση Mabrian- Mindhaus: Οι αναδυόμενοι προορισμοί πρωτοστατούν στην ανάπτυξη

04 Sep 2024, 10:35 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

Ελληνικός Τουρισμός | Έκθεση Mabrian- Mindhaus: Οι αναδυόμενοι προορισμοί πρωτοστατούν στην ανάπτυξη

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Νέοι και λιγότερο γνωστοί ελληνικοί προορισμοί προσελκύουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τουριστών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «Emerging Destinations in Greece 2024″, που εκπόνησαν η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Mabrian και η εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ Mindhaus.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτήν την έκθεση:

  • Το 2023 νησιά, που δεν περιλαμβάνονται σε δρομολόγια κρουαζιέρας, γνώρισαν άνοδο της δημοτικότητας. Συγκεκριμένα, τα νησιά Λέσβος και Χίος στην περιοχή του Βορείου Αιγαίου σημείωσαν αύξηση επισκεπτών, έναντι του 2022, κατά +78,8% και +65,2%, αντίστοιχα. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν επίσης η Σάμος (+51,7%), η Σκόπελος (+26,6%) και η Σκιάθος (+25,5%).
  • Η ζήτηση για εξερεύνηση προορισμών που δεν συγκεντρώνουν πλήθη τουριστών μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της τουριστικής βιωσιμότητας, διανέμοντας τουριστικά οφέλη σε ολόκληρη τη χώρα, δήλωσε ο Carlos Cendra, Συνεργάτης και Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών στη Mabrian.
  • Η περιοχή της Πελοποννήσου, με την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά και την παραθαλάσσια ομορφιά, έχει γίνει ο τέταρτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ελλάδα, χάρη στις νέες εξελίξεις στον τουρισμό πολυτελείας στην περιοχή και άλλες προωθητικές πρωτοβουλίες, σημείωσε ο Cendra.

  • Ένας άλλος αναδυόμενος ελληνικός προορισμός είναι η ηπειρωτική Θράκη που αποτελείται από την Ξάνθη, τη Ροδόπη και τον Έβρο, ιδιαίτερα η ακτογραμμή της (που αύξησε τις αφίξεις έως +63% σε ένα χρόνο), ενώ το νησί της Θάσου, μέρος της ίδιας περιοχής, το επισκέπτονται +26,4% περισσότεροι ταξιδιώτες από έτος σε έτος.

    Είναι υπέροχο να βλέπεις νέους προορισμούς να αναδύονται, από τη βόρεια (Θράκη, Λέσβο, Χίο και Σάμο) έως τη Νότια (Πελοπόννησος), κυρίως λόγω της σχέσης ποιότητας-τιμής, της ευκολίας στις διαδικασίες έκδοσης βίζας και της συνδεσιμότητας. αλλά η εστίαση πρέπει να υπερβαίνει την επίσκεψη», εξηγεί  ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, Γενικός Διευθυντής της MINDHAUS

    « Η αξία (και οι δαπάνες), όχι ο όγκος είναι αυτό που πρέπει να έχει σημασία», αναφέρει.

Καθώς η Ελλάδα παραμένει μια παγκόσμια τουριστική δύναμη, «οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο μέρη με λιγότερο κόσμο, δροσερό καιρό και καλή αξία», λέει ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, προσθέτοντας ότι πολλοί δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε οριακό σημείο, καθώς αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού, την κακή διαχείριση της ζήτησης, τη σκιώδη προσφορά καθώς και τις ανησυχίες για απώλεια της ταυτότητας.

Η αεροπορική συνδεσιμότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στην τουριστική στρατηγική της Ελλάδας, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν συνολικά 12,3 εκατομμύρια θέσεις που συνδέουν αυτές τις χώρες με ελληνικά αεροδρόμια μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου 2024, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 44% του συνόλου της ελληνικής εποχικής απευθείας αεροπορικής σύνδεσης. Η Γερμανία και η Ιταλία, ειδικότερα, θα παρουσιάσουν αυξημένη διαθεσιμότητα θέσεων κατά 12,8% και 12,5% αντίστοιχα. Οι πτήσεις από την Πολωνία και την Ελβετία θα σημειώσουν επίσης σημαντική αύξηση από έτος σε έτος, κατά 20% και 14,4%, αντίστοιχα.

Η άνοδος του ενεργού τουρισμού

Οι αναδυόμενοι προορισμοί, όπως τονίζεται στην έκθεση, αντικατοπτρίζουν τη ζήτηση για active tourism. Ο ενεργός τουρισμός είναι ένας καινοτόμος και διεγερτικός τρόπος ταξιδιού όπου η εμπειρία και η αλληλεπίδραση με τη φύση και τον τοπικό πολιτισμό βρίσκονται στο επίκεντρο των διακοπών. Μέσω αυτού του είδους τουρισμού, είναι επομένως δυνατή η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, ο σεβασμός του περιβάλλοντος και η ενίσχυση της περιοχής

Σύμφωνα με την έκθεση, το 2023, το 21,1% των επισκεπτών ανέφερε τις ενεργές εμπειρίες ως τον κύριο λόγο επίσκεψης στην Ελλάδα, σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά +12,1 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019 . μετατρέποντας τον ενεργό τουρισμό ως κύριο κριτήριο για επίσκεψη στην Ελλάδα, ακολουθούμενο από την ηλιοθεραπεία και τον πολιτιστικό τουρισμό.

Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες αλλαγές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, καθώς περισσότεροι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία και τις υπαίθριες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Όπως αναφέρει ο ειδικός του Mabrian «οι ταξιδιώτες βρίσκουν νέους τρόπους να απολαύσουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας παραδοσιακά αξιοθέατα με ενεργές εμπειρίες. Αυτή η τάση παρουσιάζει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να προωθήσει παραμονές μεγαλύτερης διάρκειας, να μειώσει την εποχικότητα και να αυξήσει τις τουριστικές δαπάνες».

Σύμφωνα με την έρευνα, πέρα από τα παραδοσιακά αξιοθέατα, δημοφιλείς περιοχές αναδεικνύονται νέες περιοχές όπως ο Όλυμπος και η Αρχαία Μεσσηνία, ενώ οι παραλίες της Κρήτης και της Κεφαλονιάς προσελκύουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται να συνδυάσουν πολιτιστικές και φυσικές εμπειρίες. 

Ανταγωνιστικές τιμές ξενοδοχείων, εν μέσω προκλήσεων

Παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, η Ελλάδα συνεχίζει να διατηρεί ανταγωνιστικές τιμές στα ξενοδοχεία. Όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος της Mabrian, η μέση ημερήσια τιμή στα ελληνικά ξενοδοχεία εξακολουθεί να είναι πολύ ελκυστική για τις βασικές ευρωπαϊκές βασικές και για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, καθώς η βιομηχανία φιλοξενίας καταφέρνει να παραμείνει ανταγωνιστική. Ωστόσο, τα ποσοστά πληρότητας παραμένουν ανησυχητικά, «καθώς η ανταγωνιστική τιμολόγηση από μόνη της μπορεί να μην είναι επαρκής για να αυξήσει τις πληρότητες του τρέχοντος έτους» , υπογραμμίζει ο Γενικός Διευθυντής της MINDHAUS.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) για τα καλοκαιρινά καταλύματα το 2024 στην Ελλάδα είναι συνολικά πολύ ελκυστικές σε σύγκριση με άλλους προορισμούς της Μεσογείου. Για παράδειγμα, ενώ τα ελληνικά ξενοδοχεία 3 αστέρων προσφέρουν τιμές συγκρίσιμες με εκείνες της Ισπανίας, τα ξενοδοχεία 4 αστέρων στην Ελλάδα είναι ελαφρώς υψηλότερα από τους ανταγωνιστές άλλων περιοχών, αντανακλώντας την έντονη ζήτηση κατά την περίοδο αιχμής. Αντίθετα, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα παραμένουν σε ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στην Ισπανία και την Ιταλία.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα