Ελληνικά βιολογικά προϊόντα σε διεθνή έκθεση της Γερμανίας
22 Feb 2024, 07:53 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Στη φετινή Διεθνής Έκθεση Biofach και Vivaness η οποία διοργανώνεται σε ετήσια βάση στη Νυρεμβέργη από το 1990 συμμετείχαν 2.550 εκθέτες από 94 χώρες, αισθητά λιγότεροι έναντι του 2023, οπότε οι εκθέτες ανέρχονταν σε 2.765 από 95 χώρες.
Η Biofach – Vivaness έχει μεγάλη διεθνή εμβέλεια και θεωρείται ως η σημαντικότερη έκθεση βιολογικών προϊόντων και καλλυντικών παγκοσμίως. Στην έκθεση έλαβαν χώρα παράλληλες εκδηλώσεις, όπως θεματικές συζητήσεις, εταιρικές εκδηλώσεις, διαλέξεις, παρουσιάσεις καινοτόμων προϊόντων και γευσιγνωσίες.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές την έκθεση επισκέφθηκαν περίπου 35.000 εμπορικοί επισκέπτες έναντι 36.000 το 2023 από 128 χώρες. Αξιόλογη παρουσία στη φετινή Biofach σε εθνικά περίπτερα, είχαν για ακόμη μια φορά, εκθέτες από Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Αυστρία και Τουρκία.
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η σταθερή παρουσία των ελληνικών εταιριών. Στη φετινή Biofach συμμετείχαν 31 ελληνικές εταιρείες βιολογικών προϊόντων (έναντι 37 το 2022). H συμμετοχή 24 ελληνικών εταιρειών διοργανώθηκε από τις ελληνικές εταιρείες Great Exhibition και Promo Solution ενώ για τη συμμετοχή τους στην έκθεση παρείχαν χρηματοοικονομική υποστήριξη οι Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης.
Η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη Biofach παράγουν βιολογικό ελαιόλαδο, ελιές, βότανα, μέλι, όσπρια, γαλακτοκομικά και ζυμαρικά, τα οποία προσήλκυσαν το ενδιαφέρον πολλών επισκεπτών.
Η γερμανική αγορά βιολογικών προϊόντων έχει ανακάμψει σε σχέση με το 2022. Ο κύκλος εργασιών των βιολογικών τροφίμων και ποτών στη γερμανική αγορά ανήλθε το 2023 σε 16 δισ. ευρώ (έναντι 15,3 δισ. ευρώ το 2022), με τη μεγαλύτερη ζήτηση να καταγράφεται σε γαλακτοκομικά, λαχανικά και δημητριακά. Η αγορά βιολογικών τροφίμων και ποτών είναι άκρως ανταγωνιστική και απαιτητική ως προς την ποιότητα και τις τηρούμενες προδιαγραφές και συνεπώς η απόκτηση και διατήρηση μεριδίου αγοράς σε αυτήν προϋποθέτει προϊόντα υψηλής ποιότητας και ανάπτυξη σταθερών συνεργασιών με εμπορικά δίκτυα και εξειδικευμένα καταστήματα.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μεγάλες γερμανικές αλυσίδες λιανεμπορίου συνεργάζονται στενά με τους τοπικούς επιχειρηματικούς συνδέσμους βιολογικών προϊόντων και έχουν αναπτύξει παράλληλα ιδιωτικές ετικέτες που συμβάλουν καταλυτικά στην αύξηση του μεριδίου των πωλήσεων προϊόντων βιολογικής παραγωγής ενώ δημιουργούν ασφυκτικές πιέσεις στα καταστήματα και αλυσίδες που έχουν αποκλειστικότητα στα βιολογικά προϊόντα. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσώπευαν το 2023 το 56% των πωλήσεων βιολογικών προϊόντων, έναντι 52% το 2022. Οι διαφορές στις τιμές των βιολογικών τροφίμων στις εκπτωτικές αλυσίδες έχουν εξομαλυνθεί σε μεγάλο βαθμό σε αρκετά προϊόντα σε σχέση με τα συμβατικά τρόφιμα.
Επισημαίνεται, ότι από τα περίπου 34.000 σημεία πώλησης λιανικού εμπορίου τροφίμων στη Γερμανία, τα 2.200 ανήκουν στο εξειδικευμένο εμπόριο βιολογικών τροφίμων (καταστήματα βιολογικών τροφίμων και σούπερ μάρκετ που προσφέρουν 100 % βιολογικά τρόφιμα). Ως προς τις πωλήσεις σε ανωτέρω εξειδικευμένα κανάλια διανομής καταγράφεται μείωση 12,3 %, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,83 δισ. ευρώ το 2023 έναντι 4,37 δισ. ευρώ το 2020.
Ως προς τις τρέχουσες τάσεις στη γερμανική αγορά βιολογικών τροφίμων υπογραμμίζονται ότι οι ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων, όπως: συσκευασμένα αρτοσκευάσματα, γλυκίσματα, καταψυγμένα τρόφιμα, εναλλακτικά προϊόντα γάλακτος και αλείμματα καταγράφουν διψήφια αύξηση πωλήσεων.
Η επόμενη Biofach – Vivaness θα πραγματοποιηθεί από 11–14 Φεβρουαρίου 2025 στη Νυρεμβέργη.
- Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Μόναχο.
διαβάστε ακόμα
- Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου; 20/11 | 10:14
- Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία 17/11 | 06:54
- Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025 15/11 | 10:26
- Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά 16/11 | 11:21
- Νέα POS Point καταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα 11/11 | 12:15
- Το ελληνικό μέλι στον Καναδά 10/11 | 07:36
- Εντυπωσιακή άνοδος των ελληνικών εξαγωγών στην Κροατία 04/11 | 07:05
- Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς το Ηνωμένο Βασίλειο 11/10 | 06:47
- Όταν η κλιματική αλλαγή αλλάζει τη γεύση του κρασιού 15/09 | 23:41
- Ισπανία: Μηδενικός ΦΠΑ στο ελαιόλαδο από την 1η Ιουλίου 24/06 | 13:05
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 4 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ