Οι Γερμανοί δαπανούν 20,3 εκατ. ευρώ για ελληνικά σπαράγγια
06 Apr 2024, 07:44 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Τα σπαράγγια κατέλαβαν μεταξύ των ανοιξιάτικων λαχανικών και το έτος 2023 την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα του ομίλου ανάλυσης δεδομένων και διαδικτυακής έρευνας «YouGov».
Η Γερμανία είναι παγκοσμίως η πρώτη χώρα με περίπου 1,6 κιλά ετήσια κατά κεφαλή κατανάλωση.
Ειδικότερα, τα σπαράγγια παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή σε ηλικίες άνω των 55 ετών με ποσοστό 74 % ενώ μεταξύ των νεότερων σε ηλικία (18–24 ετών) καταναλωτών, μόλις το 47 % δηλώνει ότι τα καταναλώνει σε τακτική βάση. Οι εδώ καταναλωτές προτιμούν σε ποσοστό 42 % να τα προμηθεύονται από τους μεγάλους ομίλους λιανεμπορίου / super market, το 35 % από τις υπαίθριες αγορές, το 22 % από λοιπά καταστήματα και μόλις το 11 % απευθείας από τους παραγωγούς.
Στη Γερμανία το ποσοστό της εγχώριας παραγωγής σπαραγγιών στη συνολική κατανάλωση ανέρχεται σε περίπου 72 % λαμβανομένης υπόψη της αυτάρκειας της γερμανικής αγοράς στα σπαράγγια σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά λοιπών λαχανικών, της οποίας η αυτάρκεια υπολογίζεται σε κάτω του 40 %. Τα τελευταία χρόνια οι καλλιεργούμενες εκτάσεις στη Γερμανία έχουν αυξηθεί από 18.610 εκτάρια το 2017 σε περίπου 20.500 εκτάρια το 2023 ενώ δραστηριοποιούνται 1.400 καλλιεργητές με παραγωγή 106.000 τόνους, πρωτίστως άσπρα σπαράγγια. Η βιολογική καλλιέργεια ανέρχεται σε 7.5 % των συνολικών καλλιεργούμενων εκτάσεων.
Σύμφωνα με στοιχεία της Γερμανικής στατιστικής Υπηρεσίας, το 2023 οι εισαγωγές σπαραγγιών Γερμανίας ανήλθαν σε 97,62 εκατ. ευρώ. Η αγορά τροφοδοτείται με εισαγωγές κυρίως από Ισπανία (μερίδιο αγοράς 29,5 %), Ελλάδα (20,8 %), Ιταλία (17,70 %) και Μεξικό (10,60 %) ενώ τους χειμερινούς μήνες από το Περού (μερίδιο αγοράς 8,8 %). Σε απόλυτους αριθμούς η Ισπανία διατήρησε την πρώτη θέση στην αξία των εξαγωγών προς τη Γερμανία σε ότι αφορά τα σπαράγγια σε 28,9 εκατ. ευρώ και η Ελλάδα τη δεύτερη θέση φθάνοντας σε 20,3 εκατ. ευρώ.
- Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Μόναχο.
διαβάστε ακόμα
- Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου; 20/11 | 10:14
- Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία 17/11 | 06:54
- Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025 15/11 | 10:26
- Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά 16/11 | 11:21
- Νέα POS Point καταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα 11/11 | 12:15
- Το ελληνικό μέλι στον Καναδά 10/11 | 07:36
- Εντυπωσιακή άνοδος των ελληνικών εξαγωγών στην Κροατία 04/11 | 07:05
- Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς το Ηνωμένο Βασίλειο 11/10 | 06:47
- Όταν η κλιματική αλλαγή αλλάζει τη γεύση του κρασιού 15/09 | 23:41
- Ισπανία: Μηδενικός ΦΠΑ στο ελαιόλαδο από την 1η Ιουλίου 24/06 | 13:05
δημοφιλέστερα
- 1 Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024 21.11.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024 21.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025; 21.11.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 4 Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 5 Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών 21.11.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο 21.11.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων 21.11.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025 21.11.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο 21.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ