Γερμανικός τουρισμός: “Πεθαίνουν” οι κλασικές διακοπές 2 εβδομάδων – Πώς η Gen Z αλλάζει τα δεδομένα
16 Jul 2024, 13:40 | ΤΑΣΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Σημαντικές διαφοροποιήσεις στις ταξιδιωτικές συνήθειες σε σύγκριση με ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, παρουσιάζει η Gen Z, καθώς σύμφωνα με έρευνα της Simon-Kucher & Partners, η γενιά αυτή επιλέγει τακτικότερα, μικρότερης διάρκειας, φθηνότερα και συχνά μοναχικά ταξίδια.
Η έρευνα διεξήχθη τον Απρίλιο του 2024 σε συνεργασία με το ανεξάρτητο Ινστιτούτο ερευνών Cint σε δείγμα 982 καταναλωτών στη Γερμανία.
Τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι η Gen Z περιορίζει δραστικά τον προϋπολογισμό διακοπών κατά 14%, όμως ταξιδεύει 4,5 φορές πιο συχνά από τους Baby Boomers. Αυτό επιτυγχάνεται με σύντομα ταξίδια που δεν υπερβαίνουν τη μία εβδομάδα (μέσος όρος 6,5 ημέρες), έναντι 7,7 ημερών των Millennials, 8,8 ημερών των Gen X και 9,5 ημερών των Baby Boomers. Αυτό που παρατηρείται δηλαδή είναι ότι οι κλασικές καλοκαιρινές διακοπές των δύο εβδομάδων ξεθωριάζουν.
Η τάση για μείωση του προϋπολογισμού διακοπών είναι τόσο ισχυρή που προκαλεί μείωση και στην ευρύτερη γερμανική αγορά ταξιδιωτών, της τάξης του 3,5%, αντίθετα με τις παγκόσμιες τάσεις. Η τάση αυτή αποδίδεται στο κυνήγι του value for money στις εμπειρίες διακοπών.
Τους καλοκαιρινούς μήνες, οι ταξιδιώτες της Gen Z, παρά τον μικρό προϋπολογισμό διακοπών, ταξιδεύουν συχνότερα από άλλες γενιές με 2,6 διεθνή ταξίδια το μήνα, έναντι 1,7 ταξίδια των Millennials και 0,8 ταξίδια των Gen X, ενώ οι Gen Z ταξιδεύουν σχεδόν 9 φορές πιο συχνά από τους baby boomers.
Το ένα τέταρτο (24%) των Gen Z και των Millennials κάνει τουλάχιστον 2 μοναχικά ταξίδια κάθε εξάμηνο, ενώ εκτός από την αειφορία και τις δραστηριότητες που προσφέρονται σε τοπικό επίπεδο, τα προγράμματα ανταμειβής είναι πολύ πιο σημαντικά για τη γενιά Z (24%) παρά για τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες ταξιδιωτών (7% των Baby Boomers τα θεωρούν σημαντικά).
Οι επιτόπιες δραστηριότητες είναι πολύ πιο σημαντικές για τη Gen Z (43%) από άλλες γενιές (23-33%) αλλά και η βιωσιμότητα (23%, έναντι 16-19% μεγαλύτερων ηλικιών). Τέλος, μόνο οι ταξιδιώτες πολυτελείας, από όλες τις ηλικιακές ομάδες, αποδίδουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία στη βιωσιμότητα.
Οι νεότερες γενιές βασίζονται επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό στις θετικές κριτικές (58% έναντι 30% των baby boomers) και την εξατομίκευση (17% έναντι 11% των baby boomers).
διαβάστε ακόμα
- Global DMC 2024: Η Αθήνα και τα Ελληνικά νησιά κορυφαίοι προορισμοί στον κόσμο για συνέδρια και εκδηλώσεις 25/10 | 12:39
- Amex GBT: Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2025 – Πώς μπορούν να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία 23/10 | 16:39
- Lonely Planet: Οι 10 τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2025 – Οι 30 καλύτεροι προορισμοί της χρονιάς 23/10 | 12:39
- CNT: Πέντε Αθηναϊκά μπαρ στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2024 23/10 | 13:57
- Έρευνα: Η Ελλάδα 7η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη για τουρισμό - Πρωταθλήτρια στις τιμές στη Μεσόγειο 11/10 | 12:48
- Fodor’s Finest: Αυτά είναι τα 2 Ελληνικά ξενοδοχεία στη λίστα με τα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2025 18/10 | 12:09
- HolidayCheck: Φθηνότερα τα πακέτα για Ρόδο και Κω τον Οκτώβριο & Νοέμβριο από την περίοδο αιχμής των προκρατήσεων 21/10 | 13:53
- Τα Ελληνικά νησιά στους 4 κορυφαίους προορισμούς του 2025 για διακοπές αστροπαρατήρησης 17/10 | 14:14
- Expedia: Οι 8 κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια το 2025 – Από το JOMO στα One-Click Trips και τα φυσικά φαινόμενα 17/10 | 12:16
- Sojern: +2% τα ταξίδια των Αμερικανών στο εξωτερικό την περίοδο των Χριστουγέννων – Ασία επιλέγουν οι Ευρωπαίοι 16/10 | 12:12
δημοφιλέστερα
- 1 Mitsis Grand Hotel | Νέος προορισμός πολυτελείας στη Ρόδο - ανακαίνιση 80 εκατ. ευρώ - Τι είπε η Όλγα Κεφαλογιάννη 29.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Η ECTAA αντιτίθεται στους ανεφάρμοστους κανόνες για τις αποζημιώσεις στο προτεινόμενο Πακέτο Κινητικότητας Επιβατών 29.10.2024 | FEDHATTA
- 3 Ξενοδοχεία | Το πρώτο Wyndham στον Πειραιά - συνεργασία με τον όμιλο DKG Development 29.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συνάντησαν τη Νέα Υόρκη και το Νέο Κόσμο 29.10.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Νέο τοπόσημο και τουριστικό αξιοθέατο της Αθήνας ο Φαληρικός Όρμος - 93 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής 29.10.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 H Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα θεσμικός υποστηρικτής του 41ου Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας 29.10.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 7 Ε.Ξ. Μαγνησίας | Έκκληση στα μέλη για μαζική συμμετοχή στις εκλογές για νέο Δ.Σ. 29.10.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 8 Volkswagen, η drama queen; - Κρίσιμες ώρες για το "DNA" της Γερμανίας... 29.10.2024 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- 9 Ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης στη Γενική Διεύθυνση της MINDHAUS 29.10.2024 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 10 Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Προβολή στην Ισπανία ως τουριστικός και κινηματογραφικός προορισμός 29.10.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ