Γερμανικός τουρισμός - KAYAK: Μεγάλη στροφή στα μοναχικά ταξίδια και μοναχικά γεύματα στα εστιατόρια

30 Sep 2024, 13:28 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Γερμανικός τουρισμός - KAYAK: Μεγάλη στροφή στα μοναχικά ταξίδια και μοναχικά γεύματα στα εστιατόρια

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Αύξηση 10% παρουσιάζει την τελευταία πενταετία ο αριθμός των Γερμανών που επιλέγουν να ταξιδεύουν μόνοι, είτε εξαιτίας του φαινομένου της «γενιάς που είναι ανίκανη για σχέσεις» είτε ως μια ανάγκη για αποτοξίνωση από τις συνεχείς επιταγές της κουλτούρας.

Παράλληλα, αύξηση 18% από πέρυσι παρουσιάζουν και οι Γερμανοί που επισκέπτονται μόνοι τους τα εστιατόρια.

Αυτά είναι μερικά απο τα συμπεράσματα έρευνα που διενήργησε η ταξιδιωτική πλατφόρμα KAYAK σε συνεργασία με την πλατφόρμα κρατήσεων σε εστιατόρια OpenTable, στο πλαίσιο εκτενούς ανάλυσης δεδομένων και μελέτης της PureSpectrum σε δείγμα 1.000 Γερμανών καταναλωτών που ενδιαφέρονται για μοναχικά ταξίδια.

Πάνω από το 80% των ερωτηθέντων έχουν κάνει ήδη μοναχικό ταξίδι, με σχεδόν τα δύο τρίτα (62%) να έχουν ταξιδέψουν μόνοι αρκετές φορές μέσα στη χρονιά. Σχεδόν οι μισοί (45%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μόνοι μέσα στο ερχόμενο 12μηνο.

Τα ταξίδια πόλης είναι ο δημοφιλέστερος τύπος διακοπών των μοναχικών ταξιδιωτών (71%) και ακολουθούν οι κλασικές διακοπές σε resort με παραλία, ξεκούραση ή σπα (50%) ή οι αποδράσεις στην ύπαιθρο με δραστηριότητες όπως το σκί (45%).

Σε όλες τις γενιές ταξιδιωτών, τα μοναχικά ταξίδια προσφέρουν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ανεξαρτησίας. Πάνω από τους μισούς "Gen Z" (18 - 26 ετών) θεωρούν σημαντικό τον συνειδητό προγραμματισμό των διακοπών όπως εκείνοι τις θέλουν (57%). Αλλά ακόμη και μεταξύ των "Millennials" (27 - 42 ετών), των "Gen X" (43 - 53 ετών) και των "Baby Boomers" (59 - 77 ετών) , η πλειονότητα των μεμονωμένων ταξιδιωτών προτιμά να μην προσαρμόζει τα ταξιδιωτικά σχέδια σε άλλους.

Τα κίνητρα για μοναχικές διακοπές, ωστόσο, διαφέρουν: Σχεδόν το ήμισυ των Gen Z αναφέρουν ότι θέλουν να πάρουν επιβεβαίωση για τον εαυτό τους κάνοντας μοναχικά ταξίδια (46%), ενώ από τις μεγαλύτερης ηλικίας γενιές, πάνω από ένας στους τρεις ότι το ταξίδι χωρίς σύντροφο ή παρέα τους επιτρέπει να δραπετεύσουν από την καθημερινότητα και να έχουν επιτέλους χρόνο για τον εαυτό τους.

Ανεξαρτήτως ηλικίας, σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) βρίσκει ευκολότερο να γνωρίσει νέους ανθρώπους όταν ταξιδεύει μόνος/ μόνη. Έξι στους δέκα ερωτηθέντες (58%) ανέφεραν ότι στις διακοπές έχουν κάνει γνωριμίες που διήρκεσαν πέρα ​​από το ταξίδι - από περιστασιακές φιλίες έως ρομαντικές σχέσεις. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς που θα μπορούσαν να φανταστούν να ταξιδεύουν μόνοι τους, είπαν ότι είναι ανοιχτοί σε μια ρομαντική συνάντηση στις διακοπές. Μάλιστα, περίπου το ένα τέταρτο (25%) των μεμονωμένων ταξιδιωτών επιλέγουν δίκλινο δωμάτιο αντί για το κλασικό μονόκλινο.

Δημοφιλή γίνονται και τα μοναχικά γεύματα σε εστιατόρια, με σχεδόν το 90% των Γερμανών αν έχουν ήδη επισκεφθεί μόνοι ένα εστιατόριο, καφέ ή μπαρ, και με το 48% να το κάνει τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Σχεδόν το 50% πιστεύει ότι ο πιο συνηθισμένος λόγος για μοναχική έξοδο σε εστιατόριο είναι τα μοναχικά ταξίδια, με περισσότερο από το ένα τρίτο (34%) να αναφέρει ότι απολαμβάνει ιδιαίτερα τον «χρόνο για τον εαυτό του». Συνήθως, οι Γερμανοί καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν νέα εστιατόρια και να τρώνε έξω (56%) όταν τρώνε μόνοι τους ενώ ταξιδεύουν.

Οι Γερμανοί που γευματίζουν μόνοι στα εστιατόρια δαπανούν 72% περισσότερα ανά άτομο από το μέσο όρο.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα