Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
21 Nov 2024, 10:10 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
- Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό; Διαβάστε το θέμα της DW, που ακολουθεί....
Σύμφωνα με δημοσιογραφικό ρεπορτάζ το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης σκοπεύει να αναγκάσει την Google να πουλήσει τον browser Chrome, προκειμένου ο τεχνολογικός κολοσσός να συμβιβαστεί με τις διατάξεις για το μονοπώλιο. Το Υπουργείο θα ζητήσει από τον αρμόδιο δικαστή να εκδώσει σχετική απόφαση, όπως ανέφερε το Bloomberg.
Τον περασμένο Αύγουστο, κατά την εκδίκαση μιας υπόθεσης αναφορικά με ενδεχόμενη παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, ένα αμερικανικό δικαστήριο απεφάνθη πως, όσον αφορά τις online αναζητήσεις και τις διαφημίσεις που εμφανίζονται εκεί στους χρήστες, η Google έχει παράνομο μονοπώλιο, το οποίο διατηρεί καταβάλλοντας δισεκατομμύρια σε διάφορες πληρωμές. Η Google φέρεται να πλήρωσε 26 δισεκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών συσκευών, προκειμένου οι συσκευές που θα παράγονται να εμφανίζουν αυτομάτως ως browser αυτόν της Google. Προκειμένου να πλήξουν την ισχύ που έχει η Google στην αγορά, οι δικαστές είναι διατεθειμένοι να λάβουν δραστικά μέτρα – εξ ου και προτίθενται να υποχρεώσουν το Google να αποχωριστεί τον Chrome.
Για πρώτη φορά εδώ και χρόνια οι ΗΠΑ κατηγορούν έτσι μία εταιρεία πως έχει παράνομο μονοπώλιο και απαιτούν να υποστεί αυτή δυσμενείς συνέπειες. Η Google – ή μάλλον η Alphabet, η μητρική εταιρεία – έχει ανακοινώσει πως θα ασκήσει έφεση.
Ο Chrome είναι πολύ σημαντικός για τη Google
Η απώλεια του Chrome θα ήταν ένα σοβαρό πισωγύρισμα για την Google. Αν και το 90% των διαδικτυακών αναζητήσεων παγκοσμίως εκτελείται μέσω της Google, πάνω από το 60% αυτών εκτελείται μέσω Chrome. Και μέσα στον browser αυτόν η Google διαφημίζει τα προϊόντα της και κερδίζει πελάτες για τις υπηρεσίες που προσφέρει, όπως για παράδειγμα για το Gmail.
Ο Chrome είναι ταυτοχρόνως και το σημαντικότερο στοιχείο της βασικής δραστηριότητας της Google: την πώληση online διαφημίσεων. Μέσω του Chrome η Google μπορεί να συλλέγει σαφώς περισσότερα δεδομένα για τους χρήστες – όσον αφορά για παράδειγμα τις σελίδες που επισκέπτονται και τις αναζητήσεις τους. Με αυτόν τον τρόπο η Google βελτιώνει ολοένα και περισσότερο τη στόχευση των διαφημίσεων βάσει της συμπεριφοράς των χρηστών.
Τι θα γίνει με την Google εάν χάσει τον Chrome;
Η δραστηριοποίηση στον κλάδο των διαφημίσεων είναι πολύ σημαντική για την Google και την Alphabet – το 2023 η Alphabet είχε έσοδα άνω των 230 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις διαφημίσεις.
Γι’ αυτό και ο Νιλς Ζέμπαχ, ειδικός σε ζητήματα διαδικτύου και ψηφιοποίησης, επισημαίνει πως «εάν χάσει τον Chrome, η Google θα αντιμετωπίσει σοβαρότατα προβλήματα. Στην υπάρχουσα κατάσταση όμως ο Chrome αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου της Google κι επομένως δύσκολα θα μπορούσε να επιβιώσει αποκομμένος από την εταιρεία». Μία τέτοια εξέλιξη θα αποτελούσε μία σοβαρή δοκιμασία για την Alphabet, αλλά «και για την αγορά», όπως εξηγεί ο Ζέμπαχ στην DW.
Ο Ούλριχ Μίλερ από την οργάνωση κατά των μονοπωλίων Rebalance Now χαιρετίζει από την πλευρά του την απόφαση των ΗΠΑ. Εάν η Google αναγκαστεί να αποχωριστεί τον Chrome, ο Μίλερ εκτιμά πως η δραστηριότητα της εταιρείας στον διαφημιστικό κλάδο θα περιοριστεί, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει την Google «στο να εστιάσει ξανά περισσότερο στην ποιότητα των υπηρεσιών της».
Μία ιστορική δίκη
Η απόφαση του δικαστηρίου θα είναι σε κάθε περίπτωση ιστορική. Το αμερικανικό δίκαιο του ανταγωνισμού υπάρχει εδώ και πάνω από 100 χρόνια. Ήδη το 1911 το αντιμονοπωλιακό κανονιστικό πλαίσιο είχε διαλύσει το πετρελαϊκό μονοπώλιο της Standard Oil του Ροκφέλερ, ενώ συνέβαλε σημαντικά στο να μην ξεφύγουν εκτός ελέγχου οι επιχειρήσεις-κολοσσοί των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Μέσα στη δεκαετία του 1980 ωστόσο η νεοφιλελεύθερη Σχολή του Σικάγο υποστήριξε πως η συγκέντρωση εξουσίας σε μία αγορά είναι αποδεκτή, εφ' όσον η εκάστοτε επιχείρηση είναι αποδοτική. Και από τότε περιορίστηκαν ολοένα και περισσότερο τα αντιμονοπωλιακά μέτρα.
Παρ’ όλα αυτά το 1982 αποφασίστηκε η διάλυση του ομίλου τηλεπικοινωνιών AT&T – και μάλιστα το 2001 παραλίγο να είχε παρόμοια μοίρα και η Microsoft, η οποία ωστόσο κατάφερε να ανατρέψει την πρωτόδικη απόφαση στην κατ’ έφεση δίκη.
Πηγή: DW
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
διαβάστε ακόμα
- Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο 20/11 | 12:53
- Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας 17/11 | 06:21
- Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση 15/11 | 15:12
- Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου 15/11 | 14:56
- Δέκατο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας (2 - 4 Δεκεμβρίου) 14/11 | 23:06
- Τουρισμός | ΑΒΤΑ: Εκστρατεία για την προστασία της φύσης και της βιοποικιλότητας, με δράσεις από τους πράκτορες 11/11 | 15:49
- Τα smartphones και ο αθέατος κίνδυνος που κρύβεται στις οθόνες μας 08/11 | 13:40
- Η κλοπή ταυτότητας, μία από τις πιο ύπουλες απειλές στον ψηφιακό κόσμο 06/11 | 14:37
- Διαγωνισμός για τη συντήρηση κρηπιδώματος του Παλαιού Λιμένα Μυκόνου 04/11 | 15:14
- Thessaly Evros Pass: Αυξάνονται τα ποσά των άυλων ψηφιακών χρεωστικών καρτών για τη Φάση 3 01/11 | 18:30
δημοφιλέστερα
- 1 ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες 19.11.2024 | ΠΟΞ
- 2 Κοινωνικός Τουρισμός: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες δικαιούχων 22.06.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 3 Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025 18.11.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 4 FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω 18.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 5 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Βρετανοί, Γάλλοι και Ευρωπαίοι εκτός ΕΕ "έριξαν" τις εισπράξεις τον Αύγουστο 22.10.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 6 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Γερμανοί και Αμερικανοί εκτόξευσαν τις αφίξεις και τις εισπράξεις το α' δίμηνο 22.04.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Αποφάσεις για 2 ξενοδοχεία σε Κέρκυρα και Κρήτη 14.11.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Στην ηγεσία της TUI μέχρι το 2028 ο CEO και ο CFO 13.11.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Έρευνα Booking.com για τους ΛΟΑΤΚΙ+ | Ο κλάδος των ταξιδιών πρέπει να δείξει τον δρόμο της συμπερίληψης 16.08.2023 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 10 Να μπει ψηλά ο τουρισμός στην ευρωπαϊκή ατζέντα – Η φιλοξενία είναι συμπερίληψη και Ευρωπαϊκός τρόπος ζωής 30.05.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ